Mijn pianostemmer is cute, is het een goed idee om hem te benaderen

Hallo iedereen,

Ik wil meteen even kwijt dat ik autistisch ben en ik daardoor heel slecht ben in het aangaan van contacten. Misschien dat voor sommigen deze vraag een beetje dom of raar lijkt, maar ik weet dus echt niet hoe ik het aan moet pakken.

Mijn pianostemmer is echt heel cute. Ik ken hem natuurlijk eigenlijk verder niet, maar zo op het eerste gezicht lijkt het wel het soort persoon waar ‘ik naar op zoek ben’. We zijn ongeveer dezelfde leeftijd en ik kan nergens iets vinden van dat hij een relatie heeft, maar is het slim om hem een berichtje te sturen dat ik geïnteresseerd ben omdat hij hier natuurlijk ook gewoon zijn werk komt doen. Ik wil hem ook niet oncomfortabel laten voelen ofzo.
Dus misschien een berichtje waarin ik wel laat merken dat ik geïnteresseerd ben, maar het verder heel open laten? En hoe formuleer ik dat dan?
Ik wil wel wat meer regie over mijn leven gaan nemen bij dit soort dingen in plaats van altijd maar af te wachten tot anderen naar me toekomen, maar ik weet dus echt niet hoe.

Alvast heel erg bedankt voor de suggesties en het advies!

heey,
als je hem echt leuk vind denk ik gewoon, GEWOON DOEN!
het kan zijn dat hij miss je niet op dezelfde manier leuk vind mr tis nog erger als je t ni eens hebt geprobeerd en hij krijgt iemand anders dan ga je ook zijn van had ik het maar gezegd. Het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet wederzijds is enja da suckt dan wel erg maar dan heb je het op te minst gezegd!
kusjesss