Mijn passie

Ik kwam er 2 jaar geleden (toen ik net naar de middelbare school ging) achter dat ik fietsen heel leuk vind en ik ben er nu ook best goed in ben geworden. Dit is echt mijn passie en ik wil er iets mee doen. Ik wil daarom heel graag voor een racefiets sparen om nog beter te worden, maar ik heb een probleem: Elke keer als ik het enthousiast met mijn ouders erover heb, gaan ze allerlei redenen verzinnen waarom het niet kan zoals: ze gaan heel snel kapot, je kunt niks erop vervoeren, het is gevaarlijk, je word er vies van wanneer het regent, enzovoort. Maar ze zeggen wel dat ik een hobby moet gaan zoeken.

Hebben jullie tips voor wat kan ik doen om mijn ouders te overtuigen? Alvast bedankt.

Wat leuk dat je een passie hebt gevonden!! Ik heb zelf ook een hele tijd gefietst (op een racefiets) Ik ben destijds (toen ik 14 was geloof ik) begonnen met een racefiets lenen via iemand die mn vader kent en heb daarna een racefiets gekocht op marktplaats. Ik heb toen net zo lang doorgezocht tot ik een fiets vond die kwalitatief gewoon goed is en niet te duur was (hij was 350 euro). Nu, 8 jaar later, heb ik die fiets nog steeds en hij is nooit kapot geweest, nooit problemen mee gehad.

Je moet een racefiets niet zien als een vervanging van je gewone fiets, maar als een extra fiets waar je lekker op gaat fietsen voor de fun, dus zou hem niet naar school gebruiken etc, en ook niet buiten neerzetten en bewaren. Qua gevaarlijk: draag altijd een helm en handschoentjes, en let natuurlijk goed op het verkeer. Misschien zijn er in je buurt wel rustige weggetjes/fietspaden waar je veilig een rondje kan maken?

oh, nog als toevoeging, mijn vader racefietst heel fanatiek haha, dus bij mij was het overtuigen niet echt een probleem, vond die alleen maar leuk! maar ik hoop dat ik je alsnog een beetje kan helpen met wat info geven

@lavender Heel erg bedankt voor deze lieve reactie! Veel dingen wist ik nog niet, maar nu wel. :upside_down_face: