Mijn overleden moeder

Ik ben een meisje van 12 jaar.
Mijn moeder is dinsdag 16 september overleden. Ze had kanker maar dat ging vrij goed. Het enige was dat ze erg veel mompelde en raar deed. Daar irriteerde we ons best aan. Ze was alleen thuis en we denken dat ze in paniek raakte en toen heeft ze zichzelf opgehangen… Mijn vader kwam thuis en heeft gelijk de politie gebeld. Ik was toen net op kamp. Mijn vader en zussen zijn erg geschrokken en verdrietig natuurlijk alleen ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan en iedereen die heel erg medelijden heeft maakt het er niet beter op. Heeft er iemand dezelfde ervaring want ik weet echt niet hoe ik ermee om moet gaan

Ahhh lieverd, dit vind ik zo rot om te lezen, sterkte en gecondoleerd! :sob::muscle:

Ik weet dat je vindt dat medelijden het er niet beter op maakt, maar ik vind het echt rot voor je… Ik kan me er dan ook bij voorstellen dat je niet weet wat je moet doen, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je mag me altijd noten erover!

Ik zou in ieder geval afleiding proberen te zoeken, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou het toch proberen.

:sob::muscle:
Geen ervaring, maar ik wens je heel veel sterkte toe.

Oh jeetje! Dat is ook niet makkelijk om mee om te gaan…
Dat je denkt dat het goed gaat, en dat het dan op zo’n manier alsnog mis gaat… ik hoop dat jullie genoeg steun hebben om jullie heen en dat jullie elkaar kunnen helpen om hier doorheen te komen.

Ik heb niet dezelfde ervaring, maar ik denk dat de huisarts je wel kan helpen om mensen te vinden die eenzelfde ervaring hebben of je in ieder geval verder kunnen helpen. Of kijk anders op internet naar lotgenoten.

Nu is het natuurlijk allemaal nog wel heel kort geleden, dus kan je ook niet verwachten dat je het nu helemaal kan bevatten en weet hoe je verder moet. Maar het is denk ik nooit te vroeg om steun te zoeken.