Mijn ouders

Oke het zit dus zo:
Ik geef binnenkort een feestje. Er komen rond de 45 man.
Zelf ben ik niet heel erg van de drank enzo, maar toch hoort het er op een feestje wel bij (sweet 16). Mijn ouders willen nu 60 biertjes gaan kopen, en 10 flessen wijn. Ik vind dit echter veel te weinig, omdat veel van mijn vrienden gewoon veel drinken. Niet eens perse om het dronken worden, maar gewoon omdat ze het gezellig vinden en veel kunnen hebben.

Nu wil ik graag van jullie weten: Vinden jullie dat ik overdrijf, of dat ik gelijk heb.
En weet iemand misschien een manier mijn ouders over te halen om meer te kopen?

Misschien kan je wat je meer wilt dan wat je ouders willen kopen, zelf betalen? Ik snap je wel hoor, maar ik snap je ouders ook wel xD

drank is vrij duur. dus stel voor het zelf te betalen. misschien vinden ze het dan wel goed. snap je ouders wel. die mensen komen wel bij jou thuis, dus als er wat gebeurd zijn hun medeverantwoordelijk

Ik had vroeger geen eens een sweet 16… ik was blij als ik een feestje mocht geven. (toen bestond een sweet16 nog geen eens) Dus ik vind dat je blij mag zijn met wat je krijgt, en mocht je dat nog te weinig vinden, dan betaal jezelf toch bij. :slightly_smiling_face:

Vaak krijg je ook als cadeau een fles drank ofzo, weet niet of je die meteen open wilt maken?

Ja ik snap het ook wel, ik bedoel: Ik kan het zelf ook niet maken om dronken mensen in mijn huis rond te laten lopen en stel dat er iets gebeurt. Maar ik vind dit toch wel heel weinig. Ze rekenen 2 glazen wijn voor de meisjes en 3 blikjes bier voor de jongens. Dit vind ik opzich wel genoeg, alleen niet voor een feest van 2,5 uur.
Ik vind het een goede oplossing om zelf mee te betalen

ik zou het gewoon zo laten hoor, ik heb ook een feest gegeven met een vriendin en we dachten we hebben te weinig alcohol, nou NIET DUS iedereen was na n half uur al ladderzat, (lees: mensen die kotsen in de tuin en over de schutting heen pissen) was echt niet leuk gewoon…

denk dat het wel genoeg is voor een feest van 2,5 uur hoor
als ik jou was zou ik het gewoon zo laten

Precies. Ze kunnen ook gewoon frisdrank of wat anders drinken dan alcohol.
[Als ze alcohol nódig hebben om van je feest te genieten is er wat mis…]

Weg is pech.
Als ze zich zonder alcohol niet kunnen vermaken, toedeloe.

Best sneu als je tijdens een sweet 16 persé alcohol moet hebben (je bent 15/16 als je op zo’n feestje komt?!)
Ik zou het gewoon zo laten, als er geen alcohol meer is drinken ze maar fris. En het feest duur maar 2,5 uur. Valt wel mee.

Laat ze lekker zelf meenemen , dat doen ze op feestjes waar ik soms kom. Neem gewoon zelf mee dan heb je ook niet het probleem dat iedereen gaat zeiken dat er te weinig drank is xD

je kan ook 1/2 flessen mix drank kopen
dan je gewoon een beetje doet en de rest cola/sprite/sinas whatever
doe je veel langer mee (en vind ik zelfs lekkerder dan gewoon bier/wijn)

Niet iedereen drinkt alcohol en dan heb je ook nog mensen die geen wijn/bier drinken maar iets anders alcoholisch liever hebben.

dus(we gaan er even van uit dat jongens idd bier drinken en meisjes wijn, anders word dit te ingewikkeld):
45 personen. Stel 20 jongens 25 meisjes.
waarvan 1 op 5 niet drinkt.
dan heb je nog 16 jongens en 20 meisjes die alcohol drinken.

16jongens x 3 biertjes= 48. Dus dan heb je nog 12 (20 jongens x 3- 48) biertjes over voor de alcholisten:P (ofwel de mensen die niet zonder een 4 biertje kunnen).

20 meisjes x 2 glazen wijn= 40 dus dan heb je nog 10 (25 meisjes x 2-20) glazen wijn over voor diegene die graag nog een glas wijn willen.

Lijkt me opzich wel genoeg. Meer zou ook best kunnen. Maar over het algemeen vinden 16 jarige jongens (en ook sommige meisjes) het cool om zo veel mogelijk te drinken en ik neem aan dat je liever niet een kotsfestijn wilt hebben.

Ik en een vriendin hebben laatst ook een feest gehouden, toen waren er ong. 80 man
maar wij hebben wel een soort groepje vriendinnen waar we heel close mee zijn, en altijd als er een feest is neemt ieder een fles alcohol mee voor het feest zodat er altijd wel genoeg is.
Misschien voor jou ook een optie?

2,5 is niet heel erg lang hoor… daar houden ze het volgens mij echt wel mee uit.
Zo niet, dan jammer voor hun, of jij moet willen meebetalen.

Ja en ze komen hopelijk voor jou en niet voor de drank…?

Volgens mij wel genoeg hoor, en er bestaat ook frisdrank.

Ik denk dat het wel genoeg is. Tenzij het natuurlijk allemaal enorme zuipschuiten zijn maar dat zal wel meevallen.