Mijn ouders willen me geen kleedgeld geven?

Hoi allemaal!

Ik hou ontzettend veel van mijn ouders, maar zodra het om geld gaat worden ze nogal snel boos. Mijn vader zegt dat hij weinig verdient en het niet kan missen om me kleedgeld te geven. Ik voel me dan schuldig en durf er niet meer naar te vragen, omdat hij zo snel boos wordt.
Ik ben nu net 18 en krijg nog steeds geen kleedgeld. Mijn vriendinnen krijgen dit wel, erg vervelend!
Hoe kan ik mijn ouders laten inzien dat ik kleedgeld nodig heb, en hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast bedankt!

Huilen!

Sorry hoor, maar ga werken voor je geld! Je bent 18!
En anders; praten. Op een volwassen en rustige manier.

Als je vader weinig verdient dan snap ik niet waarom jij het nog steeds wilt…
Ga er gewoon voor werken

Dit werkt niet op Girlscene. De meeste meisjes komen waarschijnlijk met: ‘Ga werken’ of misschien zelfs ‘Wees blij dat je een vader hebt!!’.
Dus je bent gewaarschuwd.

Als je echt 18 bent, vind ik dat je moet werken voor je geld.

Ik kreeg vroeger wel geld van mijn moeder om kleding te kopen. Nu nauwelijks. Ja ok, ze koopt soms spontaan wat voor me, maar dat komt niet vaak voor.

Ja ok, maar op je 18 moet je wel ECHT werken voor je geld :'D. Ben je 14, dan slaat het eigenlijk nergens op.

Ik kreeg op mn 14e kleedgeld tot ik 18 was. Dan krijg je toch scholieren toeslag/stufie en kun je makkelijk werken…

Werken?

Anders vraag je gewoon een klein bedrag, 15 euro per maand? Daar haal je dan bijv. ondergoed en sokken van, wat noodzakelijk is.
Probeer de rest van je kleding met bijv. een baantje te betalen. Als je vader zegt dat hij er echt niet genoeg voor verdiend, moet je dat helaas gewoon accepteren.
Iedere ouder wenst het beste voor zijn/haar kind en wanneer dat niet mogelijk is doet dat hun ook pijn.

Ze heeft het nooit gekregen, dus ik snap wel dat ze zich voelt achtergesteld vergeleken haar vriendinnen.

Ik zou alleen niet weten hoe je het aan moet pakken omdat je ouders het niet zo breed hebben…

Als je rond de 14 à 15 jaar bent dan zou ik het nog begrijpen dat het erg vervelend is. Maar je bent 18? Ik denk dat de meeste meiden van deze leeftijd (waaronder ik) nu gewoon werken voor hun eigen geld en daar hun kleding van kopen. En als je vader er eerlijk voor uit komt dat hij niet veel verdient en eigenlijk niks kan missen, vindt ik het schandalig dat je het nog een keer wilt vragen…

Ik vindt dus eigenlijk dat je gewoon een baantje moet zoeken :slightly_smiling_face: Zo is het hele probleem opgelost! Heb jij geld voor kleding en je vader hoeft niks te missen.

Maar ze is nu 18.

Iedereen zijn ouders zijn anders, mijn ouders verdienen ook niet bepaalt wow veel, maar ik krijg alles wel van hun (nee ik werk niet).
Als je al 18 bent, kun je beter gaan werken, je kunt best een baan vinden die ook nog goed verdient, wel vreemd dat je het nooit gekregen hebt, dan heb ik zoiets van; als je geld verdient en je kinderen geen geld geeft, wtf doe je er dan mee?

Als je 18 bent krijgen je ouders geen kinderbijslag mee. Dus het lijkt mij beter dat je er gewoon zelf voor gaat werken.

Huur betalen? Gas? Water? Licht? Eten?

Ik snap wel dat je ouders je geen kleedgeld kunnen geven, nu je 18 bent houdt de kinderbijslag er ook mee op.
Alleen sorry hoor, je bent 18. Zelf werken = eigen kleedgeld.
Bij mij ging de geldkraan dicht zodra ik 18 werd, ook omdat 't financieel niet haalbaar was/is en ik werk zelf voor kleding.
Dus zoek een job en koop je eigen kleding.

Ik ben het met het merendeel hier eens. Je bent 18, ga werken voor je geld.

Ja, ze komt er een beetje laat mee, maar ik begrijp het vanuit haar situatie.

Ik begrijp jullie reacties, dat ik moet werken etc. Ik heb een bijbaantje van 3 uur per week bij de AH, en ben net klaar met de middelbare. Ik heb nooit zoveel kleding gehad, en ik weet dat ik meer zou moeten werken, maar ik krijg niet meer uren! Binnenkort studeer ik full time, ik zou niet weten waar ik geld vandaan zou moeten halen om kleding te kopen…

Tips zijn welkom hoor!

Ik ben 't er inderdaad mee eens dat je moet gaan werken voor je geld. Als je over een paar jaar op jezelf gaat moet je het toch ook allemaal zelf betalen?
Ik ben nu 16, en werk vanaf m’n 15e. Krijg nog wel af en toe kleren van mn ouders als t moet, maar als ik zelf iets wil moet ik het zelf kopen.
Zeker als je ouders het niet breed hebben, dan snap ik totaaaal niet waarom je nogsteeds kleedgeld wilt…
Je krijgt nu toch ook stufi?

+ je 3urige contract bij de appie. Dan moet je ander werk zoeken XD, bij de supermarkt krijg je op je 18e niet meer uur, dan ben je te duur.