Mijn ouders willen dat ik me "normaal" ga kleden

Heyy

Ik heb een vraagje… ik kleed me anders en draag andere make-up dan de meeste mensen, een beetje gothic enzo. Doordat ik “anders” ben word ik veel gepest op school. Mijn ouders willen daarom dat ik volgend schooljaar me “normaal” ga kleden. Ik vind het onzin, dit is wie ik ben en ik wil graag mezelf zijn.
Wat vinden jullie van deze situatie?

Je ouders zouden je juist moeten steunen dat je je eigen ding doet wat :’) gewoon mee verder doen dus & zeg maar aan je ouders dat je ook niets aan vrienden hebt als ze je alleen maar leuk vinden als je je anders voordoet

trouwens, ook al kleed je je plots anders, mensen gaan je nog altijd blijven zien als dat gothic meisje

Ja je hebt gelijk, dankje :slightly_smiling_face:

Ik vind het knap van je dat je, ondanks het pesten, alsnog jezelf wilt blijven! Ik snap dat je ouders het goed bedoelen, maar jij moet dragen wat je zelf wilt.

Dankje, ik heb tegen ze gezegd dat ik niet gelukkiger word als ik niet mezelf kan zijn. En dat accepteerde ze gelukkig. :slightly_smiling_face:

Fijn!

Anders = goed. Jij durft jezelf te zijn! Dat die sneue mensen dat nou niet zien…

Ik vind dat je in dit geval niet naar je ouders moet luisteren. Het is niet zo dat ze vinden dat je te sletterig over straat gaat, maar ze zijn bezorgd omdat je misschien gepest wordt. Je kunt wel nadenken over hun advies want misschien zou dat het pesten wel kunnen minderen (meerderheden pesten graag minderheden) maar als je eigenlijk al meteen aangeeft dat je je eigen stijl wilt houdedn dan vind ik dat je dat vooral moet doen!

Ik vind het super dat je een eigen (toch wel uitgesproken) stijl hebt, en hieraan vast wil houden. Er zijn er genoeg die klakkeloos alles overnemen van anderen. Je moet dragen waar jij je goed in voelt. Het zou toch raar zijn als je ineens alleen (in je ouders ogen) “normale” kleding zou dragen.
Zo zou hetook raar zijn als ik ineens gothic kleding zou dragen, gezien dat niet mijn stijl is.
Ik vind het knap van je, en het is jammer dat je ouders je niet meer hierin steunen.
En die pesters gewoon lekker laten, die zijn gewoon onzeker en reageren het daarom op jou af

Houd lekker je eigen stijl! Er lopen wel genoeg mensen rond met een spijkerbroek en rosh runs. Ik denk dat je ouders het goed bedoelen, ze willen je beschermen.
En btw ik denk dat pesten niet alleen komt door dat je je anders kleed. Waarschijnlijk zien ze je als “makkelijk” slachtoffer (sorry). Ik heb zelf ook ervaring met pesten gehad.

Ben jij het meisje op je ava? Zo ja, wow. Ik wou dat ik er zo uitzag. Ik ben meer de mislukte versie ervan :’)

Maar goed, probeer aan je ouders uit te leggen dat je je hier goed bij voelt en dat je zo jezelf bent? Is toch veel beter dan je ‘anders voor te doen’ dan je bent…?

Hoe oud ben je?

Nja vind dat je ouders je gwn moeten accepteren zoals je bent en je eigenlijk moeten laten… gwn lekker jezelf blijven meid en je ouders laten zeuren!

In dit geval inderdaad niet naar je ouders luisteren. Ten alle tijden gewoon jezelf zijn. Want anders wordt je zo misschien inderdaad niet meer gepest, maar ga je doodongelukkig zijn omdat je niet jezelf bent.

En geloof me. It gets better. Uiteindelijk boeit het mensen nog vrij weinig dat je je ‘anders’ kleed.

nog lekker van genieten :upside_down_face: liep er vroeger ook behoorlijk extreem bij ( strakgesnoerde corsetten en torenhoge hakken in combi met fel gekleurd haar en opvallende makeup, wel stijlvol gedaan ipv drag hoor :grin: )
maar op een gegevens moment toen ik net over de 20 kwam begon het me wat minder te boeien en vindt het nu echt niks meer aan dus je kan altijd aan je ouders zeggen dat smaak altijd veranderd door de jaren heen maar je nu ff wat voor jezelf wilt.

+ ik zelf zou denken ‘fuck off i do what i want’
maar als je jong bent (13 ofzo) dan begrijp ik je ouders wel, misschien moeten ze r gewoon aan wennen.

Het ligt eraan: Als jij aangeeft dat je last hebt van het pesten, dan hebben je ouders een punt. Als jij geen last ervaart met het pesten dan zou ik me blijven kleden zoals je nu doet.

Als dit echt is wie je bent, vind ik ook dat je niet naar je ouders moet luisteren, ook al is het waarschijnlijk lief bedoeld. Je kleden in deze stijl wordt vaak gezien als “fase”, maar dat hoeft het absoluut niet te zijn.

Je bepaald toch hoe je kleed je ouders niet?je mag toch zelf weten hoe je kleed
waarom moeten anderen dat voor je bepalen

Je hebt tenminste lef om zo bij te lopen,laat ander lekker
kletsen wat ze willen jij bepaald altijd nog zelf.