Mijn ouders niet mee eens dat ik een Iphone 6 wil kopen 😪

Hee meidennn! Alvast sorry als deze topic heel zeurderig over gaat komen want zo bedoel ik het niet. Mijn telefoon is ongeveer 6 maanden geleden kapotgegaan en na 6 maanden met hele irritante telefoons (jeweeetwel dat ze heel snel leeg gaan of niet eens kunnen bellen :dry:) wil ik echt heel graag een nieuwe, goede en mooie telefoon. Het probleem is dus alleeeennn dat mijn ouders het er totaal niet mee eens zijn dat ik zo’n dure telefoon (Iphone 6) wil kopen. Kijk, ik snap ze wel, maar ik wil hem echt al meer dan een jaar… Het is trouwens niet zo dat ze het me echt verbieden hoor, maar ik zou echt graag willen dat ze het er mee eens zijn dat ik dat wil kopen. En zo’n beetje IEDEREEN uit mijn klas heeft een supermooie tel en dan kom ik met mijn telefoon die niet eens kan bellen :dry:.

Duuussss heeft iemand misschien tips hoe mijn ouders het met me eens worden ?? OHHJA EN ECHT SORRYYY ALS DEZE TOPPIC ZEURDERIG OF ZO IETS OVERKOMT WANT IK BEDOEL HET ECHT ECHT NIET ZOOOO :heart:

Ik snap je ouders wel hoor, dat ze jou niet zomaar zo’n dure telefoon geven als je oude al kapot is gegaan. Misschien kan je vragen of je een iets goedkopere telefoon mag die wél goed functioneert? Je hoeft toch niet per se een iPhone 6?
Ik zou sowieso niet drammen en over je klasgenoten beginnen, dat werkt alleen maar averechts lijkt me.

Misschien voorstellen dat jouw ouders de ene helft betalen en jij de andere helft?

Even voor de helderheid, betaal je hem zelf of verwacht je hem van je ouders te krijgen? Dat is voor mij een beetje onduidelijk. =)

Misschien een tweedehandse?

Of kom je ouders tegemoet door voor een andere telefoon te kiezen die ook goed is? Denk bijvoorbeeld aan de iPhone SE (voor als je graag een apple toestel wilt), maar er zijn ook zat prima android toestellen.

ik zou het zonde vinden als me dochter zo duren telefoon koopt

Er zijn wel meerdere telefoons die gewoon kunnen bellen + goede batterij hebben, daar heb je echt geen iPhone 6 voor nodig :’)

Als je nou écht graag die telefoon wilt kun je ook kijken naar een tweedehandse, die zijn een stuk goedkoper en niet persé slechter(die van mij is ook tweedehands en ben er al 2 jaar gelukkig mee), ook al moet je wel goed bedenken dat er ook oplichters tussen kunnen zitten. Ik snap jouw ouders overigens ook wel, een IPhone 6 is niet een goedkope telefoon en er zijn zat telefoons net zo goed en goedkoper. En over het gedeelte van je klasgenoten, over een maand of 2 loopt iedereen misschien wel met de iPhone 8 ofzo rond dus ik zou daar niet zo veel van aantrekken als ik jou was.

Ik snap je ouders wel hoor, die Iphones zijn rete duur. Voor heel wat minder geld heb je ook een goede telefoon. Zelf heb ik een motorola, kostte nog geen 200 euro en doet het al 2 jaar prima!

Neem dan gewoon een iPhone 5 ofzo?

Dit. Ik zou het zonde van mijn geld vinden om zoveel uit te geven.

En zo goed zijn iphone batterijen niet eens. Moet mijn iphone 6 soms 2x per dag opladen…

Als jij hem zelf wil kopen zie ik het probleem niet zo. Misschien dat je ouders het niet nuttig vinden, maar dat is hun mening en die gaan ze echt niet bijstellen dan op een of andere manier. En als jij er voor gespaard/gewerkt heb, dan zie ik niet in waarom je hem niet zou kopen als je hem al zo lang wil.

Waarom per se een iPhone? Die dingen zijn super duur! Je kunt ook van een iets minder bekend merk een telefoon halen? En wie betaalt je telefoon dan, jij of je ouders?

Mijn ouders betalen 150 euro en de rest moet ik zelf bijbetalen

Dan koop je toch een goedkopere telefoon? Als je ouders al 150 euro bij betalen heb je toch nog een mooi toestel hoor.