Ik moet even mijn verhaal kwijt, en ik heb geen idee meer wat ik hier mee aan moet, dus ik hoop dat jullie iets weten. Op negatieve reacties zit ik niet te wachten, dus post ze ook liever niet.
Het begon vorig jaar juni, toen ik een vriendje kreeg, P. (waar ik nu nog steeds iets mee heb). Tijdens de zomervakantie zag ik P. dus heel vaak, en het was altijd super gezellig. Maar vanaf de eerste ontmoeting tussen mijn ouders en P. leek het wel alsof mijn ouders steeds afstandelijker tegen mij gingen doen.
Toen dit nieuwe schooljaar begon (voor mij ook nog eens mijn examenjaar), verboden mijn ouders mij om P. door de weeks nog te zien. Vet balen natuurlijk, maar ik begreep het ook wel. Ik wist toen nog niet zo goed wat ik van dit examenjaar moest verwachten met de hoeveelheid huiswerk en leerwerk etc. Ik kwam er al snel achter dat de hoeveelheid huiswerk ontzettend weinig was, en dat ik nagenoeg geen leerwerk had, omdat alles natuurlijk herhaling is van de afgelopen jaren. In die tijd werd ook afgesproken dat ik P. bij uitzonderingen door de weeks wel een keertje zou mogen zien.
Dus om een lang verhaal kort te maken: Ik had na schooltijd niets te doen, en miste P. ontzettend erg. Ik sprak hem dus vaak op msn, en smste vooral na school veel met hem.
In die 3 dagen dat ik P. mocht zien (vrijdag, zaterdag, zondag) werk ik zaterdag vaak al 6 uur lang. Geen probleem voor P. en mij, is het ook nooit geweest. Maar ik wil na het werk wel graag naar P. toe. Maar steeds als ik thuis kwam na het werk om me even op te frissen, vond mijn moeder ineens dat we samen grote boodschappen moesten gaan doen. (houd dus in dat ik weer 3 uur verder ben voor ik naar P. toe kan) En allerlei van dat soort ‘‘spontane’’ acties.
Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik dat niet zo leuk vond, aangezien het weekend het enige moment is dat ik P. kan zien. Hier werd mijn moeder ontzettend boos over, en ze vond dat ik me aanstelde etc.
Nog geen week later kwam de ‘halve-zondag-regel’. Oftewel: ik mag pas vanaf een uur of 2 in de middag naar hem toe. Waarom? Ik weet het nog steeds niet.
Nu is het sinds een paar maanden zelfs nóg erger geworden. Mijn ouders vinden het belachelijk dat ik door de weeks met hem in de avond een uurtje Skype.
Nu heb ik gisteren en vandaag vrij. Gisteren had ik 7 maanden met P. en ik wilde hem verrassen door naar zijn school te komen wanneer hij uit is.
Dus ik vroeg dinsdagavond heel rustig: Mam, mag ik P. morgen misschien verrassen op zijn school, want we hebben 7 maanden. Dan ben ik wel gewoon voor het eten thuis.
Mam: Ik dacht dat we een afspraak hadden…
Hieruit begreep ik dat het antwoord een ‘nee’ is, dus ik reageerde er verder niet meer op, om een ruzie te voorkomen. Even later ging ik naar boven om te slapen, als mijn moeder ineens schreeuwend mijn slaapkamerdeur open gooit.
''Je zoekt het allemaal maar uit met je scooter! Ik ga je niet meer tegenhouden om ergens heen te gaan. Zoek het maar uit! Have fun! It’s your life! Van mijn part zie je P. elke dag, het interesseerd me allemaal niets meer! Ik ben helemaal klaar met jou! Ik ga morgen die scooter afbellen! (we zouden komende zaterdag een scooter halen)
Ik reageerde hier verder niet op. Ik was te verbaasd om op deze misplaatste uitbarsting te reageren.
En sinds die avond negeren ze me. Dit is nu al de 2e dag dat het zo gaat. Mijn ouders kijken beide steeds langs me heen, ook als ze me een kus geven. En de enige antwoorden die ik krijg, zijn kort en bot.
Wat moet ik hier nou mee? Ik baal er echt van dat ze P. zo bij mij weg proberen te houden vanaf het moment dat ze hem hebben ontmoet. Ik snap er niets van. Het is een hele lieve, gewoon nederlandse jongen. Geen macho, geen grote mond, geen straathanger, hij rookt niet, hij drinkt bijna niet etc. Wat is er nou niet goed aan hem en mij? Waarom doen ze dit? Ik vind het maar vreemd.
- Sorry voor het lange verhaal! Hoop dat iemand het leest, en me wat kan helpen.
Liefs