Mijn ouders lopen een beetje achter.....

Ze zijn echt een RAMP, ik mag helemaal niks. Ik wilde dus nikes kopen van 110 euro, hiervoor heb ik nog nooit schoenen gehad duurder dan 60, maar ging mn moeder helemaal zeiken: Dat is belachelijk duur doe niet zo verwend blablabla je bent net als die kinderen uit je klas allemaal hartstikke verwend! Koop maar normale schoenen van 20 euro.

Uhm… ja schoenen van 20 euro, waren ze maar zo goedkoop maar ik wil niet dat ze na een maand al uit elkaar vallen omdat ik maar 1 paar mag.

Nou wilde ik meebetalen mocht het nog niet, wilde ik ze helmaal zelf betalen mag ook niet. HALOOO waarom loop ik dan folders, waarom pas ik dan op, waarom neem ik iedere vakantie 4 baantjes? Omdat ik leuke kleding wil en veeel!!!

En ik wil niet zielig doen maar ik durf ze eigenlijk niet eens wat te vragen mijn vader gaat sowiezo meteen zeiken en mn moeder leeft nog in de oertijd. Oja en ik winkel ik denk 5x per jaar misschien iets minder zelfs. En ik kijg geen kleedgeld maar mn moeder betaald zeg maar wel mn kleding. Ik krijg ook geen zakgeld maar ik moet wel mn btg make-up, sieraden en kadotjes zelf kopen. En dan wil ze ook nog dat ik spaar…

Dacht het niet.

Sorry dit moest ik even kwijt, oja heeft er iemand een tip om mn ouders iets chiller te maken. En ik wil kleedgeld maar dat durf ik niet te vragen.

Toch maar proberen een goed gesprek te voeren voor eventueel kleedgeld niet meteen zeuren maar met goede argumenten komen?

Ik vind het wel logisch dat ze geen schoenen van ¤110 wilt kopen, alleen het is wel belachelijk dat je het niet van je eigen geld mag kopen!

Je hebt ervoor gewerkt oké is goed, dus koop gewoon die schoenen klaar zonder je moeder klaaaaaaaaaaaaar gwn kopen neem mee naar huis dan heeft ze pech, zeg gwn tis jouw schoen, jouw geld, en daar is nex verwends aan!

Hoe oud ben je? 14 waarschijnlijk zo ongeveer, je zit in de pubertijd dan vind je je ouders maar rare mensen. want ik vind het ook wel logisch dat als je eerst altijd schoenen van 60 euro koopt, je geen schoenen mag van 110 euro. Vind je ook niet? En als je dit raar en stom vind dan moet je gewoon kleedgeld vragen. als je dat niet durft te vragen, tjsa dan heb je dit, het is het een of het ander.

waarom kleedgeld als zij alles betalen
en ik heb ook nooit kleedgeld gehad en ik ben zeker nogal winkelverslaafd en dus aan de arme kant, maar medelijde krijg ik niet van ze haha, als jij er voor werkt is het JOUW geld en mag jij het uitgeven aan wat JIJ wilt en dan moeten ze hun mond erover houden vind ik!
die schoenen zijn idd een beedje duur hoor! miss kun je ook leuke alternatief vinden voor maar 70 euro ofzo? :stuck_out_tongue: succes ermee

haha ik herken me hier zoooo goed in xD alee vooral in da laatste xp

maar euhm… ik zou inderdaad ze ook gewoon zelf kopen en ze dan echt wel hélemaal op dragen… dat je bewijst dat je verantwoordelijk met je spullen kan omgaan en dat ze die 110 euro waard waren…

sorry ik kan je niet echt helpen :relieved:
maar een vriendin van mij heeft ook best wel strenge ouders, mocht eerst ook niks kopen enzo, ze mocht eerst ook geen msn, toen heeft ze het stiekem gedaan en zijn ze er achter gekomen, nu mag het wel :stuck_out_tongue: ik heb een goede invloed op ze :relieved:
maar sorry, hier kan je niet echt wat mee, dus UP :relieved:

weet ik 110 is duur maar al mijn vorige schoenen heb ik maar heel einig aan gehad. En ik vind het gewoon raar dat ik ze niet zelf mag kopen ik bedoel ik heb al vet lang voor ze gespaard.

Kan je ze niet vragen voor je verjaardag?

ik krijg nooit wat voor mn verjaardag naja eigenlijk wel maar rond 25 euro

oja en ik wil ze wel stiekem kopen en zeggen dat ze goedkoper waren want ze heeft ze namelijk nog niet gezien gelukkig. Maar het probleem is ik weet maar 1 winkel waar ze zijn en dat is bij de sneakers en dat is niet in de buurt.

Als je ouders je kleren betalen vind ik het wel logisch dat ze geen 110 euro voor schoenen gaan betalen…
ik snap alleen niet waarom het niet mag als het van je eigen geld is.
Je hebt het iig wel chill dat je kleren voor je betaald worden want ik moet alles zelf betalen en krijg ook geen kleedgeld. Dus zo slecht heb je het nou ook weer niet. (Waar ik niet mee wil zeggen dat ik het slecht heb want dat vind ik zeker niet.)

ik winkel ongeveer 2x per jaar van mn ouders geld voor een winter en zomerjas en 1 paar schoenen en 1 broek ofzo verder betaal ik ook alles zelf. Daarom wil ik kleedgeld dan heb ik de garantie dat ik 1x per maand kan winkelen.

Net zeg je nog dat je 5x per jaar winkelt en dat je moeder je kleren betaald.
Ik winkel ook maar een paar keer per jaar want meer geld heb ik niet.

ze duidelijk maken dat je deze schoenen veeel vaker zult dragen dan schoenen van bijvoorbeeld 20 euro en dat je daardoor voordeliger uitbent (ook al zal je ze niet 6x zo lang dragen, maar toch) &omdat je ze zó leuk vindt…

ik winkel ook 5 keer maar ook wel van mn eigen geld, maar 2x dus echt van mn ouders geld. in principe betaalt m boeder mn kleding maar ik mag bijna nooit winkelen dus dan betaal ik het zelf.

myn ouders waren ook zo;o

waren, hoe heb je ze veranderd?