mijn ouders kunnen me niet eens begrijpen!

Oke ik heb dus een probleem en ik heb nu gewoon geen idee wat ik moet doen.

Ik zit nu 9 jaar op hockey en heb altijd wel een redelijk goed niveau gespeeld.
Het probleem is dat ik dus 8 jaar lang op hockey zat en dat de teams gesplitst werden en ik in een tótaal ander team kwam. Ik was de enigste die nieuw was in het team en mijn nieuwe team was zo aan elkaar gehecht dat ik er gewoon niet meer bij kwam.
Ze zeiden geen woord tegen me en lieten duidelijk merken dat ik er ‘niet bij hoorde’ en dat ze niet graag met me speelde.
Dat had ik gelijk tegen me ouders verteld en me ouders begrepen dat het niet zo door moest gaan. Het probleem was dat die club me niet meer toe liet bij het andere team bij wie ik graag wilde.
Dus ben ik naar een andere sportclub gegaan.
Maar ik heb het daar zelf een beetje verpest, ik was zo onzeker over dat hetzelfde zou gebeuren als het vorige team. Dat iedereen elkaar kende en niet met me wilde praten.
dat dat dus uiteindelijk ook gebeurde.
Ik was totaal niet mezelf en zei niks in het team. Maar ik heb nu dus een jaar in dat team gespeeld en ben NOOIT met plezier naar hockey gegaan. Het was gewoon nog erger dan mijn vorige team.
Nu heb ik het mijn ouders gezegt, en verteld dat ik gewoon liever van hockey afga omdat ik het spel gewoon niet meer leuk vind. Ik denk namelijk niet dat ik ooit nog met veel plezier naar trainingen ga, en vooral niet bij de club waarbij ik nu speel.
Ik had echt verwacht dat me ouders het begrepen, maar in plaats daarvan werden ze boos op me!
Ze zeiden dat ik me best wel aanstelde en dat ze al zoveel moeite hadden gedaan om me te verplaatsen dat het nergens op zou slaan. Ik moet minstens nog 1 jaar spelen, kijken hoe het dan zou zijn. Ze vinden dat ik een te hoog niveau speel om er zomaar mee te stoppen.
Maar ik vind het gewoon verschrikkelijk,
en me ouders willen gewoon niet naar me luisteren.

Probeer er nog een keer, een goed gesprek met je ouders over te hebben!

nou ik ben er eerlijk gezegt al best vaak over begonnen
maar ze worden alleen maar geirriteerd daardoor.

Ik kan het me heel goed voorstellen & daarom vind ik het ook knap dat je evengoed nog een jaar bij die andere club gespeeld heb. Misschien kan je nu ook weer doorzetten en wat meer contact maken met je teamgenoten? Dat zullen ze in het begin misschien raar vinden (en jij ook?) maar uiteindelijk kan je dan meer plezier krijgen?

Of je kan ook een hele nieuwe (team)sport proberen (:

Ik zou niet stoppen als je de sport zelf nog leuk vind!
ik neem aan dat het seizoen bijna is afgelopen, waarom vraag je niet of je naar een ander team kan en dan natuurlijk wel contact zoeken met je teamgenoten :slightly_smiling_face:

Wat vervelend… Je zou nog kunnen proberen of je ergens anders kan spelen, en dan het jaartje volmaken als je de sport zelf nog wel leuk vind… En anders doorbijten?

Jezus, als jij van hockey af wil dan heb je het recht om van hockey af te gaan.

Ik vind het maar zielig van je ouders. Ze vinden het blijkbaar belangrijker dat je op een hoog niveau gaat spelen dan dat jij plezier hebt bij de sport die je beoefent.

Ik weet niet hoe je in elkaar zit maar zodra je niet meer naar hockey gaat, gaan je ouders vanzelf het lidmaatschap wel af zeggen of ze verlengen hem niet. Maar ik kan me voorstellen dat dat misschien geen optie voor je is want ik zou dat ook niet zo snel doen hoor.

Ga gewoon niet en laat merken dat je het écht níet leuk vind.

en dan nog iets, het is niet ‘zomaar’ een reden dat je van hockey af wilt, want zeg nou zelf van deze situatie word je toch ook niet vrolijk van?

Ik zit zelf ook op hockey en heb ook wel eens meegemaakt dat je in
een team zit dat je niet super vindt. Maar als je toch nog sowieso een
jaar op hockey moet blijven, probeer er dan iets leuks van te maken!
Waarschijnlijk hebben de meisjes uit jouw team gewoon een verkeerd
beeld van je omdat je in het begin zo onzeker was, maar een eerste
indruk kan best veranderen! Zeg eens iets aardigs tegen iemand uit
je team en kijk hoe diegene reageert. Ik zou het trouwens zonde vinden
om alleen hierom te stoppen met hockey terwijl het toch zo’n leuke
sport is :wink:
Xxxx Claire

Sorry maar ik ben het wel met je ouders eens…

Als je er iedere keer met een rot gevoel naar toe gaat, kan je er net zo goed van afgaan zoals je al zei. En dan kunnen je ouders veel moeite hebben gedaan, maar het is er blijkbaar niet beter op geworden.
Ik zat ook op tekenles, ik vond het heel erg leuk, totdat mijn lerares mij heel de tijd ging afbekken, vervelende dingen zeggen en het was gewoon helemaal niet leuk meer. Ik ben er van afgegaan en dat was veel leuker dan mijn ouders geld aan iets laten besteden terwijl ik er met tegenzin naartoe ging.
Praat er nog een goed met je ouders over dat je het écht niet leuk vind.