Mijn ouders hebben telkens ruzie

Hee iedereen,

Mijn ouders hebben erg vaak ruzie. Dan is het weer om de taakverdeling in huis, dan is het weer over dat mijn vader haast niks doet, heel veel meningsverschillen de hele tijd, en dan zijn ze het weer niet eens over de opvoeding van mijn kleine broertje etc. Mijn moeder is vooral het probleem. Heel vaak als ik of iemand uit de familie iets doet gaat ze constant op je letten en geeft ze vervelend commentaar. Pas geleden waren we aan het winkelen en had ze 2 shirtjes gekocht waarvan ze zei dat ik die ook wel mocht dragen. vroeg ik net: mag ik morgen dat gele shirtje aan (een van die 2 die ze gekocht had) en toen zei ze: nou dat weet ik nog niet hoor! jij bent wel wat dikker dan mij! Dat is helemaal niet zo! haar buik is vele malen dikker dan die van mij :S en ze probeert er ook de hele tijd jong uit te zien enzo :S

Ik bedoel: hallo dat zeg je toch niet tegen je eigen dochter. Ook heel vaak heeft ze al tegen me gezegd dat ik een dikke kont heb enzo… hoe erg kun je je eigen dochter naar beneden halen?! Denkt ze nou niet dat mijn zelfvertrouwen er een keertje aan gaat?!!

wat vinden jullie hier van? stel ik mij aan of is het allemaal niet zo erg (met mijn ouders ruzies)?

Bedankt <3

Liefs.

Nee, je stelt je niet aan vind ik,
dat is heel vervelend als je ouders zo doen.
Mijn moeder heeft ook een tijdje zo gedaan, dan pakte ik eten, en dan was het : alweer wat eten? Zo word je alleen maar dik!
En dat terwijl ik zwaar ondergewicht heb ¬¬

Ik zou het er gewoon eens over hebben als je het je zo bezig houdt.

hmm… ja best gemeen ja als ze het meent…
mijn moeder zegt ook wel eens voor de grap; stom kind (ofzoiets :p)
maarja wel vreemd dat ze dan eerst ja zegt en dan jou afkraakt…

maar sorry ik heb géén idee, succes in ieder geval :four_leaf_clover:

Dat is het juist, ik kan niet normaal met ze praten , want dat willen ze allemaal niet horen! mijn vader staat er nog wel eens voor open, maar mijn moeder: een grote ramp! :frowning_face:
bedankt voor je reactie <3

nou ja zeg. Dat zeg mijn moeder ook, maar hallo ze is niet blind ofzo! Is toch überduidelijk dat ze het niet meent dat je een dik buik heeft, omdat ze zelf een dikkere buik heeft.

Nee ik vind ook niet dat je je aanstelt.
Je moeder hoort zo iets niet over je te zeggen.
Mijn broer zegt dat soort dingen ook altijd tegen mij, echt heel vervelend is dat.
Maar idd als het je zo bezig houd zou je een keer moet je moeder erover moeten praten.

niet echt leuk voor jou…

misschien moet je je moeder apart nemen, en dan praten…waarom is het dan zo moeilijk om met haar te praten luistert ze niet?

sterkte.

nee , ze luistert totaal niet: dan gaat het zo van: Lou, ik wil het nu allemaal niet horen, ik heb daar geen zin in, van iedereen telkens een grote mond.
Dit klopt dan totaal niet: ik geef ten eerste gewoon mijn mening (die wil ze dus niet horen/niet respecteren) en ten tweede geef ik geen grote mond!! :frowning_face: :’(

oh sterkte meid!

Probeer eens langs je oma/opa/beste vriend(in) te gaan? mischien dat je hen wat kunt vertellen , en dat zei mischien wat voor je kunnen doen?

x alvast succes meid!

Heel erg bedankt voor jullie reacties <3
JA, ik hoop dat morgen mijn beste vriendin weer op school is, dan kan ik haar alles vertellen.

Liefs.

Ja, inderdaad: langsgaan bij je grootouders, beste vriendin,
en als dat ook niet helpt,
of als je dat niet wilt,
dan kun je misschien nog naar de vertrouwenspersoon op school?
Of de kindertelefoon?

Graag gedaan meid .

Ik weet hoe je je voelt ez maken de hele tijd ruzie of kraken mij af etc. de ene x is mijn moeder, en dan mijn vader, bijv. zei mn vader dat ik een kutwijf werd door de puberteit :confused: en dat soort dingen :S Maarja, komt ooit wel goed hoop ik.

klinkt alsof ze haar frustraties op jou afreageert, door jou naar beneden te halen ofz… mijn moeder geeft soms ook wel commentaar, maar het gaat erom op welke manier moeders het doen en de toon die ze gebruiken… opbouwende kritiek is juist nodig, maar zoals jouw moeder het schijnt te doen, beetje afzeikerig lijkt het wel, is niet juist.
Ik weet niet wat er aan te doen zou kunnen zijn, misschien volgende keer haar eens even duidelijk maken dat je het niet waardeert als ze zo tegen je praat?
en ik zou je vader dan wat vaker steunen, lijkt alsof je moeder iedereen gek maakt met haar gedrag… marja, wij weten daar natuurlijk het fijne niet van, dus kunnen niet echt oordelen ofz…

succes in ieder geval x

je moeder moet zich als een moeder gedragen
niet als een puberende tuthola die anderen omlaaghaalt om zelf jonger te lijken.

mijn moeder zeurt ook wel dat mijn vader niks doet, maar hij doet ook echt niks :slightly_smiling_face:

xxx
veel geluk. praat met haar over hoe je je voelt, en als je niet met haar erover wilt praten, vraag je vader wat meer op te letten op vreemde opmerkingen :slightly_smiling_face: :sob::muscle:

Ik weet niet hoe oud ze is, maar misschien heeft ze wel last van een mid-life crisis/overgang.

Mijn ouders maken overal ruzie om geloof het of niet maar ze kunnen geen normaal gesprek met elkaar voeren. Mijn vader is het probleem . Als mijn moeder iets zegt dan zegt mijn vader altijd daar het tegenovergestelde van en dan krijgen ze ruzie en mijn zusje en broertje zijn nog klein en dat is toch niet goed voor ze? Ik weet niet of ik me ermee moet bemoeien, ik heb er gewoon problemen mee

ik heb gewoon precies gewoon echt precies dezelfde probleem ,
ahah volgens mij klopt mijn zin niet maar oke . ik negeer der gwn.