Mijn ouders geloven niet dat ik ziek ben..

Hoi,
als ik aan mijn ouders vertel dat ik me niet goed voel dan zeggen ze oke, oke, nou we kijken wel even en dan zeggen ze ja we zien je niet aan als aansteller dus we geloven je wel, maar als je dan zegt dat je niet naar school kan zeggen ze ja je stelt je aan je neemt maar een paracetamol en je gaat naar school.

Heeft iemand dit ook en hoe overtuig je je ouders ervan dat je je écht niet goed voelt?

ookal geloven me ouders me niet. of ze nou willen of niet. ik ga dan toch niet naar school;) maarja da ligt ook aan je gedrag
mijn ma gelooft me ook nooit:p daarom blijf ik altijd thuis ookal zegge ze dak moe gan

Ja ik heb dan meestal dat ik 's ochtends in bed lig en dan komen ze kijken en dan zeg ik ja ik voel me echt niet lekker (half slaperig) en dan zijn ze meestal geïrriteerd… en gaan ze zeggen ja ik bel school niet en je gaat maar lekker.

Ga gewoon naar school (je kunt het altijd proberen) tenzij je buikgriep of zo hebt.

@kim ; dat is het probleem nu, ik heb buikgriep en ik heb steken in m’n darmen. maar m’n vader zegt ja je kijkt morgen maar, alleen ik heb geen zin om morgen m’n wekker om half 7 laten gaan en dan toch niet naar school gaan terwijl ik helemaal vroeg wakker ben geworden… dus eigelijk wil ik hem nu al overtuigen of morgen en dan niet dat ik morgen een heel gezeik heb…

Heb ik ook altijd ;p
Ben sowieso bijna nooit ziek, maar k trek me vrij weinig van m’n ouders aan.
Ze weten niet hoe ik me voel, en als ik zeg dat ik ziek ben, dan ben ik ziek.

Haha, sinds wanneer wordt ik Kim genoemd op Girlscene? :'3
Nou, dan moet je gewoon zeggen dat het echt niet gaat ;p
Ik doe dat meestal 's ochtends wel, ik moet ook om half 7 op. En mijn moeder is dan nog helemaal slaperig, dus die vindt het dan meestal ook wel goed. En daarna kruip ik gewoon weer in mijn warme bedje ;p

@JustxDreaming / Kim ; oh ik noem altijd de mensen bij hun naam in dat balkje haha :flushed:

Maar bedankt allemaal, hoop dat ze het geloven want ik heb hele erge steken in mijn darmen & buikgriep…

^ staat ergewoon naast dat je kim heet hoor!?

Ik ga meestal gewoon naar school eigenlijk, laatst met 40gr koorts thuisgekomen omdat ik echt half aan het kotsen was, maar ik ga gewoon nar school en als ik dan echt een keer zeg dat ik ziek bn en thuis wil blijven geloven mijn ouders me ook wel omdat ik dus niet zo vaak klaag. Maar anders als je je écht niet goed voelt gewoon beroerd kijken de hele dag en vroeg naar bed gaan uit jezelf… helpt tegen de ziekte en voor je ouders!

Haha ja weet ik, maar ik ben nog nooit echt bij mijn voornaam genoemd op Girlscene :’)
Klinkt gewoon vaag als je zeg maar altijd gewend bent gewoon met je nickname aangesproken te worden :wink:

Mijn vriend heeft dat ook, hij moet echt doodziek zijn om niet naar school te hoeven.

Haha, noem me maar gerust Kim hoor, vind het wel wat hebben eigenlijk :’)

Weer OT: ben je ook vaak ziek of zo? Dan kan ik het me namelijk wel voorstellen.
Maar als je dat niet bent is het idd wel raar dat je niet gewoon een dagje thuis mag blijven als je echt ziek bent.

Dat heb ik ook. Ik weet niet wat het is, maar mijn ouders geloven me heel vaak niet. Nouja, mijn moeder. Mijn vader gelooft me wel wanneer ik zeg dat ik ziek ben etc, maar mijn moeder is in heel veel dingen erg achterdochtig tegenover mij.

Ik heb geen tip ofzo… Ik denk dat je gewoon niet moet gaan als je je écht niet goed voelt.

gewoon naar school gaan je daar ziek melden en weer naar huis gaan hebben je ouders meteen een schuldgevoel zo deed ik het altijd

Misschien komt het omdat je heel vaak ziek bent?

Want mijn zusje die deed eerst ook altijd in de ochtend van: Oh ik voel me niet zo lekker, mag ik thuisblijven? Zodat ze uit kon slapen en als ze dan wakker werd was er niets meer aan de hand.
Dus elke keer als ze nu ‘ziek’ is, moet ze het vaak wel gewoon proberen op school, als het dan echt niet gaat kan ze naar huis komen. (Uitzonderingen daargelaten, want als ze hebt lopen kotsen of echt koorts heeft, hoeft ze het natuurlijk niet eerst te proberen).

Nee ik ben opzich niet echt vaak ziek… Maarja ik heb nu mijn ouders overtuigd en ze geloofde het… Ik heb namelijk buikgriep en duizeligheid.

Mja hier is et zo dat ze altijd zeggen “dit is de laatste keer dat je thuis mag blijven hoor!” en me dan volgende keer weer gewoon ziekmelden haha.
Maar je moet t gewoon tactisch aanpakken, paracetamols pakken enzo “ik voel me echt niet lekker” en andere klachten duidelijk maken, en dan 's ochtends doorzetten. :wink:

Mijn moeder gelooft het wel omdat ik niet voor alles thuis blijf. En meestal ga ik dan ook vroeg naar bed.

ik overtuig ze meestal door langer op bed te liggen