mijn ouders + drank = elke avond ruzie...?

ik weet niet of jullie het ook hebben,
maar mijn ouders drinken iedere avond mega veel drank
en maken elke avond ruzie…
dus ik wil gewoon lekker slapen, maar ik heb alles geprobeert. zoals;
*naar beneden gaan en zeggen dat ze hun bek moeten houden,
*vanuit me bed bellen en zeggen dat ze hun bek moeten houden
*smsen.
*drank verlengen met water…
Niets helpt!! hebben jullie ideeën?

thanxxx

Als ze nuchter zijn een serieus gesprek aangaan?

edit: Het is misschien verstandig om hulp te zoeken bij andere familieleden…

Als je ouders nog geen drank hebben gehad er eens met ze over praten.

Of alle drank wat in huis is weggooien.

Ik zou alle drank verstoppen en er over praten. Zo niet ander hulp inschakelen

ik denk dat je het beter met iemand anders over kan hebben, een volwassen iemand. Misschien kan die gene, die jij in vertrouwen neemt, praten met je ouders wanneer deze nuchter zijn.

hoelang is dat al aan de gang? want ik vind het eigenlijk niet echt normaal. zijn ze echt verslaafd denk je of niet? ik zou zeker hulp gaan zoeken, want zo kan het toch ook niet!

worden ze ook boos als je met ze praat als ze nuchter zijn ?
en verstoppen ze hun drank, zodat jij het niet kunt afpakken of zoiets dergelijks?

ik heb wel is geprobeert om erover te praten,
maar dan zeggen ze 'wij zijn je ouders en je kan ons
ons niet vertellen wat we moeten doen’blablabla

maar ik heb geen idee bij welk volwassen persoon ik moet zijn,
maar dit is al vet lang aan de gang, misschien wel 5 jaar…

Heel vervelend, voor jou en voor hen.
Ik zou met ze praten op een rustig moment, als ze niet gedronken hebben. Je ouders vinden het vast ook niet leuk om steeds ruzie te hebben, dus die staan hopelijk er wel open voor. Misschien kan je samen met ze besluiten dat ze eerst twee weken lang niet drinken. Als ze niet van de drank af kunnen blijven kan je daarna besluiten om samen alle drank weg te doen (of achter slot waar een vertrouwd persoon de sleutel van heeft).

Realistisch gezien he, ik vind het niet verrassend dat jou aanpak nu niet helpt. Als je tegen mensen die gedronken hebben en ruzie hebben gaat zeggen dat ze hun bek moeten houden zou ik verbaasd zijn als dat werkt. Ze zijn al zo boos en door de drank vergeten ze hun remmingen en ervaren emoties veel sterker. Vraag vriendelijk of ze wat stiller willen zijn op dat moment omdat je graag wil slapen. Daar heb je toch zeker meer kans mee.

Heb mn reactie net wat te laat geplaatst… Als je nog eens praat en ze reageren weer op een manier van ‘wij weten het beter’ zou ik ze strak aankijken en vragen of vinden dat het zo goed gaat dan. Blijven volhouden dus, en als zij het beter weten dan jij mogen zij ook best zelf een oplossing bedenken toch? Punt blijft dat jij last heb van hun gedrag en zij zelf ook, dus dat het tijd wordt voor een andere aanpak.

Ik zou niet drank verstoppen, hallo dan worden zo toch boos!
Ik zou er met een volwassene die je goed kent over praten.
Misschien kan hij/zij je ouders hierop aanspreken.

Dat lijkt me echt zwaar kut, een vriendin van me haar ouders drinken ook super veel de hele dag door daar valt ook niet altijd serieus mee te praten.
Misschien is het slim om een ouder iemand met ze te laten praten of met ze allen met een extra iemand erbij als ze nuchter zijn ofcourse=)

Succes!

maar ik denk niet dat ze willen dat iemand het te weten komt toch ?