Mijn ouder

Ik snap je wel & vind het ook niet eerlijk.
Misschien moet je eens rustig met je ouders praten?
En op voorhand met ze afspreken dat er niemand begint te roepen of wegloopt?

Ik snap het best hoor, dat je broer graag wil werken waarin hij is opgeleid en niet in de mac wil werken.

Waar is hij tot opgeleid eigenlijk?

Nee want dadelijk komen er bekende in de winkel en dan staat hij voorschud. (zo denkt hij)

Ik ben al jaloers om jou omdat je überhaupt geld mee krijgt om elke dag eten te halen… ik heb al 3 jaar geen zakgeld gehad en ik betaal bijna alles zelf. (ben er ook trots op ook omdat ik zo mijn eigen boontjes kan doppen, daar gaat het uiteindelijk om…) en ik verdien ook niet meer dan 200 euro per maand + stufi.
Maar als je er echt mee zit kan je die bedragen die je nu eens noemt bij elkaar op een blaadje zetten en aan je ouders laten zien, zodat ze zien dat het niet eerlijk verdeeld is tussen jullie twee. En ik vind het sowieso nog raar dat je broer nog zoveel betaald krijgt, voor zijn leeftijd. Maar dat kan ook aan mij liggen ofzo? c:

Hij kan toch gaan werken en ondertussen opzoek gaan naar een baan die aansluit bij wat hij gestudeerd heeft? Extra geld is nooit weg.

Trouwens, het is eigenlijk veel beter dat jij niet zo verwend wordt net als je broer. Jij leert met geld omgaan zodat je later daar geen problemen mee krijgt. Jou broer daarentegen, die wordt nog wel een keer wakkergeschudt als hij er alleen voor staat.

@ CocktailJEANS

hij is opgeleid tot sterkstroom elektrischè ? (of hoe je dat schrijft) xD

sorry maar waar kan ik hier slecht tegen zeg.

je moet je schamen!

Ik snap je best…
Maar misschien kreeg jouw broer wel net zoveel als jou toen die jouw leeftijd had?

Dit klinkt een beetje verwend vind ik.

Ik vind je wel een beetje verwend overkomen…

toevallig, een vriend van me is net klaar met die opleiding en meerde bedrijven willen hem hebben. banen zat in die sector. maargoed, daar gaat het nu niet over :wink:
misschien moet je je ouders meer overtuigen dat je graag weer tenissen wilt en het op een aardige/nette manier vragen & niet direct trippen als het niet mag.

man stel je niet zo aan…
ik doe het met 7,50 per week en 50 euro kleedgeld per maand…
oke oke ik heb het ook niet slecht, schoenen en jas betaald mn moeder + 1 pakje sigaretten in de week + af en toe wat extra’s (zoals nu ook 30 euro’s voor bh’s omdat ik overal uitgroei en nu gewoon niet meer even bij de h&m terecht kan. )
maar om nou te zeggen dat je ouders zielig zijn omdat ze jou geen geld geven?
verwend nest…

Dan zeurt hij, want ik denk dat er genoeg banen zijn voor hem.

Heb je er al eens met je ouders over gepraat zonder boos te worden of te zeggen dat het niet eerlijk is?

@Cocktailjeans: ik weet wel zeker dat er genoeg banen voor hem zijn. Hij is degene die verwend is.

Heeft hij zich al aangemeld bij UWV/Werkbedrijf?