Mijn ouder

Hey meiden,

Nou ik zit dus met een probleem waardoor ik het dus niet meer leuk vind thuis.
Ik heb een broer van 22 hij heeft een auto en krijgt dit allemaal betaald door mijn ouders: Kosten, halve bedrag van de auto, soms ook nog de benzine(diezel).
Nou daarbij krijgt hij ook nog zijn kleding betaald en dan kleding wat bij elkaar rond de ¤200 euro is voor net 2/3 dingen.
En ik ?
Ik krijg dus niks omdat ik ‘werk’.
Ik werk ja in de winkel van mijn moeder maar zoveel krijg ik nu ook weer niet betaald ik kom net daar met ¤180 euro per maand ofzo, soms meer.
En dan krijg ik nog ¤2 euro iedere dag voor op school iets te eten.
Dan krijg ik ook nog 1x in de zoveel tijd eens iets betaald van niet meer dan ¤10.
Nu wil ik dus weer gaan tennissen en omdat ik dus later in het jaar ga en het deel met mijn vriend is dat ¤45 euro voor dit seizoen. Dus ik vroeg of ze me dit wouden betalen en dan de tennis schoenen wouden betalen.
Kleding en racket koop ik zelf. Dat wou ze dus niet doen?
Omdat ik ook nog ¤110 euro krijg in juli als ik op vakantie ga…
Dus ik werd natuurlijk heel boos en begon te schelden dat ze zielig waren dat ze voor mij geen ¤90 eenmalig konden betalen en blablabla ik zei het laatst: hier krijgen jullie spijt van en ben toen weggelopen.
Ik ga ze dus negeren.

Ik was sowieso van plan uit huis te gaan als ik genoeg geld heb gespaard voor meubelen en ook nog reserve heb voor als ik eens niet uit zou komen.
Maar omdat dit al een hele tijd speelt wil ik steeds liever het huis uit zo snel mogelijk.
Mijn vriend weet hier van en zijn ouders ook maar hun kunnen zich er natuurlijk niet mee bemoeien want dat is iets tussen mij en mijn ouders.
Ze geven me wel allemaal gelijk.
Ze hebben 2 kinderen dus moeten ze ook mij hetzelfde behandelen als mijn broer, dus of mij ook alles gaan betalen of mijn broer niks meer betalen.

Wat vinden jullie hier nou van en wat kan ik het beste doen?
zelf kan ik het niet betalen omdat ik nog cadeau’s moet kopen en de helft op mijn spaarrekening wil zetten voor de vakantie

Foutje in titel het moet zijn mijn ouders.

‘Maar’ 180?

Ik snap dat dat van jouw broer oneerlijk is tegenover jou, maar je gedraagt je wel ontzettend onvolwassen.

Ten eerste mag ik zeggen dat je blij moet zijn dat je ouders nog zoveel voor je betalen! Vriendinnen van me krijgen echt NIKS van die ouders en moeten echt alles zelf betalen.
Maar het is natuurlijk ook wel lastig voor je ouders jou en je broer gelijk te behandelen (tenminste dat zeggen de mijne vaak tegen mij over mn broertje en mij) dan is de een ontevreden en dan de ander. Heb ook hetzelfde probleem gehad, dat ik het niet eerlijk vond. Maar wees blij met wat je hebt en probeer serieus met ze te praten, zodat je ze duidelijk laat zien dat je het zat bent, en dan op een volwassen manier. Dan zullen ze je serieuzer nemen en er opener voor staan dan dat je met dreigementen je punt duidelijk wil maken.
Succes iig!

Ik begrijp je niet? Je zegt dat je niets van ze krijgt? Maar je krijgt onderdak, liefde, eten, drinken, een eigen kamer?

Er zijn kinderen die dus absoluut niets krijgen en op straat gezet worden.

Ik snap dat het oneerlijk is, maar zo slecht heb je het echt niet hoor.

Ik weet niet of je nou wil dat we je zielig vinden ofzo…
Maar 180 euro is best veel, en als je elke dag twee euro krijg voor iets op school dan is dat dus ook nog wel ongeveer 40 euro in totaal per maand. En 110 euro voor je vakantie…
Als je daar niet van kan leven weet ik het ook niet meer?
Raar dat je broer zijn auto betaald wordt, als hij al 22 is zou hij ook wel kunnen gaan werken, maar jij bent écht niet zielig…

Ha! Ik krijg niks en ik leef ook nog steeds haha.

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik krijg ook geen ene cent omdat ik werk. Ik verdien rond de 100 euro in de maand, nu met vakanties bijna helemaal niks. Kleding moet ik allemaal zelf betalen, ik wil weer gaan sporten moet ik zelf betalen, beltegoed/abonnement zelf betalen.
In plaats van kijken naar wat je niet hebt, moet je kijken naar wat je wel hebt. Je gaat het dan vast allemaal wat positiever in zien.

Negeren heeft niet echt een optie.
Ik denk in ieder geval dat je er niet echt iets mee bereikt.
Misschien moet je maar gewoon vragen waarom je broer veel meer krijgt?
Maar toch snap ik het wel, mijn broer krijgt ook een stuk meer omdat ie ouder is.
En als je ouders dan gaan zeggen ‘Ja, jij werkt, je verdient je eigen geld’. Dan moet je gewoon het geld vergelijken met wat jij in een maand krijgt en je broer, misschien dat het dan wat duidelijker voor ze wordt.

Okée, het is niet eerlijk dat je broer niets hoeft te doen enzo en dat ie alles krijgt, maar komop, zo erg heb je het niet hoor.
Werkt je broer trouwens niet? Aangezien hij 22 is…

Misschien gaan zij dat ook wel allemaal voor je betalen als je 22 bent.

Trouwens.
Iedereen reageert nu op het punt dat ze sówieso wel veel geld krijgt.
Maar het probleem hier is dat haar broer meer ‘voorgetrokken’ wordt vergeleken met haar.

Misschien dat we beter daar op moeten reageren.

Idd je hebt het helemaal niet slecht.

Nee hij werkt niet.
Mijn moeder zegt dat hij geen werk kan vinden.
Hij kan geen werk vinden in wat hij heeft geleerd nee maar hij kan wel bij de mac ofzo gaan werken maar dan is hij bang dat iemand hem ziet.

Ik doe het met minder in de maand hoor,

ik denk bijna iedereen.

Nou dan moet je broer ook gewoon een schop onder de kont.
Anders laat hij zich toch omscholen?

weetje ik krijg 20 ero zakgeld permaad en ook 20 euro kleedgeld permaand en verder NIKS!!

Nou dan vind ik het wel heel dom, dat jij moeite doet om geld te verdienen, terwijl jij jonger bent en nog moet leren enzo. En hij heeft waarschijnllijk al een opleiding afgerond (?) en hij krijgt het allemaal van je ouders.

Maar, ik vind nog steeds dat je niets te klagen hebt.

Jij bent 13…

Kan hij niet bij je moeder gaan werken?