mijn ouder overtuigen zodat ik 16+ en 18+ games mag spelen

Ik wil graag assassins creed 4 spelen en gta 5 het gaat mij niet zo zeer om het vermoorden maar gewoon om de vrijheid dat je alles kan doen. En oke als je boos bent kan je die woede kwijt.
Ik heb ook all geprobeerd mijn moeder over te halen maar dat lukte niet wel bijna volgensmij want ze zij: daar moet ik over nadenken.

Dus plz help me!

Alvasy bedankt lieve mensen! :grin:

Hoe oud ben je?

12 maar dat zegt nika he
:wink:

Het gaat om de wijsheid en dat je begrijpt dat het nep is en dat het maar een spelletje is. En natuurlijk dat je het niet in het echt mag doen.

En trouwens er komen nooit schietincedenten met vrouwen. :grin:

Het gaat er niet om of je het begrijpt ja of nee. Een leeftijdsgrens is er niet voor niets.

… er zit niet voor niets een minimum leeftijd op die spellen.
Ik zou het maar opgeven als ik jou was.

je bent twaalf…

Zijn mijn ouders dan losjes? Ik mag dat nu ook allemaal spelen :")

Je kan er agressief van worden.
Als ik aan het gamen ben, voornamelijk COD, vloek en scheld ik alles bij elkaar als het niet lukt. Slechte gewoonte, maar ik kan begrijpen dat jouw moeder dat niet wilt hebben in huis.

En ik speelde GTA ook al van jongs af aan. Het enige rebels was dat ik door rood reed.

Misschien kun je beter met je moeder overleggen of je in therapie mag?

Dat is ouders verantwoordelijkheid, en als je er verantwoordelijk mee om gaat oké.

Maar als je ouders het niet goedkeuren moet je het er gewoon bij laten zoals het is.

Ja inderdaad dat wel, maar ze kan er toch niet aankomen dus ja :")

Ik speelde zo’n spelletjes ook al toen ik jonger dan jou was… Maar ik snap je moeder ook wel, ik zou veel strenger zijn dan mijn ouders. (Niet dat ik nu verknipt ben ofzo hoor. :’) )

Hmm ja gewoon volwassen overkomen I guess? Rustig je redenen uitleggen (wel goede, misschien met een paar overtuigende onderzoeken komen, haha) En anders jammer, wachten. Ik vind het zelf ook niet zo’n probleem, maar als jouw moeder dat echt niet wilt moet je dat respecteren.

lol dat heeft ze weggehaald nu
jammer dat ze niet reageert

Er was een negenjarig jongetje die na het spelen van GTA zijn eigen oma heeft doodgeschoten. Er zit niet voor niets een leeftijdgrens aan dat soort spelletjes.

Je bent twaalf. Er zit niet voor niets een leeftijdsgrens. Ik zou van mijn ouders die spellen ook niet mogen spelen in hun huis, en ik ben 19. Ik begrijp heel goed dat je ouders dat niet willen hebben.

Ze hebben er ook een onderzoek mee gedaan. Kinderen spellen laten spelen met geweld en ‘leuke, grappige’ spellen.

En huhu wat zou de uitslag zijn geweest?

Kinderen met de geweld spellen waren meer agressief en waren totaal niet behulpzaam t.o.v. die anderen.

Ik heb zelf het opgezocht sommige onderzoeken tonen aan dat je er geweldadig van woord.maar… de meeste tonen juist aan dat je er niet geweldaddig van word.

Maar laat maar zitten jullie hebben de titel niet goed gelezen dus

Slotje

Bullshit :"). Als jij de hele dag spelletjes aan het spelen bent waarbij je mensen dood schiet, dan veranderd dat alsnog je emoties.