Mijn online beste vriend

Hey allemaal,

Ong een jaar geleden leerde ik een jongen kennen via een online game wat ik dagelijks speel. Hij is 17 net als mij en woont ook in nederland maar 2 uur met de trein van mij vandaan.
Sinds die keer dat we elkaar ontmoette praten we echt heel de dag elke dag op whatsapp en af en toe skype! Het meeste gaat gewoon over onzin maar als hij bijvoorbeeld problemen heeft komt hij ook naar me toe. Ook spelen we regelmatig het spelletje samen ^^. Het is gewoon altijd super gezellig met hem en hij is echt te vertrouwen.

Nou ben ik dus verliefd op hem geworden… Hij is gewoon zo leuk. Alleen ik durf het niet tegen hem te zeggen puur omdat ik bang ben dat het onze vriendschap verpest en het awkward tussen ons begint te worden. Als het om meisjes gaat word hij best verlegen namelijk.

Nou wil ik graag te weten komen of hij mij ook leuk vind maar ik wil het niet zo aan hem vragen. Ook omdat ik bang ben voor een afwijzing :c Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Niemand? Alrighty bedankt voor de hulp.

Dit heb ik ook gehad met een online vriend :slightly_smiling_face: nu daten we. Heb je hem wel al in het echt gezien?

Wij hadden een gemeenschappelijke vriendin en zijn een paar keer uit geweest met een groep mensen. Stiekem vond ik hem toch wel héél leuk, maar ik durfde het ook niet zeggen uit schrik om de vriendschap te verpesten.

Uiteindelijk is hij in een Facebookgesprek beginnen polsen of ik iemand leuk vond, waarop ik zei dat ik het niet goed wist (omdat ik bang was voor de vriendschap dus) en daarna vroeg hij wat ik nu van hem vind en dat ik niks verkeerd kon zeggen.
Ik heb daarna eerlijk tegen hem gezegd dat ik bang was om de vriendschap te verpesten en dat ik het niet goed wist, toen zei hij nog eens dat ik niks verkeerd kon zeggen en toen heb ik het maar opgebiecht.

Hij voelde dus hetzelfde en nu daten we :slightly_smiling_face: zo kan je het dus wel aanpakken, want als je vriend zegt ‘ik vind je een leuke gewone vriendin’, heb je niet direct een afwijzing waardoor je vriendschap weg is.