Mijn ongesteldheid

Ik ben al bijna 5 jaar ongesteld, en ben het nog steeds niet regelmatig.
Dat is echt heel vervelend, omdat je gewoon niet weet wanneer het nou gaat gebeuren, want de ene keer is het na 5 weken, dan na 6 en soms zit er wel 2 maanden tussen. Ik moet altijd rekening houden met afspraken om te gaan zwemmen o.i.d. omdat ik dan zomaar ineens toch ongesteld wordt.

Ik heb 1 dag voor mijn ongesteldheid nooit last van kramp, pijn of wat dan ook. Dat krijg ik pas als ik ongesteld ben!

Heeft iemand dit probleem ook? En misschien een rare vraag, maar is er niet een manier hoe ik het kan ‘versnellen’ of in ieder geval kan voelen wanneer het komt?

Ik heb er zelf geen last van, zeker niet toen ik aan de pil ging. Upje

Ik heb het niet. Ik ben altijd om de drie weken ongesteld.
En de pil misschien? Ik weet niet of je dat wilt, maar ik weet zo even niets anders.

Ik had dat ‘vroeger’ ook, heel vervelend inderdaad… Ik weet niet wat je er verder aan kunt doen, ik ben toen maar aan de pil gegaan. Misschien is dat een optie, anticonceptie om je menstruatie zelf te kunnen regelen, of in ieder geval te weten wanneer je ongesteld wordt?

Dat heb ik ook gehad, ben toen aan de pil gegaan en nu ben ik gewoon om de 4 weken. Ideaal!

Als je aan de pil gaat ben je wel van dat probleem af.
maar je zou een keertje naar de huisarts kunnen, mss heeft hij/zij tips ofzo.

Omdat je nog steeds in de groei bent, en in de pubertijd zit en daarmee last van hormoon-schommelingen hebt. Dat komt nog wel goed. Geef het gewoon nog wat tijd. Bij de een is het met een jaar al zo, en bij de ander duurt het heel lang.

ik had het ook heel erg, maar ik ben aan de pil gegaan omdat ik het echt heel vervelend vond. ik had precies dezelfde klachten als jij namelijk.

Pil :grin: