Mijn oma

Hee mensen,
mijn oma is een paar dagen gelden overleden en ik zit er erg mee. omdat mijn oma eigenlijk een soort moeder was (omdat mijn moeder een fulltime baan heeft ging ik altijd naar mijn oma) wil ik iets speciaals doen. steeds als ik aan mijn oma denk (nadat ze overleden is dan) dan sla ik dicht, ik heb zoveel herrineringen dat het gewoon allemaal niet meer op te noemen is en ik weet niet hoe ik het moet verwoorden. nou wil ik dus op haar begravenis iets speciaals doen, ik zou een stukje gaan zingen maar zelfs een liedje kan ik niet bedenken, maar ik kan ook niet eens een gedichtje verzinnen. het is zo erg omdat het zo speciaal voor me is. hoe moet ik ermee omgaan? moet ik juist er veel over praten of niet.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
X

Als je je beter voelt door erover te praten , moet je dat doen! Heb je een eigen manier van verwerken, zoals muziek luisteren of even niemand meer zien… dan moet je dit ook doen. Ik denk dat je toch zelf een gedichtje al moeten verzinnen als je er een wilt voordragen, omdat het dan echt is wat jij voelt. Maar misschien moet het niet zo speciaal zijn? Een tekst die recht uit je hart komt, zal veel specialer zijn dan een gedichtje die bevoorbeeld van het internet haalt.
Succes!

gecondoleerd!
mss kan je een tekening make?
met een tekstje,hoeft niet zelf verzonnen te zijn hoor

heel erg bedankt echt heel fijn!

Gecondoleerd!
Misschien iets dat jullie altijd deden als je er was?
of iets waar je oma van hield,
of iets wat jullie vroeger ook altijd deden?

Sterkte!

Gecondoleerd!
mijn oma is laatst ook overleden. ik heb zelf een gedichtje gemaakt en ik had een eigen boeketje bloemen op de kist.
verder had ik ook een soort gedichtje gemaakt.
En ik heb er helemaal niet overgepraat, maar het is net wat jij zelf wil. wil je het kwijt, of wil je het opkroppen… ik dnek dat het beter is om te praten.
Doe waar jij je goed bij voelt!

x
sorry lang verhaal maar ik hoop dat je er wat aan heb!

Ik zou toch proberen een gedichtje te schrijven, denk aan de leuke momenten met haar en probeer die erin te verwerken. Ik denk dat je oma dat zeker zou appreciëren. Gecondoleerd!

Mijn zus heeft op de begrafenis van mijn oma een soort brief aan haar geschreven, en deze dan voorgelezen…
In die brief haalde ze dan allerlei herinneringen naar boven.

Veel sterkte!

Gecondoleerd!

Ik heb een jaar geleden ongeveer een gedicht voorgedragen die ik ooit had geschreven in groep zes/zeven, en dat scheen zo mooi te zijn en er zo bij te passen dat ze wouden dat ik het voorlas. Nja ik had echt iets van: oké, ik vond hem héél stom. De opdracht vond ik toen ook vreselijk stom en toen wist ik niks, dus schreef ik dit maar op. XD
Maar een gedicht is het mooist denk ik om te doen, er gingen ook mensen van huilen dus het kwam wel over.

Gecondoleerd!

Ik heb een jaar geleden ongeveer een gedicht voorgedragen die ik ooit had geschreven in groep zes/zeven, en dat scheen zo mooi te zijn en er zo bij te passen dat ze wouden dat ik het voorlas. Nja ik had echt iets van: oké, ik vond hem héél stom. De opdracht vond ik toen ook vreselijk stom en toen wist ik niks, dus schreef ik dit maar op. XD
Maar een gedicht is het mooist denk ik om te doen, er gingen ook mensen van huilen dus het kwam wel over.

sterkte meid.

Ik vind een brief een mooi idee, waarin je afscheid van haar kunt nemen, met een paar van de mooiste herinneringen met haar.
Ik vind het knap dat je dit doet trouwens, ik zou hier te emotioneel voor worden denk ik.
Veel sterkte meis…

Gecondoleerd en vooral heel veel sterkte!

Ik heb ook zo’n goede band met mijn oma, ik word er gewoon emotioneel van als ik dit lees en moet er niet aan denken dat mijn oma ooit komt te overlijden.

Ik denk dat je inderdaad wel iets moet doen een gedichtje voordragen of een liedje zingen. Het niet uit maakt wat je doet, het gaat om het gebaar, je oma vind vast alles mooi!