Nou het zit zo,
mijn moeder is manisch-depressief en heeft ook nog iets anders waardoor ze veel angsten heeft. Een van die angsten is dat ze het heel eng vindt als er veel mensen om haar heen zijn(als ze bijv. naar de stad gaat vindt ze dat heel eng)
Ook durft ze met haar auto ons dorp niet uit want ze is bang dat ie kapot gaat en dan staat ze daar langs de weg(we hebben een oude auto)
Door die angsten doe ik bijna geen leuke dingen in vakantie’s. Deels omdat ze niet kan werken en wij niet zoveel geld hebben, maar ook door die angsten. Af en toe word i kdaar zooo gek van! Ik moet altijd met andere mensen mee als ik iets leuks wil doen, maar ik wil iets met háár doen.
Nu denken jullie misschien: Ga dan leuke dingen doen met je vader. Maar dat gaat moelijk, want mijn ouders zijn gescheiden en ik zie hem maar een keer in de twee weken…
Ik zit er echt erg mee dat ik bijna niks leuks doe in de vakantie’s. Ik vind het echt sneu voor haar dat ze die angsten heeft maar dat hoeft toch niet ten koste te gaan van mij? Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?