Mijn moeder

Ik wil dit eventjes kwijt.
Ben nu zo ontzettend kwaad en verdrietig. Ik heb al 18 jaar mijn neven niet gezien ivm een ingewikkelde familie kwestie. Vorige week woensdag ging ik met mijn neef naar Middelburg om ze weer eens te zien. Dat was hartstikke leuk. En het voelde weer snel vertrouwd. Afijn ik heb sinds gisteren ruzie met mijn ma. Ze was heel humeurig en schold me uit voor een kk wijf. Ik werd kwaad en liep naar haar toe. Ze gaf een keiharde trap tegen mijn borst. Ik ging huilent naar boven en ze was pis en pis link. We hebben elkaar nog niet gesproken en negeren elkaar volkomen.

Ik was vanmiddag even op Facebook en mijn ma stond nog ingelogt. Zag dat ze een bericht naar mijn neef had gestuurd. Dat ik bordeline heb, dat ik gestoord ben, en dat ik hem meer dan leuk vind ect (nog meer nare dingen. Kortom ze maakte me écht helemaal zwart. Ik ben het nu zo zat, zit al de hele middag te huilen.

Sorry moest dit eventjes kwijt.

Wtf? Wilde ze niet dat je je neven gingen bezoeken (niet dat dit het gedrag goedkeurt)? en waarom dan?

WTF, ik denk dat je mischien voorzichtig aan je moeder kan opperen of ze niet naar een psychische inrichting moet want dit is ECHT niet normaal.

sterkte!

Ach, echt heel rot! Ik vind het ook echt super gemeen van je moeder! Sterkte

Ho ho ho, dit is echt niet cool van je moeder.

Denk dat het beste is te vragen of je moeder met je wilt praten.
Rustig, zonder verwijten en zonder ruzie.
Waarom ze boos is dat je met hen op stap bent gegaan.
Laat hierbij niet los dat je iets op FB hebt gelezen, dit kan eventueel later nog.

Mocht dit niet goed uitpakken, is er mogelijkheid tot hulp van anderen om een gesprek aan te gaan?

Wat een kinderachtige moeder heb jij zeg. Sorry, ik weet niet zo goed wat ik hierover kan zeggen maar ik vind in ieder geval dat jij geen fout hebt begaan want jouw moeders familie is ook jouw familie. Hij is jouw neef en je bent zelf volwassen dus als jij hem graag wil bezoeken mag je dat gewoon doen. Ik zou ook even een gesprek met je neef aan gaan over je moeder, dat hij maar niet te veel op haar moet letten.

+ Ik ben ineens heeel blij met mijn moeder, thank god.

WHAT THE HELL. Je moeder gedraagt zich als een gemene puber van 13. :’)
Ik heb geen idee wat je hier mee kan doen, maar dit is echt geen normaal gedrag voor een moeder. Ik zou proberen om rustig een gesprek aan te gaan, en dan bedoel ik ook echt RUSTIG om te voorkomen dat ze weer flipt. Mocht dit niet lukken dan zou ik inderdaad hulp vragen aan andere familieleden…

Waaaaaat

Heeft je vader hier niets op te zeggen?

Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar ik heb zo’n vermoeden dat dr ouders gescheiden zijn.

Denk je dat dit haar beter laat voelen?
Kan je niet een tante (zus van je moeder) opbellen, en mag ik vragen waar je nu woont (op dit moment), bij je moeder nog steeds?

En nee het is verre van normaal, ik weet niet wat je kunt doen eigenlijk.

dit is NIET normaall,!

ga alsjeblieft naar een vertrouwenspersoon op school!

Okee srry dat ik het zeg. Maar volgensmij is jou moeder niet helemaal goed in haar hoofd ;o Vraag vooral hulp aan mensen die hier meer van weten een psychisch persoon. Sterkte! :wink:

Zoals iedereen al zegt: dit is echt niet normaal! Een moeder hoort je te steunen, wat je ook doet en op welke manier je het ook doet. Hoe is de relatie met je vader? Misschien kan je je ei bij hem kwijt en dan kijken hoe het verder moet? Misschien kun je dan samen met iemand hulp zoeken o.i.d.?

Wtf, dit is echt niet normaal. Wat heeft je vader over te zeggen dan? Ik zou je neef mailen wat er precies aan de hand is. Of andere familieleden. Jezus, wat zou jij je wel rot voelen. Zoek hulp voor je moeder. Veel sterkte!

Wow, heftig. Als ik jou was zou ik uit huis gaan.
Wat je moeder heeft gedaan hoort natuurlijk niet, maar je bent écht niet de enige met zo’n ouder! Iedereen zegt nu wel dat het niet normaal is en dat er een steekje los zit etc., maar er zijn genoeg ouders/volwassenen die te vergelijken zijn met jouw moeder.

Ik weet alles over ingewikkelde familie kwesties, geloof me, maar wat je moeder doet is gewoon kinderachtig.
Dat zij niet met hem omgaat betekent niet dat jij dat niet mag en al helemaal niet dat ze je moet zwartmaken en trappen.

Is je moeder vaker zo of alleen in deze kwestie? Want als ze dit soort dingen doet snap ik niet zo goed waarom je op je 21e nog thuis woont…

Ik denk ook dat dat de enige manier is waarop je normaal met je neef om kunt gaan: uit huis gaan en het je moeder niet vertellen.

Uhh het was meer bedoeld als in de zin van “nu weet je eigenlijk pas wat je hebt als je een moeder hebt die dit soort dingen bv. niet doet”, voor mezelf dus zegmaar.

Maar @ts: Kan je er met niemand persoonlijk over praten? Met je neven misschien? Heb je broers/zussen? Want die hebben lijkt me dan dezelfde ervaringen, misschien dat je daar mee kunt praten? (:

wow, je moeder lijkt me echt een kreng,

maar succes!