Mijn moeder zeurt heel veellll

Echt verschrikkelijk. Ze zeurt de hele dag deur: ik moet opruimen, ik laat alles vies achter, ik ga nooit mee boodschappen doen. BLABLABLA. Terwijl ik helemaal niet zo vies ben en af en toe wel boodschappen doe. Als ik geen van die dingen doe dan gaat ze dingen weer omdraaien en dan voel ik me weer schuldig. Helaas heb ik geen baantje en ben ik dus veel thuis, maar ja dat mag wel eens vind ik (t is vakantie). Daarnaast doe iik ook wel eens wat met vriendinnen. Ik wordt er zo MOE van…

Herkenbaar?
Tips?

Herkenbaar, ja. Maar een moeder die alleen zeurt is nog zò erg niet.

Wat je moeder doet heet opvoeden. Wat jij doet is gewoon de puber uithangen :wink:

Het is herkenbaar, maar ik deed echt HELEMAAL niks in huis. Dus in mijn geval was het terecht dat mijn moeder veel zeurde :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is normaal. Face it.

Mijn tip: Grow up
Heb je zelf weinig over te zeggen i know, maar over een paar jaar besef je dat je moeder eigenlijk gewoon gelijkt heeft en gigantisch veel gedaan heeft voor je.

Ik ben het eens met Snitchh. Ik werk de laatste tijd continu overdag, maar alsnog pak ik s’avonds de theedoek om mee te helpen met de afwas. Zo erg is het allemaal niet!

Tuurlijk is dat vervelend, maar als je wat meer mee zou helpen in het huishouden zijn jullie (uiteindelijk) beide beter af. En als jij later kinderen hebt en het druk hebt zou je het ook fijn vinden as je kinderen meehielpen!

Tja, moeders.

Zo zijn ze nu eenmaal , de mijn doet soms niets anders.

Weet je waar ik moe van word?

Pubers die topics aan maken over hoeveel ouders wel niet zeuren.