Mijn moeder zal overlijden aan kanker.

Hi meiden,

Zoals jullie in de titel lezen zal mijn moeder overlijden aan kanker. Vorig jaar tijdens de kerst hebben we te horen gekregen dat mijn moeder borstkanker heeft. Ze heeft behandelingen gehad (chemo en bestralingen), maar dit heeft haar niet kunnen genezen. op 10 november hoorden we dat ze zou sterven aan de kanker, want het is uitgezaaid naar haar hersenen en daar kunnen ze niets meer aan doen. Ze zal nu nog 1x in de maand een chemo krijgen om de tijd te rekken die ze nog heeft. Ik vind het erg moeilijk om straks geen moeder meer te hebben, van het idee alleen al word ik echt misselijk. Ik weet totaal niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb ook niet erg veel vriendinnen waar ik het mee kan bespreken. Gelukkig heb ik wel een vriend die me steunt. Hebben jullie tips hoe ik hier om mee zou kunnen gaan? Zouden jullie nog vragen hebben waar je erg graag antwoord op wilt hebben voordat ze zou overlijden? Door alle emoties kan ik gewoon aan niets denken. Voor mijn broer en vader is het ook erg zwaar. Mijn broer is ook nog jong( hij 20, ik 18) en dan hoor je je moeder gewoon niet te verliezen. Mijn vader is Amerikaan, en is naar Nederland gekomen voor mijn moeder, dus heeft straks ook niets meer om in Nederland voor te blijven.

Ik weet niet zo goed wat ik aan jullie vraag, behalve wat jullie zouden doen. Of heeft iemand het zelf een keer meegemaakt? Hoe ging jij er toen mee om?

Liefs

Als allereerst, sterkte!

Ik heb het zelf niet meegemaakt. Ik zou als ik jou was gewoon áls je moeder overleden is, het aan je klas vertellen. Ookal heb je geen vriendinnen in je klas. Ik zou 't zelf niet eerder vertellen, dan gaan ze je er alleen maar meer mee confronteren denk ik.

Sorry, ik weet verder ook niet echt iets, heel veel sterkte!

Hmmm. Ik zou denk ik zoveel mogelijk tijd met haar doorbrengen. Mijn best doen om haar trots te maken. En haar ook vragen of ze trots op me is.
Het haar zo gemakkelijk mogelijk maken.

Maar het lijkt me vreselijk.

Ik heb ook iemand verloren aan kanker, maar dit was niet mijn moeder maar mijn buurman. Ik zag hem als een opa. Dit is jaren terug, toendertijid wist ik niet wat eer zou gaan gebeuren. Van de een op de andere dag kon hij niet meer praten en niet lang daarna overleed hij. Ik weet niet meer hoe ik er toen mee omging…maar ik miste hem wel.

Heel veel sterkte!

Een meisje uit m’n klas had dit ook… echt kut voor je, sterkte er mee maar ik zou niet weten wat je nu nog kan doen eigenlijk… Maar bedoel je niet dat je 18 bent ipv 8?
Voor de rest zou ik haar helpen met alles en niet teleurstellen of boos maken ofzo. Ik weet het ook niet.

Echt véél sterkte!

ik zou haar heel duidelijk maken hoeveel je van haar houdt, genieten van alle momenten die je nog hebt met haar!

ik wens je heel erg veel sterkte hiermee, dikke knuffel!

Heel veel sterkte! Ik denk dat je haar gewoon duidelijk moet maken dat ze heel veel voor je heeft betekend, en dat je haar dankbaar bent, en misschien (al is dit natuurlijk heel moeilijk) ook laten merken dat je van haar houdt, maar dat je ook zal proberen door te gaan met je leven en gelukkig proberen te worden (ik baseer dit alleen op wat mijn moeder denk ik zou willen horen…)
Heel, heel veel sterkte.

Ik zou inderdaad veel tijd met haar doorbrengen. Zijn er nog dingen die ze graag wil doen? Zijn er nog veel dingen die jullie graag samen willen doen? Zorg sowieso voor mooie herinneringen. En veel foto’s maken? Ik weet het eigenlijk niet zo goed.

Sowieso veel sterkte!

Heel veel sterkte voor jou en jou famillie meid !

Ik zou nog samen met je moeder een weekje op vakantie gaan. Naar ene land dat zei mooi vindt of een speciale betekenis voor haar heeft. Verder zou ik eigenlijk proberen elke dag zo leuk mogelijk te maken voor jullie allemaal !

Wat erg voor je…
Een vriendin van mij heeft een vader die ook zou overlijden aan kanker. Dit gebeurd wel pas over ongeveer 10 jaar, maar af en toe heeft ze het er wel moeilijk mee. Ik denk dan ook dat ze het teveel wegstopt. Probeer zoveel mogelijk te praten. Praten helpt, echt waar.
Ik wens je heel veel sterkte meid!

Dankjulliewel allemaal! Dit doet me echt goed dat jullie zoveel ideeen neerzetten en me sterkte wensen.
@Buenoislekker, ik bedoel inderdaad 18.

Het is nu zo moeilijk om te genieten want je weet dat ze straks er niet meer is en dat je dan niet meer met haar erbij kunt genieten waardoor ik me nu heel verdrietig voel. Bij elke lach moeten we nu huilen want dan kickt de realiteit ineens weer in.

Blijf anders een weekje of een paar dagen weg van school, en maak het gezellig thuis met je broertje/vader/moeder. Jeetje… ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik dit lees, en bedenk hoe jij en je familie dit jaar kerst misschien zonder je moeder moet vieren… pff.

Ik zou inderdaad heel veel tijd met haar doorbrengen, spreek anders af met je moeder dat je altijd aan haar zult denken…

mijn beste vriend zijn moeder zal ook aan kanker overlijden, ze kunnen haar niet meer helpen.
een tipje: ze hebben met heel het gezin een fotoshoot gehouden, buiten aan het strand, allemaal licht blauw/grijs gekleed. het zijn prachtige foto’s en een mooie herinnering!
xx
heel heel heel erg veel sterkte

Toen ik 14 was is mijn moeder ook overleden aan kanker, van kerngezond naar doodziek binnen een halfjaar. Ik zou zelf alles tegen haar zeggen dat je nog wil zeggen, vooral dat je van haar houdt, want hier heb ik zelf nog weleens spijt van. En natuurlijk er gewoon voor haar zijn. Heel veel sterkte!

Heel veel sterkte.
Geniet van je liefste mams nu het nog kan. Werk de ziekte eventjes uit je hoofd en denk aan je moeder, vertel nog eens de gekste dingen die je hebt gedaan wat je moeder eigenlijk niet eens wist.

Om het te verwerken moet je een grote stap verder zijn. Zo kun je beslissen of je het gaat afsluiten op de begravenis, door een hele mooie brief te schrijven, deze voor te lezen of lekker voor jezelf en je mams te houden en het mee laten begraven of cremeren.
Daarnaast kun je ook blijven praten met je vriend (is ook erg belangrijk) maar misschien ook wat met je paps en je broertje.
Desnoods kun je een psycholoog gaan, zij kunnen je erg goed helpen want je mams verliezen is niets niks!
Heel veel sterkte in de komende tijd!

heel heel heel veel sterkte :couplekiss_man_woman:

Jeetje, wat erg. Het helpt je helemaal niks, maar ik zou het ook echt verschrikkelijk vinden om mijn moeder te moeten verliezen. Bij de gedachte alleen al springen de tranen in mijn ogen.
Onwijs veel sterkte ermee! Ik vind het zo ontzettend vreselijk voor je…

heel veel sterkte.
ik ben zelf mijn oma verloren aan kanker. ze is zelf in een maand veranderd van iemand bij wie ik elke vrijdag en zaterdag eet in iemand die me niet meer herkent. maar dat heeft hier niks mee te maken. het beste is denk ik dat je met je moeder nog gewoon met elkaar lacht en gezellig met elkaar praten.

Echt sterke!!!:heart:

Mijn vader heeft donderdag een operatie en waarschijnlijk overleefd hij het niet. Ik weet wel degelijk hoe je je voelt dus. Ik zit me erop voor te bereiden dat hij er niet meer is klinkt echt hard ofzo. maar ik heb soms het idee dat ik in een soort waas leef, krijg niet veel mee, niet zo veel raken me echt of lijken me echt te boeien. Ik hou me momenteel wat bezig met wat lezen van wat studies wat ik na mijn eindexamen kan gaan doen, maak wat huiswerk, kijk wat tv…

Sterkte iniedergeval meid… is niet niks.

heel heeeel veel sterkte! <3