Hallo,
Ik heb ruzie met mijn moeder. Ze appt me vanalles. Ik zou ondankbaar zijn, de opvoeding is mislukt en ik voer niks uit etc…
Zaterdag heb ik mijn verjaardag gevierd. Ze heeft me geholpen met boodschappen doen, en een appeltaart gebakken, en alles betaald. Terwijl ze dat deed was ze continu aan het zeuren hoe zwaar ze het wel niet had dat ze dit allemaal weer voor me over had en dat het zo enorm duur was. Mij een schuldgevoel aanpraten? Alsof ze alles met tegenzin doet,dus ik heb dan zo iets doe het dan niet… In plaats van dat ik denk dankjewel.
Op mijn verjaardag ging het haast alleen maar over dat zij zich zo ziek voelde. Ik heb me twee weken van tevoren tot een dag na mijn feest helemaal kapot gewerkt, maar dat ziet ze niet. zaterdagavond met mijn vriend alles opgeruimd, paar dingetjes laten liggen. De volgende dag was ik doodziek en mijn vriend ook,dus zijn we even samen buiten gaan lopen in de hoop dat het zou wegtrekken.
In de tussentijd heeft mijn moeder met haar nieuwe vriend alles opgeruimd. Zodra ik thuis kwam was ze direct boos dat ik hun in de zooi had achtergelaten, ik kreeg niet eens de kans om te bedanken en had daarna niet meer de behoefte om te bedanken… Er lag bijna niks meer, en ik heb ze niet gevraagd iets te doen, maar ze had het natuurlijk heel zwaar… Dus ik ben een ondankbaar kreng.
Nou nu is mijn moeder naar de huisarts gegaan, ze heeft antibiotica gekregen maar de huisarts gaf aan dat het geen longontsteking is. Nu ligt ze in bed en zegt ze dat ze een longontsteking heeft!?
Ik snap het niet. In haar ogen doe ik alles fout en zij alles goed. Ze vraagt nadrukkelijk iedere 10 minuten om medelijden voor wat voor reden dan ook, en ik word daar geïrriteerd en boos van in plaats van dat ik ga helpen.
En dan al helemaal als we beiden doodziek zijn ze tegen mij zegt dat ik MOET gaan koken omdat zij ziek is. Hallo? Ik ben morgen 19, maar nog word steeds tegen me geroepen watvik allemaal moet doen en wat ik allemaal verkeerd doe. Dat ik elke keer de vaatwasser en vuilnisbak doe, en de keuken schoonmaak wordt niets van gezegd
Wat vinden jullie?