Mijn moeder overhalen: tips?

Hallo!

Mijn vriend en zijn vrienden gaan in de zomervakantie naar Spanje toe. Ik zou heel erg graag mee willen, alleen van mijn moeder mag ik niet. Ik snap het opzich wel, ik ben nog best jong (tegen die tijd ben ik 14) en de rest is allemaal rond de 16/17 jaar. Heeft iemand misschien tips zodat mijn moeder me mee wil laten gaan? Want ik wil écht heel erg graag mee.

Alvast heel erg bedankt iedereen! :slightly_smiling_face:

Nou ik denk niet dat dit gaat werken. Je bent dan nét 14. Dat is wel erg jong om met vrienden op vakantie te gaan. Ik zal gewoon wachten tot je 16/17 bent.

Ik denk dat wat je ook doet het echt niet gaat mogen.

Ik zou gewoon serieus met haar praten en iets bedenken waar door je kan laten zien dat je het aan kan, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid dus…

zelf vind ik je wel behoorlijk jong. Ik ben over 3 maand 18 en ik mag dan voor het eerst alleen op vakantie, dus dat is wel even wat anders.

Succes in ieder geval! Hoop voor je dat het lukt :slightly_smiling_face: xxx

Ik snap eerlijk gezegd wel dat ze dat niet toestaat. Ik ben ook veertien en dat is gewoon erg jong om zonder ouders plus oudere jongens op vakantie te gaan.
Ik zou dat zelf niet goedkeuren, als ik je moeder was.
Sorry, ik kan je dus niet helpen!

Het lijkt me ook helemaal niet leuk om mee te gaan, je mag niet uit etc. en zij moeten steeds rekening met jouw leeftijd houden. Ik zou nog een paar jaar wachten dus.

Ik kan je ook niet helpen
Ik wens je wel heel veel succes.
En vind het wel goed van je dat je zelf een beetje begrijpt dat je moeder je niet laat gaan.
Mijn dochter is dertien en mag van mij ook niet gaan als ze veertien is.
En ik ben niet over te halen.
Toch succes

En dit ook. De meeste uitgaan clubs zijn toch 16+ of 18+.

Ik snap heel goed dat je je moeder niet wil dat je gaat.
Je bent net 14 en dat vind ik persoonlijk erg jong om met vrienden op vakantie te gaan. Wacht nog een aantal jaren! Dan is het voor jezelf ook leuker om mee te gaan.
Maar als je je moeder echt wilt overhalen, moet je het gesprek aan gaan. Er serieus overpraten en wat het voor jou betekent om mee te kunnen gaan.

Ik begrijp je moeder helemaal. Ook meteen naar het buitenland, op die leeftijd vind ik appelhof oid al best wel heftig. Wacht gewoon tot je 16 bent ofzo.

Eens met wat allemaal gezegd is :slightly_smiling_face:

Ik begrijp je moeder ook… niet alleen omdat je 14 bent maar ook omdat je met alleen maar jongens gaat. Daarbij, wil je vriend niet gewoon lekker met zijn vrienden op stap of zo? Ga gewoon gezellig iets doen met je eigen vriendinnen… misschien mag je wel naar een camping in Nederland?

Ik snap echt dat je niet mag, ook is het voor de anderen niet leuk. Ik zou het ook niet leuk vinden om met een meisje van net 14 op vakantie te gaan. Ik zou echt geen rekening met jou willen houden :’) Ik ben dan op vakantie en dan wil ik uitgaan en dan ga ik niet bij 't hotel/de camping blijven omdat iemand 14 is.

Eens met je moeder.

Je bent er nu eenmaal te jong voor, ze heeft groot gelijk dat ze je niet laat gaan. Je hebt over enkele jaren nog genoeg tijd om op reis te gaan, dat hoeft nu nog niet perse. Laat je vriend gewoon gaan en organiseer zelf iets leuks in Nederland/België samen met je vriendinnen, je zal daarvoor niet minder plezier hebben!

Ik zou als ik jou was gewoon nog een paar jaartjes wachten en nu beseffen dat je nog echt te jong bent. Ik begrijp je moeder volledig want van mijn moeder zou ik dat ook niet op mijn 14e mogen.

ik vind je nog veel te jong, maar met je moeder over de feiten en regels praten kan nooit kwaad.

Misschien kun je een compromis sluiten met je moeder en je vrienden dat je bijvoorbeeld naar de Waddeneilanden gaat?

Doe normaal, je bent nog 14! snap heel goed dat je niet mag

Kijk een keertje ‘Zon, zuipen, ziekenhuis’ terug en kijk dan of je, als 14 jarige, daar rond wil hangen.

Wacht gewoon tot dat je 17 of 18 jaar bent.