mijn moeder is tegen

Op vakantie een paar weken terug heb ik een jongen ontmoet. We hebben het daar leuk gehad samen en in Nederland hebben we inmiddels 2 keer afgesproken. Was hartstikke gezellig, veel gezoend.
Ik begin echt gevoelens voor hem te krijgen en hij zou mij ook graag nog na de vakantie willen zien en dan een relatie starten. We wonen trouwens ong 67 km van elkaar vandaan.

Maar dan mijn moeder, zij vindt dat ik me niet zoveel moet binden aan alleen hem, ’ je bent nog zo jong (16), bij uitgaan zijn er genoeg jongens. ’ ze snapt het niet, dat is zo makkelijk gezegd
Ook vind ze het niet praktisch en is ze bang dat mijn school eronder zal leiden, maar dat kan ook als je dichtbij elkaar woont en ze weet heus wel dat ik goed kan plannen.

Ik vind dit heel lastig want ik vind hem heel leuk maar ja meer ruzies met mijn moeder wil ik ook niet.
Wat te doen? Hoe zal ik mijn moeder over kunnen halen?

Ik denk dat je een keer goed met je moeder moet praten. Vertellen dat je echt gevoelens voor hem hebt en dat je graag wilt laten zien dat je school er niet onder zal lijden en laten zien dat het wel kan werken. Als jij dat tegenover je moeder kan bewijzen, zal ze het waarschijnlijk steeds meer accepteren.

Ik snap je moeder wel, je bent nog jong. En een vriendje op zo’n afstand is nou niet echt handig. Ik snap wel dat zij zoiets heeft van, hier in de buurt zijn ook zat leuke jongens.

Wat ze waarschijnlijk vervelend vind is dat je met zo’n afstand niet zo snel even langs wipt, dan wil je gelijk blijven slapen etc. Als je een keer goed met haar praat over wat ze nu zo vervelend vind aan een vriendje verweg, dan kunnen jullie het er samen over hebben. En kiezen wat het juiste is. Vertel haar dat nog niet gelijk wilt blijven slapen etc (als dat de issue is).

Je moet ook wel snappen dat je moeder je graag wil beschermen voor alles wat jou kwaad kan doen, zoals jongens. en geloof me, dat kunnen ze!
Ergens heeft ze 100% gelijk, want ze weet waarschijnlijk waartoe jongens/mannen in staat zijn. maar goed, jij moet ook leren zelf op je bek te gaan en je geveol te volgen. Ze kan je immers niet altijd blijven beschermen.
Hoe ga jij bij hem komen? Met de bus? dat gaat je flink wat centen kosten. hoe oud is hij? heeft hij een auto? woont ie bij zn ouders?

De moeder van mijn ex vriendje zei juist hetzelfde van je bent nog maar 16 je moet je niet binden aan iemand , in het uitgaan zijn er meisjes genoeg… Maar als het jou keuze is om je met hem te binden dan moet je gewoon je gevoel volgen , ik zou gewoon eens met je moeder praten :slightly_smiling_face:

Bewijs je moeder gewoon dat je school en deze jongen prima kunt combineren. Je hoeft niet dagelijks bij elkaar te kunnen zijn om een relatie leuk te houden is mijn ervaring.

Vertel je moeder ook wat je voor hem voelt.