mijn moeder is tegen scheren

hoi, ja alweeer een topic over scheren.
maar ik wordt volgende week 15 en ik vind dat het nu wel tijd word om mijn benen & oksels te scheren, alleen mijn moeder is daartegen, dat weet ik omdat ze me dat vorig jaar ofzo een x heeft verteld. en ze scheert zelf ook niet enzo.
maar ik wil het wel heel graag dus ik weet niet hoe ik dat het beste kan vragen zodat ze eigenlijk geen nee kan zeggen.

ohja, ze heeft ook nog gezegd dat ze boos wordt als ze erachter komt dat ik dat stiekem doe.

Word ze boos, en dan?..

Als ze boos wordt en dan? Het is jouw lichaam dus jij bepaalt wat je ermee doet.

Praat erover dat je je echt onzeker voelt zonder scheren.
Ik vind dat je je oksels gewoon hoor te scheren eigenlijk.
En anders zou ik het alsnog stiekem doen, ik zou me er gewoon niet fijn bij voelen. En persoonlijk vind ik je oksels niet scheren best wel vies.

haha dat is waar, als ik het eenmaal een x gedaan heb wordt ze wel boos maar dan kan ik er toch niet meer mee stoppen want dat ziet er helemaal niet uit.

Waarom is je moeder tegen scheren :/?
Ik vind het eerder onhygienisch om met bossen haar onder je oksels rond te lopen.
Misschien kun je erover beginnen dat je lichaam langzaam aan het veranderen is en jij die graag bij wilt houden en dat je het tijd vind om je oksels te gaan scheren want daar voel jij je prettiger bij?

ik heb wel redelijk lichte haren daarom heb ik het ook nog nooit eerder gedaan maar nu wordt het wel steeds erger en met de zomer wil ik wel echt scheren.

dat ga ik zeggen, en dat ik het gewoon onverzorgd vind.
en als het dan nog niet mag ga ik het gewoon stiekem doen, pech voor haar.

Rustig met haar erover praten en zeggen dat het zomer wordt en dat je liever niet met okselhaar dan naar het strand wilt gaan enzo, gewoon rustig praten en het haar uitleggen (:

Gewoon doen inderdaad, het is jou lichaam en jij gaat niet voor lul lopen doordat zij iets niet wilt toch. En als ze boos wordt wat dan? Ze kan niets meer doen…

nouja, scheren is best normaal en het is niet gek dat je even wacht, maar als jij het wilt, het is niet iets wat ‘erg’ of schadelijk is om te doen, dus als jij dat wilt, dan zeg je dat. Ze moet niet jou tegenhouden van scheren omdat zij het niet doet…

Gewoon doen joh, moet je toch lekker zelf weten! En daarbij, wat wou ze doen dan? Het er weer aan plakken? :stuck_out_tongue: Dus gewoon doen, jouw lichaam.

harsen is niet scheren :tipping_hand_man: !

Dan moet je het niet stiekem doen, maar haar van te voren vertellen dat jij je niet prettig voelt met dat haar op je lichaam en het weg wil halen.
Het is tenslotte jouw lichaam, dus jouw keuze.

Het is jouw lichaam, gewoon scheren!
Dat je moeder nou niet wil scheren, betekend niet dat jij dat ook niet wil.

Begin een gesprek/discussie met de vraag wáárom ze tegen scheren is. Als jij het niet eens bent met haar standpunten zeg je dat ze je niet kan dwingen dezelfde mening kan hebben, het is jouw lichaam dus jouw keuze. Het is niet dat er heftige consequenties aan vast zitten.

dankje!

Niet stiekem doen!!
kheb het stiekem gedaan en men moeder is er achter gekomen ze was heel boos op me.

Het is jouw lichaam, als jij wil scheren dan scheer je.

Sterkte…