mijn moeder is altijd kwaad op mij

hoi, ik zit met een probleem en ik weet niet wat ik moet doen.
mijn moeder is altijd boos op mij, meestal om niks.
als ik met haar probeer te praten zegt ze dat ik alleen aan mijzelf denk en dan word ze nog boozer.
als ik dan met mijn broer erover praat, zegt hij dat hij het met mij eens is, maar als mijn moeder dan weer boos is, zegt mijn broer ook dat het mijn schuld is dat er zovaak ruzie is.
ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.

Gewoon negeren ene oor in andere oor uit.

Vaak werkt ze iets anders op jou uit, dus neem het niet te persoonlijk

Hoebedoel je slechtste advies. Als haar ma altijd boos op haar is en ze er niet over wilt praten wat moet ze dan doen? Huilen het persoonlijk nemen, nee. Negeren als je ma zo doet en jij niet weet wrm kan je het best er niet op reageren. Dus nee niet het slechtste advies ooit.

negeren lost wel wat op.

Probeer op een rustig moment (dus wanneer jullie beide niet boos op elkaar zijn) eens met je moeder te praten. Zeg haar dat je het vervelend vind dat jullie zoveel ruzie hebben en dat je daar graag wat aan wilt doen.
Vraag je moeder wat de grootste reden is volgens haar waarom jullie vaak ruzie krijgen en probeer daar dan ook wat mee te doen. Op jouw buurt zou je dan weer aan kunnen geven waardoor jij denkt dat de ruzie’s ontstaan.

Jij kan namelijk niet zien (of soms horen) op wat voor een manier of toon jij iets overbrengt. Misschien schiet dit wel bij je moeder in het verkeerde keelgat en ben jij je daar helemaal niet bewust van.
Probeer elkaar geen dingen te verwijten maar praat vanuit de ‘ik’ vorm: ‘Ik voel me daar niet fijn bij, ik vind dat niet prettig, ik heb het idee dat, etc’.

bedankt voor de goed tip
ik ga het proberen :slightly_smiling_face:

Jawel negeren lost wel iets op, het zorgt dat het op die moment niet uit de hand loopt. Of wil je op die moment een hele drama omdat ze juist met haar ma moet praten terwijl haar ma niet wil. Ze kan best met haar praten maar niet op die moment.

Ik denk echt dat de enige oplossing is om er tóch over proberen te praten. Mijn moeder heeft m’n hele leven mijn broer voorgetrokken, en ik heb altijd al aangevoeld dat ze hem leuker vindt dan mij. Daar heb ik echt jaren over gezeurd (Ja nou, ook weer niet echt. Maar ik heb veel baal-dagen gehad waar het er dan wel eens uitfloepte) en altijd zei ze dat het niet waar was. Nu kon ik het laatst echt niet meer volhouden want vanaf het moment dat ze me ziet tot het moment dat ze weer gaat slapen is ze súperchagerijnig en ik vroeg d’r waarom. En uiteindelijk kregen we toen na uren wel een goed gesprek en gaf ze toe dat het wel zo is. Maar in het begin liep het nergens op uit en zei ze inderdaad ook zoiets als jou moeder dan zegt.

Oh kom op zeg, geloof mij maar: Je wil ECHT niet jarenlang in huis wonen met iemand die bijna altijd boos op je is. Dat is erg lastig om te negeren, zeker als het je eigen moeder is.

Ik zeg niet dat ze het niet moet oplossen, maar tijdens die ruzie moet je er niet op ingaan heeft geen zin. LATER kunnen ze gaan praten over wat er gebeurd etc

probeer eens met haar erover te praten?