Mijn moeder irriteert me dood

Oke, ik wil even meningen en ervaringen verzamelen…

Mijn moeder maakt me gek. Ik ben 19, maar als ik bijvoorbeeld uitga blijft ze de hele nacht op totdat ik thuis ben, en omdat zij dan natuurlijk moe wordt smst ze me om half 3/3 uur dat ze me komt halen want ze is moe :S
Nu ben ik al n tijdje bezig met n jongen, hij is wel semi mn vriend ofzo. Ze mag hem niet, totaal niet. Ze heeft heel veel vooroordelen over hem en dat weet hij. En als ie iets niet kan hebben zijn het mensen met vooroordelen, dus hij mag haar ook al niet. Zij kraakt hem helemaal af tegenover mij, dat ie niks om me geeft enzo, terwijl ze er geen zak van weet. Als ik naar hem toe ga, doet ze heel moeilijk en gaat ze huilen en zeggen dat niet weet waar ze het aan te danken heeft? :S Ik ga dan toch gewoon, want ja, ik wil hem zien en hij maakt mij gelukkig en zij niet met dr gedrag. Dus dan ga ik naar hem toe, en dan wil ze dat ik haar bel als ik bij m ben met zijn huistelefoon zodat ze weet dat ik ook echt bij hem ben :S En dan blijft ze maar zeuren aan die telefoon, hij wordt er ook niet goed van. En dan smst ze me weer, waar ik ben en wat ik doe. Maar ik schaam me gewoon dood voor haar gesms enzo. Dus meestal antwoord ik dan gewoon niet. En dan blijft ze maar smsjes sturen dat ik terug moet smsen en ze belde afgelopen keer zelfs naar zijn huis :S ik vind dat echt te ver gaan. Ze is zooooo overdreven in alles. Ik zei net in een uitbarsting dat ik haar gedrag maar stalkerig vind, zij vindt mij asociaal dat ik niet terugsms :S
En nu overdrijft ze weer: dat als ik haar es sms, ze mij noooit meer terugsmst, dat ze helemaal niemand meer terugsmst want ze stalkt mensen enzo :S Ze verdraait ook alle gebeurtenissen enzo.
Ik heb dr een smsje gestuurd dat ik bij hem was en dat ze zich niet druk hoefde te maken, maar dat was dan weer niet genoeg en volgens haar heb ik geeneens terug gesmsd enzo, wat wel zo is. En ze zegt dat als ik gewoon terugsms dat ik dan niks meer van dr hoor enzo dat alles goed is…maar dat DOE ik, en dan smste ze n uur later weer: waar ben je? wat doe je? geef antwoord! :S

Ik word er gewoon NIET goed van. Ben ik de enige met zo’n stalkerige moeder?

Heb je nog een vader? Zoja, laat hem er wat van zeggen.

En verder niet over je heen laten lopen, je bent 19! Je moeder wordt dan wel een beetje sad, maar dan kan ze beter in therapie

inderdaad.
misschien zou het kunnen dat haar ouders roeger juist NIET bezorgd waren en er iets met haar gebeurd is, dat ze zelf miss ooit een verkeerde jongen heeft leren kennen, en hij haar eraan herinnert ofzo?
je moet er inderdaad over praten,
en als je een vader hebt? moet hij erbij zijn.
zo niet. dan is het misschien de reden dat ze daarom zo doet, omdat ze er alleen voor staat?

goodluck.

Het eerste gedeelte van je verhaal vond ik nog wel meevallen, maar daarna werd het steeds meer overprotective.
Je moet volgens mij gewoon een rustig gesprek met je moeder aangaan, waarom ze zo doet. En misschien dat jullie er samen over uit kunnen komen dat ze wat meer moet kalmeren x]
Heb je nog een vader die er wat van kan zeggen?

Nee ik heb n vader, maar die…nouja, soms trekt ie partij voor mij, soms partij voor haar… hij heeft niet echt n mening ofzo. Hij vindt dat ik beter het huis uit kan gaan ofzo

je bent 19! nou ik zou gewoon zeggen dat ze niet meer moet bellen/smsen en anders neem je gewoon een ander nummer klaar! Je hebt een eigen leven en je moeder hoeft je daar niet mee te bemoeien en al helemaal niet zo…

En je vader? weet niet of die er nog is maar anders kan je aan hem vragen of hij er wat aan kan doen en anders neem je de telefoon van je moeder gewoon mee of je sloopt hem xD

Ik kan het wel begrijpen dat je ouders graag op je letten ofzo, maar maak ze duidelijk dat je geen baby meer bent.

Of ga uit huis :grinning:

haha ja idd, maar t trieste is, dat als ze dan heel boos wordt (ookal is het onredelijk) ik dan altijd toegeef omdat ik geen ruzie in de tent wil…terwijl, ik wil niet steeds toegeven aan haar (en ook niet aan mn vader) want ik ben idd geen 9 meer ofzo…

Je bent meerderjarig, dus vast oud en wijs genoeg om op jezelf te passen. Tijd voor een goed gesprek denk ik, met je vriend erbij.

Precies. Want je moeder is echt zwáár overprotective. En als ze dat niet kan/wil veranderen, wordt het ook tijd dat er eens uitgezocht wordt waarom.

Hey
dat probleem heb ik ook!!
van die bemoeiachtige ouders ik wordt bijna 18 en ze behandelen me nog steeds alsof ik 12 ben, maar ik nergeer dat nu gewoon en heb er schijt aan ze moeten me gewoon los laten ofzo…
ik wou vorige week maandag naar Adam mag ik niet gaan “ga zogenaamd te vaak weg” wat dus niet zo is ik werk elke za/zo dus dit was weekend dat ik vrij had en ik was zondag naar Rdam… dus ik boos zijn en zeggen tegen haar je houdt me alleen thuis jongere meisjes mogen zelfs meer zegt ze nee dat is niet waar mocht ik opeens wel maar uit protest zei ik tegen haar nee ik ga niet ergens heen omdat jij zegt dat ik ergens heen ga en de volgende dag stond ik gewoon op zei ik tegen haar jah ik ga naar Adam doeii

Ben ik ff blij dat me ouders niet kunnen smsen xd

INDERDAAD! XD

Komop je bent 19, volwassen genoeg om te gaan en te staan waar je wilt zou je denken. Misschien kun je een keer met je beide ouders erover praten ofzo, want dit werkt natuurlijk niet. Laat je moeder zien dat je zelfstandig genoeg bent om met je eigen zaken bezig te zijn, en dat je moeder je los kan laten. Verder zou ik het eigenlijk niet weten, heb zelf niet zo’n situatie. Succes ermee!

thnx iedereen! :slightly_smiling_face: Tis echt heeeeel vervelend…ik denk er dus nu ook serieus over om op mezelf te gaan wonen. Zoals nu ook…mn vriend is dus morgen jarig en ik wil ontzettend graag even naar hem toe. Maar omdat ik dus weer bang ben voor hun reactie begin ik er niet eens over en ga dan maar gewoon niet ofzo. Ik word er echt gek van!

Ik zal zeker nog es proberen te praten met ze, ik heb het al eens geprobeerd, maar ze luisteren niet naar mij. Zij vinden zichzelf, en dan met name mijn moeder, het slachtoffer van alles.

HHAHAHAHA echt he :’)