mijn moeder heeft een prive brief geopend.

ik kreeg gister een brief binnen via de post van mijn hulpverlening. verder niet belangrijk wat er in stond maar mijn moeder weet hier niks van en dat hoeft ook niet (slechte relatie blabla)
Maar het punt is dus dat ze mt een smoes aankwam dat ie half open was en dat ze hem perongeluk heeft opengemaakt en gelezen , hoe maak je iets perongeluk open en lees je het perongeluk?? ze zag de naam staan van het bedrijf en herkende het, maar mijn naam stond er gewoon op. ik ben enorm kwaad geworden op haar, weet niet hoe ik dit moet handelen… want die brief was gewn privé.

Je moeder had dat niet moeten doen, want dat het is jouw post. Maar nu ze het toch weet kun je misschien je probleem (als dat er is, waar het wel op lijkt) beter aan haar vertellen, dat is beter dan alles maar verzwijgen en liegen.

Ik wil het haar liever niet vertellen want dan gaat ze enorm zielig doen omdat zei een grote rol in mijn probleem speelt dus dat is juist het probleem.

Ik snap je heel goed, je moeder had dat inderdaad niet moeten doen, maar ergens snap ik je moeder ook wel. Ik bedoel het is tenslotte je moeder en misschien was ze nieuwsgierig ofzo, maar goed ik vind het ook fout wat ze deed want het is privé.

Ik zou dat inderdaad ook niet leuk vinden, vooral niet in die situatie. Ik zou op een ander moment even rustig met haar gaan praten, nu meteen is niet het juiste moment omdat jij nog boos bent je moeder misschien nog in shock is van wat ze ontdekt heeft. Succes :wink:

+ ze heeft ook in een keer in mijn lades gekeken waar vragenlijsten lagen van die hulpverlener terwijl ze omgedraaid lagen in een la waar ze niks te zoeken heeft. Dus ze was opzoek naar iets. En dat irriteert me want ze schend mijn privacy.

Kan je weinig aan doen of je moeder 24/7 op haar lippen zitten.

En een kluis kopen waar je die dingen in kan leggen. (heeft weinig nut met een brief die helaas niet in een kluis wordt bezorgd.

Kan je anders voortaan niet die brieven ergens anders heen laten sturen en dat je ze dan daar kan op halen? Zo kan je moeder ze niet per ongeluk open maken.

Ik neem aan dat jij je moeder wel heb aangesproken op het feit dat je het niet vind kunnen dat zij brieven van jou opent.

Dat had je moeder niet moeten doen, privé is privé. Andersom had zij het ook niet hebben gewild. Maar het is nu eenmaal gebeurt. Laat het even bedaren en bedenk goed wat je wilt zeggen (misschien kun je de grootste woede even op iets anders afreageren, schrijf erover ofzoiets) en zeg geen dingen waar je later spijt van kan krijgen.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ah ik weet zo goed hoe je je voelt. Mijn moeder deed dat ook wel eens, heel irritant. Waarschijnlijk doet ze het alleen uit bezorgdheid, maar dat maakt het niet minder vervelend. Ik zou eerst even afkoelen en daarna het gesprek met haar aangaan, zeggen dat je dit echt niet fijn vind en dat je recht hebt op je privacy.

Ze geeft zelf aan dat haar moeder een grote rol in haar probleem speelt en dat ze geen goeie relatie heeft met haar moeder, dus dat is niet te vergelijken met ‘‘normale’’ situaties wanneer je wel een goeie band hebt met je moeder en ze ‘‘perongeluk’’ je post leest. Dus ik snap dan ontzettend goed dat je hier boos over bent, maar het is nu gebeurd dus je kan er niet veel meer aan veranderen…