Mijn moeder en haar "vriend"

-

Ik heb geen gelijke situatie, maar ik snap jouw woede wel. Jij hebt hier ook allemaal niet om gevraagd en wanneer je hem nodig had, was hij er niet.

Ik snap jou heel goed. Ik zou woedend zijn!
En niet alleen op die man maar ook op je moeder die steeds weer een man over jou kiest. Ik zou als ik jou was eens een heel goed gesprek aangaan met je moeder en misschien ook met die man. Jij zit in ieder geval absoluut niet fout!

Je moeder en die man hadden allebei moeten bedenken dat je een kind van 12 niet gelijk mag betrekken na de dood van haar vader in hun prille relatie, die man had klaar voor jullie moeten staan toen je moeder kanker had ook al was het uit.

precies dit!
echt heftig meid, heel veel sterkte! :sob::muscle:

Jouw moeder zit fout, jij niet!
Hoe oud ben je nu? 20? Ik heb echt respect voor je dat je zo goed contact met je moeder hebt gehouden in al die jaren, ik had denk ik allang het contact verbroken.
Dit raad ik je niet aan hoor, ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik je heel dapper en sterk vind.

Praat goed met je moeder, dit kan zo niet langer!

Vervelend zeg! Ik weet niet wat je precies met dit verhaal hier wil, maar ik wil je iig zeggen dat jij al het recht hebt om boos te zijn en dat je niets fout hebt gedaan.

Ik zou je vooral op jezelf focussen, hou je met je eigen leven bezig en niet teveel met dat van je moeder. Ze moet het maar zelf uitzoeken want naar jou gaat ze toch niet luisteren. Houdt een beetje afstand van haar en haar vriend. Ik weet niet of je voor de rest wel een goede band met je moeder hebt, maar houdt het dan gewoon bij de leuke dingen want je kan haar toch niet veranderen.

Heftig verhaal zeg! Ik ben het eens met alle voorgaande berichten, vooral het bericht om je vooral op jezelf te gaan focussen. Hoe gaat het nu met je paniekaanvallen en sociale fobie?

-

Ik ben al anderhalfjaar paniekaanval vrij en van sociale fobie is ook geen sprake meer :slightly_smiling_face:

Terecht dat je boos bent.
Toen ik je verhaal las voelde ik echt woede in me opkomen.
Wanneer je moeder ziek wordt de benen nemen en jullie in de steek laten en als ze weer genezen is zielig komen aankloppen dat hij haar niet kwijt wil. Hij had voor jullie klaar moeten staan in die moeilijke tijden. Ik snap niet dat je moeder die man steeds terugneemt, ze verdient zoveel beter dan iemand die haar constant in de steek laat en waar jullie ook de dupe van zijn.