Mijn moeder controleert mijn telefoon door mijn ex.

Hoi!

Ik had een vriend, het is inmiddels uit. Mijn moeder doet nooit een telefooncontrole, althans dat dacht ik. Gisteren kwam ze mijn kamer in, en pakte opeens mijn telefoon en zei dat ik mijn wachtwoord moest zeggen. Ik zei nee ga ik niet geven dit dat. Mijn moeder begon me te bedreigen met dat mijn vader anders naar de telefoonmaker zal gaan om de wachtwoord te kraken. Ik moest het hierna toch geven, alleen mijn telefoon bevat ‘verkeerde’ gesprekken met vriendinnen maar ook met mijn ex. Ik had ook veel screenshot waarin mijn ex een beetje seksuele dingen zei, dit is ook de reden waarom het uit is want ik ben 14. Mijn moeder is boos omdat ik niet zei dat ik een relatie had, en om zijn en mijn taalgebruik. Ze weet mijn wachtwoord, mijn telefoon is niet afgepakt maar thuis kan ik er niet op anders pakt ze mijn telefoon uit mijn handen om te kijken met wie ik app en waar het over gaat. Ik snap mijn moeder best, alleen ik wil dat ze mij niet meer gaat controleren. Hebben jullie tips? Ik wou een duur verjaardagscadeau halen, ze zei zelfs tegen mij ‘Ik blijf nog steeds boos op je ook al je een duur verjaardagscadeau gaat halen.’

Haar proberen om te kopen werkt niet.
Je bent 14 dus in vind dat ze je mag controleren. Misschien zou ik dan maar het contact met je ex verbreken en wat nettere taal gebruiken

Misschien kun je er beter over praten met je moeder ipv haar proberen om te kopen. Je kan bv beloven dat je geen gekke dingen doet en zeg regelmatig uit jezelf met wie je appt. Ze heeft alleen maar het beste met je voor.

Je hebt het toch uitgemaakt met je ex omdat hij dat soort dingen zei toch?
Dat is toch juist goed van je ?

huh sinds wanneer ben jij mod haha, heb ik nou echt iets gemist of is het nog niet zo lang zo? :grinning_face_with_smiling_eyes: Wel leuk tho hoor haha, zo bedoel ik t niet

Haha het is inderdaad sinds kort, een week misschien?

Je bent nog maar 14 jaar, en stuurt seksuele dingen met je ex. Zelf snap ik je moeder heel goed, misschien een regel dat je 1 keer in de week de gesprekken laat lezen? Maar dan moet je wel eerlijk tegen haar zijn, en niks verwijderen. Eerlijkheid duurt het langst.

Dit inderdaad. Heb je dit ook tegen je moeder gezegt? Praat er met haar over. Praten is zo belangrijk!

Ik stuurde geen seksuele dingen, mijn ex stuurde wel seksuele dingen daarom heb ik het uit gemaakt.

Ik had het uitgemaakt voordat mijn moeder de gesprekken had gezien, dus ze had ook gezien dat ik het via app had uitgemaakt. Ze is boos omdat hij seksuele dingen begon te zeggen en ik het niet gelijk uitmaakte, ik maakte het na een week uit.

^ Praat er dan met haar over. Jij had gevoelens voor die jongen, en natuurlijk heb je dan tijd nodig om erover na te denken. Ik denk dat jou mam heel blij moet zijn met dat je het alsnog uitgemaakt hebt, ook al is het na een week. Probeer het haar uit te leggen en praat er gewoon echt goed over, vertel haar dat je eerst je verhaal wil doen zonder onderbrekingen van haar of dat ze wegloopt en dat ze nadat jij je verhaal hebt gedaan alles mag vragen wat ze wil.

Win het vertrouwen terug van je moeder door open kaart te spelen en dus je telefoon in te leveren. Bepaalde zaken (zoals jullie seksuele opmerkingen) kan je beter niet via de app bespreken maar face to face, dat scheelt een hoop gedoe met je moeder.

Ik vind van niet, je schendt hiermee namelijk de privacy van iedereen met wie TS appt. Iedereen die appjes naar TS stuurt stuurt dat naar TS, en niet naar de moeder van TS. Jij wil toch ook niet dat je moeder de app met je beste vriendin(nen) leest? Daar staat gevoelige info in.

Ik snap je moeder aan de andere kant ook weer wel, want niemand wil dat zijn/haar dochter op die manier op veertienjarige leeftijd met anderen praat. Toch zou ik er met haar over praten, want ze heeft het niet echt op een handige manier aangepakt.

Je moet haar in elk geval niet gaan omkopen, als dat de enige manier is blijf je aan de gang. Misschien kun je voorstellen om haar alleen de apps tussen je ex (en eventueel alle andere jongens) te laten lezen?