Dit klinkt allemaal heel aanvallend, maar zo is het echt níet bedoeld, ik wilde gewoon even graag mijn mening geven ^^
Ik denk dat God houd van Vrede, Liefde, Blijheid. En ik denk dat God het niet leuk vind dat we te veel tijd zouden besteden aan elke keer een rozenkrans bidden, hij gaf ons leven, dat moeten we leven, niet verspillen aan alleen maar bedanken, gebruik dat wat je hebt gekregen, dat is voor hem toch leuker om te zien. Bedank hem maar als je in bed ligt, gewoon een klein bedankje, simpel om waar je blij mee bent. Ik denk dat God zou zeggen:“Noem me maar gewoon God!”
Ik ben het eens met de gedachte achter dit stukje, dat God wil dat we genieten van ons leven. Maar ik denk ook dat God zeker wél wil dat we ook gewoon echt tijd besteden aan/met Hem en Hem ook gewoon te bedanken voor alles wat Hij ooit voor ons gedaan heeft, want dat is nogal veel. (Ik weet niet of je jezelf echt christen noemt en hoe jij aankijkt tegen de kruisiging van Jezus?)
En ik denk ook dat hij baalt van het feit dat iedereen nu denkt dat hij tegen Homo’s is omdat een idioot dat heeft bedacht! Heb je jezus het ooit horen zeggen? ‘
En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)
In de bijbel word het homo zijn niet meteen bestempeld als slecht, het ‘bedrijven van de liefde’ met het zelfde geslacht daar en tegen wel.
Ik denk dat God helemaal niet tegen seks voor het huwelijk is, hij heeft seks zelf uitgevonden. Dus ook het genot van seks, dus waarom zou hij het vervolgens gaan verbieden? En hij snapt ook heus wel dat we condooms gebruiken, als hij niet had gewild dat we dat deden, had hij ons heus nie zo slim gemaakt!
God heeft ons lichaam gemaakt als een tempel waar Hij in kan wonen. En seks als uiting van je liefde voor je echtgenoot, om die intimiteit sámen te beleven en niet als puur persoonlijk egoistisch genot. Er staat ook ergens in de bijbel dat je voor God gehuwd bent als je met elkaar naar bed bent geweest, en op verschillende plekken in de bijbel staat genoemd dat overspel plegen/scheiden een zonde is.
Veel mensen geloven in de bijbel en in wat de Paus zegt, maar dat is lang niet altijd wat God ook wil, denk ik!
Zoals je ondertussen wel door hebt geloof ik wél wat er in de bijbel staat. Dat is het woord ván God vóór ons, waaruit wij mogen leren wie God is en Hem mogen leren kennen. (ik geloof trouwens niet in wat de paus zegt, ik weet stiekem niet eens wat hij allemaal zegt, maar ik ben dan ook geen katholiek)