Mijn mening over God

Ik denk dat God houd van Vrede, Liefde, Blijheid. En ik denk dat God het niet leuk vind dat we te veel tijd zouden besteden aan elke keer een rozenkrans bidden, hij gaf ons leven, dat moeten we leven, niet verspillen aan alleen maar bedanken, gebruik dat wat je hebt gekregen, dat is voor hem toch leuker om te zien. Bedank hem maar als je in bed ligt, gewoon een klein bedankje, simpel om waar je blij mee bent. Ik denk dat God zou zeggen:“Noem me maar gewoon God!” En ik denk ook dat hij baalt van het feit dat iedereen nu denkt dat hij tegen Homo’s is omdat een idioot dat heeft bedacht! Heb je jezus het ooit horen zeggen? Ik denk dat God helemaal niet tegen seks voor het huwelijk is, hij heeft seks zelf uitgevonden. Dus ook het genot van seks, dus waarom zou hij het vervolgens gaan verbieden? En hij snapt ook heus wel dat we condooms gebruiken, als hij niet had gewild dat we dat deden, had hij ons heus nie zo slim gemaakt!

Veel mensen geloven in de bijbel en in wat de Paus zegt, maar dat is lang niet altijd wat God ook wil, denk ik!

Reacties, toevoegingen, anders! Ik sta open!

ik geloof niet in god

Kan me ergens wel vinden in jou stukje… Ja ben het wel met je eens :ok_woman:

Ik ben niet gelovig. Maar als ik dat was, dan zou ik in iedergeval niet katholiek zijn. Ik zou protestants zijn. Of joods.

Als je in een kerk zit met allerlei schilderijen, dan voel je niet meer waar het nou juist om ging. Protestanten willen alleen aandacht besteden aan het geloof zelf, niet aan alle frutsels er omheen.

Mijn visie:
Maria was vreemdgegaan, maar wilde een smoes verzinnen, ze was namelijk nooit met Jozef naar bed geweest. Abortus kon niet (logisch he), dus vertelde ze aan iedereen dat ze een engel had gezien. En die engel verkondigde dat ze zwanger was gemaakt door God. En arme Jozef, hij trapte erin. Sindsdien wordt Maria aanbeden. Waarom? Omdat ze met een andere man naar bed is geweest.

Nee grapje. Maar dat had ik een keertje verzonnen. Ik hoop niet dat ik nu mensen beledigd heb, het is niet serieus bedoelt! :slightly_smiling_face:

Inderdaad, zo denk ik ook wel, god houdt van iedereen dus ook van bijvoorbeeld homo’s :stuck_out_tongue:

aah dankje,
iemand die me begrijpt, snap niet waarom mensen soms zo moeilijk doen daarover! :crazy_face:

Opzich snap ik wat je bedoelt, zo kan het geweest zijn:
Een skeletje in zijn grafkist: "HAhaa, wat een maloten ik ben beroemd de halve wereld gelooft de onzin die ik in de bijbel heb geschreven in de tijd dat ik nog monnik was!! " :smiling_imp:

ZO kan het ook :wink:
Probeer ook geen mensen te beledigen hoor :grinning:

Ja precies, haha. Ze waren gewoon een roman aan het schrijven.

Dit klinkt allemaal heel aanvallend, maar zo is het echt níet bedoeld, ik wilde gewoon even graag mijn mening geven ^^

Ik denk dat God houd van Vrede, Liefde, Blijheid. En ik denk dat God het niet leuk vind dat we te veel tijd zouden besteden aan elke keer een rozenkrans bidden, hij gaf ons leven, dat moeten we leven, niet verspillen aan alleen maar bedanken, gebruik dat wat je hebt gekregen, dat is voor hem toch leuker om te zien. Bedank hem maar als je in bed ligt, gewoon een klein bedankje, simpel om waar je blij mee bent. Ik denk dat God zou zeggen:“Noem me maar gewoon God!”
Ik ben het eens met de gedachte achter dit stukje, dat God wil dat we genieten van ons leven. Maar ik denk ook dat God zeker wél wil dat we ook gewoon echt tijd besteden aan/met Hem en Hem ook gewoon te bedanken voor alles wat Hij ooit voor ons gedaan heeft, want dat is nogal veel. (Ik weet niet of je jezelf echt christen noemt en hoe jij aankijkt tegen de kruisiging van Jezus?)

En ik denk ook dat hij baalt van het feit dat iedereen nu denkt dat hij tegen Homo’s is omdat een idioot dat heeft bedacht! Heb je jezus het ooit horen zeggen?
En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)

In de bijbel word het homo zijn niet meteen bestempeld als slecht, het ‘bedrijven van de liefde’ met het zelfde geslacht daar en tegen wel.

Ik denk dat God helemaal niet tegen seks voor het huwelijk is, hij heeft seks zelf uitgevonden. Dus ook het genot van seks, dus waarom zou hij het vervolgens gaan verbieden? En hij snapt ook heus wel dat we condooms gebruiken, als hij niet had gewild dat we dat deden, had hij ons heus nie zo slim gemaakt!
God heeft ons lichaam gemaakt als een tempel waar Hij in kan wonen. En seks als uiting van je liefde voor je echtgenoot, om die intimiteit sámen te beleven en niet als puur persoonlijk egoistisch genot. Er staat ook ergens in de bijbel dat je voor God gehuwd bent als je met elkaar naar bed bent geweest, en op verschillende plekken in de bijbel staat genoemd dat overspel plegen/scheiden een zonde is.

Veel mensen geloven in de bijbel en in wat de Paus zegt, maar dat is lang niet altijd wat God ook wil, denk ik!
Zoals je ondertussen wel door hebt geloof ik wél wat er in de bijbel staat. Dat is het woord ván God vóór ons, waaruit wij mogen leren wie God is en Hem mogen leren kennen. (ik geloof trouwens niet in wat de paus zegt, ik weet stiekem niet eens wat hij allemaal zegt, maar ik ben dan ook geen katholiek)

Oke, ik snap je punt. Maar dan denk ik weer: Gód heeft de bijbel niet geschrijven, dat hebben mensen gedaan.

gelijk!

KIjk dit wil ik dus!! :grinning: Even een mening van anderen.

1. ik snap je punt: maar dat is dus mijn belevenis van God, ik denk niet dat God de bijbel heeft geschreven en ik denk ook niet dat hij het er mee eens is. Ik denk dat God een symphatieke vent is die wel begrijp waarom je seks wil hebben als het lekker is! Het is lekker en de ander vind het het ook lekker, SIMPEL. Blijheid. (ik vind niet dat je het met iedereen moet doen hoor maar dit even globaal gezien :wink:)

2. zoals ik al zei, wie zegt dat God het met de bijbel eens is, voor het zelfde geld zit hij in de hemel te balen dat mensen van hem denken dat hij gelooft wat er in de bijbel staat! Moeilijke zin :wink:

3. Waarom geen seks van mannen onder elkaar (of vrouwen onder elkaar!) Als die mensen er blij van worden, lijkt het me SIMPEl, Blijheid.

4. Je hebt gelijk, God heeft de wereld voor ons geregeld, en daar mogen we hem dankbaar voor zijn, alleen dat kan volgens mij ook door in de avond te zeggen: (bijvoorbeeld) “God, bedankt voor de 10 voor wiskunde, ben echt blij ik ga misschien wel over :wink:” Je hoeft hem niet voor alles 1000 keer te bedanken!

Bedankt voor je reactie

Dat is een heel terecht punt
Maar dat is dus een deel dat ik geloof, dat God door die mensen heen gewerkt heeft. Er klopt zó ontzettend veel in de bijbel met de ‘algemene geschiedenis’ (ook terug/vooruit wijzingen), en gezien het bewezen is dat de bijbel door verschillende mensen geschreven is in verschillende tijd periodes, zou dat onmogelijk zijn geweest als God dat niet geleid zou hebben.

Oke, dan moet je nogsteeds geloven dat het niet op een dag allemaal compleet verzonnen is door 1iemand met een ongelovelijke geschiedeniskennis natuurlijk, maar daar kan ik je niet bij helpen, dat kan alleen God

Idd, niemand weet het toch?

Ik ben 't ook met je eens ^^

Jaa als je de bijbel niet gelooft dan heb je weinig aan mijn argumenten inderdaad, … Maar dan geloof jij niet in de God van het christendom, en dat is een groot verschil. Nu weet ik dat er bewijzen zijn dat de bijbel klopt, maar daar heb ik te weinig kennis van om dat zo te kunnen zeggen, maar dat kan natuurlijk nogsteeds niet bewijzen dat God het met de bijbel eens is,…

Daarom snap ik ook dat als mensen die in de bijbel geloven het leven anders leven dan de mensen die niet in de bijbel geloven, alleen ik laat zien, je weet echt niet zeker dat het door God is geschreven en daar moet je dus wel even bij stil staan. Wie weet was het eigenlijk wel de bedoeling dat mannen juis met elkaar naar bed gingen alleen dat de mensen dat een beetje verkeerd heeft opgevat en dat een monnik het zelfs heeft “verboden” in de bijbel. (waarsschijnlijk niet want een vagina en een piemel passen wat beter en dat is toch DE manier om kinderen te maken) Maar je snapt mijn punt ! Niets is zeker…

Ik ben het absoluut en 100% eens met wat Bloemenmeisje tot nu toe gezegd heeft. :slightly_smiling_face:

Trouwens ik ben niet christelijk, ik ben niets. dus dit is gewoon mijn mening, verder weet ik er eigenlijk niet veel vanaf, ik bedoel 14 jaar geen enkele levens ervaring :stuck_out_tongue:

god heeft seks bedacht voor voortplanting, duh. Zelfs een orgasme heeft een functie.

nee grapje, ik geloof niet. maar ik vind dat iedereen zn eigen visie mag hebben, alleen heb ik er een hekel aan als mensen homo’s ofzo uitgaan schelden om dat niet zou mogen van God. Net alsof iemand het hem ooit gevraagd heeft…