Mijn mama/papa is ongeneeslijk ziek

Ik zit nu al een tijdje alle ellende in mezelf weg te kroppen, terwijl ik diep van binnen heel goed weet dat dat niet de goede oplossing is. Zoals de titel van het onderwerp al zegt, mijn moeder is ongeneeslijk ziek. Omdat jullie natuurlijk helemaal niets over mij weten verder zal ik het verhaal voor jullie even kort uitleggen;
Vorige zomervakantie was ik met een goede vriendin op vakantie naar Mallorca, toen ik na een geweldige vakantie terug was op het vliegveld stond mijn papa mij daar op te wachten. Het rare was, hij was niet zo vrolijk, of dat nou was omdat de rit lang was en ik vertraging had gehad, geen idee. Onderweg naar huis hield ik natuurlijk zoals gewoonlijk de standaard ondervraging van hoe het thuis was en wat ze allemaal hadden gedaan, opnieuw leek het alsof er iets mis was. toen we eenmaal thuis aangekomen waren zat mijn moeder aan de keukentafel en samen vertelden ze me dat de operatie die mijn moeder vlak voor mijn vakantie had gehad, voor een virus in haar buik, ineens een hele andere uitslag aangaf. Ze keek me recht in mijn ogen aan en vertelde dat ze kanker had. Dit was de meest verschrikkelijke dag uit mijn hele leven. Vele verdrietige, lange dagen vol met vragen, antwoorden en lange gesprekken volgden na die dag. een operatie was mogelijk YES, dat dachten we tenminste, maar die dag, de dag van de operatie, werd ik ineens gebeld. ‘Ze hebben de operatie gestopt, het was niet mogelijk’ mijn wereld stortte opnieuw in, het voelde alsof er niks meer goed kon gaan. We hebben toen de dokter gesproken en hij heeft mijn moeder die dag ongeneeslijk verklaard, zijn woorden waren dan ook; Het spijt me enorm, maar ik kan niks meer voor haar doen om de kanker te genezen, haar gehele buik en lymfklieren zitten al vol. Gelukkig behandelen ze mama nu wel met chemo’s om haar levensduur zo lang mogelijk te rekken. inmiddels zijn we nu al 11 maandjes verder. Mijn moeder heeft heel erg veel tips om kanker te ‘verminderen’, dat is eigenlijk ook de reden dat ik dit schrijf. Ken jij iemand of heeft jou moeder/vader/oma/opa of wie dan ook kanker? reageer dan alstjeblieft. ik kan niet beloven dat het helpt maar ik heb al veel tips die misschien een beetje helpen. en niet te vergeten, het zou enorm fijn zijn als er mensen zijn die hetzelfde meemaken zodat ik er misschien met ze over kan praten…

Mijn oma en opa zijn dood gegaan aan k*nker. Toen ze dood gingen vond ik het ook heel erg. Maar ik vind het wel heel erg dapper van je dat je dit durft te delen. :wink::wink::wink:

Mijn moeder is 1.5 maand geleden overleden aan kanker. In dit topic heb ik er al wat meer over verteld en vertellen ook anderen over hun ervaring. http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-algemene-ik-heb-een-ouder-verloren-topic-282353.msg277036938.html#msg277036938

Bij mijn moeder was het precies hetzelfde als bij de jouwe: “mevrouw, we kunnen u wel behandelen maar niet genezen”. Na die uitslag heeft mijn moeder het nog bijna 2.5 jaar volgehouden, maar sinds begin van dit jaar was ze op en wilde ze geen chemo meer.
Ik weet niet precies wat voor tips ik je kan geven eigenlijk, maar je mag altijd wat vragen of praten als je behoefte hebt. Ik ben er altijd behoorlijk nuchter onder geweest en heb altijd gedacht: Ja, dit is kut en klote, maar je doet er niks aan. That’s how life is.

Je hebt het over tips om de kanker te verminderen, wat voor tips zijn dat dan?

Heftig om mee te maken op jonge leeftijd. In het topic hierboven aangegeven kun je steun vinden en erover praten.

Heftig zeg, veel sterkte de komende tijd!
Ik ben wel heel erg benieuwd naar je tips. Want helaas worden er over de rug van kankerpatienten erg vaak slechte tips gegeven om geld te verdienen. Ik hoop dat dat bij jou niet het geval is.

Ik wens je heel veel sterkte toe.
Mijn opa en oma zijn overleden aan kanker, dus ik weet (helaas) een beetje hoe het is.
Maar ik kan me voorstellen dat het met je moeder nog erger is, dus nogmaals heel veel sterkte :sob::muscle:

Ik kan me niet voorstellen hoe vreselijk het voor jou moet zijn, maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte. :sob::muscle:

Om eerlijk te zijn was dit ook het eerste wat ik mij opkwam. Er worden zo vaak tips gegeven om zogenaamd kanker te voorkomen of te verminderen. Niet lullig bedoeld, maar ik vind het vaak zware bullshit. Natuurlijk kan het zijn dat het bij sommige mensen effect heeft om bepaalde dingen te doen of juist niet te doen, maar in 9 van de 10 keer heb je gewoon dikke pech. Daarom ben ik wel benieuwd naar wat voor tips jouw moeder dan heeft.

Mijn moeder slikt abrikozenpitten, dit is een soort natuurlijke chemo. Dat het echt helpt, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar ze zou eigenlijk haar haar kwijt raken van de chemo en door deze pitjes is dit niet gebeurd, en sinds ze die pitjes slikt wordt ze minder zwak na de chemo’s. Ook zijn de tumorenhoogte’s al flink gedaald, natuurlijk weten we nooit of dat nu allemaal hierdoor komt maar er moet iets zijn toch? Ook eet ze allerlei voedsel waar veel anti oxidanten inzitten. Omdat ze darmkanker heeft en paardenmelk erg goed is voor de darmen drinkt ze ook paardenmelk (dit is wel heel erg smerig).

Dit ja, kijk een beetje uit met tips. Er zijn geen dingen die helpen die ook daadwerkelijk wetenschappelijk onderlegd zijn. Er zullen ongetwijfeld bijvoorbeeld voedingsmiddelen zijn die je wat beter laten voelen, maar helpen tegen kanker doet het niet.
Verder wens ik je wel veel sterkte natuurlijk!

Nee oke daar hebben jullie inderdaad wel gelijk in, maar ik kan het beter wel altijd zeggen toch want misschien is het wel ergens goed voor. Ik wil ook zeker niet zeggen dat het kanker geneest dus sorry als dit zo overkomt. Het zijn gewoon tips van dingen due je eventueel kunt proberen, misschien helpt het dat verschilt per persoon.