Mijn mama leeft nog 2 jaar..

Mama heeft kanker, borstkanker. Ze is nu in Turkije op vakantie en papa is bij mijn broer en mij. Gisteren zaten we aan tafel en papa zei dat hij even iets moest vertellen wat ernstig was. Hij zei dat mama op vakantie was met vriendinnen niet voor gezelligheid, maar voor dingen op een rijtje te zetten. Ik zat met tranen in me ogen omdat ik wist dat mama kanker heeft, en papa zei dat haar chemo niet was aangeslagen en dat mama nog 2 jaar kan leven. Ik heb dit tegen me vriend vertelt, hij steunt me en heeft vandaag vrij genomen van zijn werk om hier bij mij te zijn, en om me famillie te steunen. Maar ik weet het niet, hoe ik er mee moet omgaan. Ik weet ook niet waarom ik dit vertel, maar ik hoop gewoon op tips! Misschien zijn die er stiekem wel…?

Liefs,
Caroline

Pfoeh, zwaar! ten eerste veel sterkte.
Het enige waar ik nu op kom is veel tijd doorbrengen met je moeder, en geniet nog van elkaar!

wow, ik ben gewoon sprakeloos
sterkte!
en inderdaad, geniet zoveel mogelijk van alle momenten die je nog met je moeder hebt…

Meid, heel veel sterkte! Probeer veel tijd met haar door te brengen nu het nog kan!

meid heel veel sterkte!
en ik wil je alleen maar zeggen geniet van de tijden die je met je moeder kan hebben.

xx

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen
alleen; heel veel sterkte! en geniet van de mooie momenten met haar

Sterkte!!!

Weetje wat het is? Je beseft het niet. Het gaat nu nog redelijk, ze is nog gezond. En ik kan er niet goed over praten, terwijl ik het wel wil…

Heeeeeel veel sterkte!
Echt, ik vind 't hartstikke erg voor je (en jouw omgeving).
:sob::muscle:

heel veel sterkte meid! :sob::muscle:

Hey,
Het is inderdaad moeilijk te beseffen dat iemand ziek is. Mijn moeder heeft longkanker gehad en heel die tijd kon ik maar niet beseffen dat ze ziek was, dat kwam pas nadat ze begon met revalideren.
Je zit nu in een hele moeilijke situatie, omdat je iemand verliest waar je veel van houdt. Dus doe dingen die een droom van jullie beide waren, bijvoorbeeld met paarden op 't strand rijden?
Misschien kun je een soort plakboek bijhouden, waar je foto’s van jullie beiden in stopt, vanaf dat je geboren bent? Of kaartjes/tickets van plekken waar jullie heen zijn geweest?
Zodat je altijd mooie herinneringen aan haar bij je hebt.
En praat er over met haar, als jullie daar beiden klaar voor zijn.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor je en wens je heel veel sterkte toe!
Maar probeer zo veel mogelijk tijd met haar door te brengen, dat is denk ik het allerbelangrijkste.

Heel veel sterkte meis!!!
Wat is kanker toch een rotziekte zeg :frowning_face:

Aah sterkte meisje!
Geniet van al het moois dat je nog met haar mee zal maken.

sterkte…

Wat erg! Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Eigelijk kan ik maar 1 tip geven en dat is ; Genieten van elkaar!
Nogmaals heel veel sterkte.

Da’s hard om te horen…
Heeel veeeeeel sterkte!
Zoals de andere zeggen breng veel tijd met haar door, haar dromen laten uitkomen.

Wat vreselijk voor je… ik weet eigenlijk ook niet wat ik moet zeggen, maar gewoon zoals de anderen zeggen… die laatste 2 jaar … maak ze zo gezellig en leuk mogelijk.

[i]
heel veel sterkte!
net als hierboven ze al zeggen!
veel dingen met haar gaan doen.
wat zij ook leuk vindt.

echt heeel veel sterkte!!
[/i]

Wat erg voor je, is het enige wat ik kan uitbrengen…
Ik wens je heel veel sterkte en mooie momenten met je moeder samen.

Verdomme veel sterkte !!
Wat erg voor je…
Het is al heel vaak gezegd: Genieten van elkaar, en ga naar alle leuke plekken waar je samen heen wou, bijvoorbeeld Milaan om te shoppen ofzo, en veel plezier hebben met elkaar, en er natuurlijk over praten met je moeder, en ook bij je vriend (trouwens lief van hem om vrij te nemen! :slightly_smiling_face: ) uithuilen, want anders krop je je verdriet op en wordt je kwaad.

STERKTE!

Kus Mirjam.

boh, echt vreselijk.
vind het zo erg voor je.
veel sterkte&probeer er gewoon niet aan te denken.
denk niet steeds: ik moet nog zoveel doen,ze heeft nog maar 2 jaar!
denk ook niet eraan als je bij haar bent, maar doe gewoon leuke dingen,
zonder aan die rotziekte of de dood te denken.
heel veel sterkte! :sob::muscle: