Mijn ma doet aan fitness! Help!

Ik heb een probleem. Naja misschien niet echt, maar zo voelt het wel

Mijn ma doet sinds 2 of 3 jaar aan fitness. Op zich was haar lichaam altijd best normaal maar de laatste 2/3 maanden zie ik echt dat ze gewoon heel gespierd en super strak wordt. Ze is nu 38 en ze heeft denk ik nu wel een beter lichaam (strakker en gespierder) dan mij. Ik vind dat wel raar en best vervelend. Iemand hier ervaring mee? en hoe zal ik dit tegen haar zeggen? ik weet namelijk dat het haar hobby is alleen nu begint ze echte TE gespierd te worden

praat er met haar over wat zij van vrouwelijke bodybuilders vind

Zoek plaatjes op op het internet van zo’n super gespierde vrouwen
en dan zeg je van: ieuuuwww, mama, moet je eens kijken!
Bahh, als een man gespierd is; oké, maar een vrouw…, dat vind ik echt ranzig… :S en jij?
ofzoiets
en dan kijken wat je moeder zegt
tenminste, zo zou ik het doen

(hier is zo’n foto van een vrouw, die is misschien wat overdreven, maar oke :stuck_out_tongue:)

http://farm3.static.flickr.com/2086/2343046413_f84f98f467_b.jpg

Waarom laat je haar niet gewoon lekker dr gang gaan?

omdat ze dat lelijk vind en ze liever een niet zo’n gespierde moeder heeft.
straks heeft dr moeder het wel en dan schaamt ze zich, maar kan ze dr niks meer tegen doen.

nou ik wil haar wel haar gang laten gaan maar ze wordt heel gespierd. En daarnaast gedraagt ze zich dan alsof ze 20 is snap je?
trouwens ze is wat slanker dan die foto hierboven haha. maar niet echt veel minder gespierd

tegen je moeder zeggen?

Dat zou hetzelfde zijn wanneer bijvoorbeeld je beste vriendin steeds meer zwarte kleding gaat dragen en je haar wilt tegen houden voordat ze gothic word. Laat haar gewoon, als zij dat mooi vind en er gelukkig mee is. Als we ons allemaal wat zouden aantrekken van anderen zou de wereld ook erg saai zijn.

mij lijkt het wel vet zo’n kastige moeder.xD

Ik ga het denk ik wel met haar erover hebben. maar misschien is het ook wel dat ik jaloers ben ofzo…

hahaha best triest dat je jaloers op je eigen ma bent, als je ook een mooi lichaam wilt, ga dan ook fitnessen, maar laat je ma gewoon d’r gang gaan als 't haar hobby is, je akn je moeder moeilijk gaan verbieden om niet meer aan d’r sport te doen.

mijn moeder is harsstikke grijs… nouw en?
het is je moeder. als zei gespierd wil zijn… het is haar leven

/agree :slightly_smiling_face:

\

even duidelijkheid, wie schaamt zich dan? die moeder voor d’r lichaam, of de topicstartster over haar moeder, laatste geval vind ik dan namelijk best triest.
natuurlijk wil je t beste voor je moeder maar het is wel haar leven, en als zij zo gelukkig is laat haar, ze is een stukje ouder dan jij bent dus ze weet vast wel wat ze wil en tot hoeveer ze wilt en kan gaan, wil ze echt zo gespierd worden dan is dat toch haar keuze? en als je niet met je moeder over straat durft omdat ze er zo uitziet, dan is dat een teken van geen liefde en respect voor je moeder om hoe ze eruit ziet, accepteer haar hoe ze is, en dat ze zo sport als ze er gelukkig van wordt heb jij t recht niet om haar dat te gaan verbieden.
misschien kan je samen trouwens met d’r gaan sporten? gezellig & dan krijg je zelf ook een mooi lichaam, en hoef je niet meer jaloers te zijn.

amen ;}

Jeetje, wat maakt het uit dat je moeder een beter lijf heeft/krijgt? Zij doet kennelijk erg haar best en sporten is gezond. Ik zou een moeder die helemaal niet sportief is en heel erg veel problemen heeft door haar gewicht erger vinden…

Ik vind dat je haar moet laten doen wat ze wilt, of tenminste met haar erover praat.

topicstartster
maar alsnog tegen schaamte kan je niks doen. Als je moeder wat geks doet midden op straat, waar het druk is, schaam je je toch ook? ookal hou je wel van je moeder.
Ik vind het niks geks hoor :]
mja, als haar moeder dr zo uit wil zien moet ze dat idd doen, maar te veel spieren voor een vrouw is ook niet goed o.o
heeft iets met dr hormonen te maken fzeu en dan kan het zijn dat ze niet meer ongesteld wordt enzeu. - ookal is ze b.v. pas 30 -

Nja, t is je moeder, haar accepteren zoals ze is?
En als ze gelukkig is, maakt t niks uit toch?

Ga anders mee fitnissen, hoef je je ook niet meer te schamen.

ga zelf ook trainen?
ben blij dat je zo’n moeder hebt, die kan je juist goed motiveren!

Mijn ma doet 1 x per week of 1 x per maand privé trainen bij de sportschool (en verder gewoon niet prive zegmaar) en ze is echt strakken in haar vel. ik ben hartstikke trots op haar.