mijn leven, mijn getuigenis

UP

Sterkte!

ik ben wel een tijdje naar de kerk geweest.
Maarja, ik kan gewoon niet geloven, ik heb met heel veel moeite de bijbel door gelezen.
(in die periode woonde ik bij mijn vader, die is christelijk)
nu ik bij mijn moeder ben, geloof ik wel dat er een god bestaat, maar ik doe er verder niks mee.
Soms vind ik het verhaal ook niet zo super kloppen wat in de bijbel staat.
In de kerk zitten is ook niks voor mij, maar het hangt er ook vanaf hoe streng die ‘gemeente’ is.
Mijn vader (en stiefmoeder) zijn streng gereformeerd, in die kerk zitten is echt niks voor mij!
Toen ben ik een keer met een vriendin van mij naar een andere kerk geweest en naja daar houden ze ook rekening met jongeren en dat was een stuk beter.
Maar alsnog houd ik niet van de kerk.

Verder wens ik je veel sterkte! (en sorry van mijn lange verhaal)

up

Respect dat je je er zo doorheen hebt geslagen!
Ik ga ook naar de kerk en geloof ook in God.
Ik heb veel steun aan mijn geloof. Soms heb ik het idee dat ik niet goed geloof, of niet goed genoeg… Maar ik weet dat God van mij houdt, en ik weet niet, en wil ook niet weten, waar ik zonder mijn geloof zou zijn.
Ik ben echt heel erg dankbaar dat ik gelovig ben opgevoed!
Het dring nu nog niet helemaal tot mij door, maar ik op dat ik, net als jou, al mijn zorgen aan God kan geven.

Sterkte!

Wauw, wat mooi.
ik weet ook zeker dat God bestaat, ook al heb ik af en toe wel een twijfelperiode.
God is zó machtig, zó liefdevol.
echt een prachtig verhaal, dat van jou. <3

Dit doet me een beetje denken aan die mannetjes in het station van Antwerpen die naar je toekomen en je proberen te overtuigen om je tot God te bekeren of zo :'3

No offence, ik wens je veel sterkte.

Mooi dat je zo uit je zwarte gat bent gekomen! :slightly_smiling_face:

Ik geloof niet in God, maar hierdoor heb ik respect voor de mensen die erin geloven.

Ik vind dat korte gedichtje echt heel mooi & herkenbaar.

meisje, ik wens je echt heel veel sterkte!!
ik heb ook vaak dat ik me rot voel, maar als ik jou verhaal lees dan denk ik,
woow, het kan nog zoveel erger
ik vond het echt heel rot voor je wat er is gebeurd en ik wens je echt heel veel geluk toe

Ik zal wel de enige negatieveling zijn, maar wat is het doel hiervan?

ik denk gewoon je verhaal kwijt moeten?

Ik vind het altijd zo mooi hoe mensen zoveel steun hebben aan hun geloof. (ookal geloof ik zelf niet)
Ik wens je veel sterkte!

Nja, ik deel je mening.

ik geloof wel en niet, dat komt wrs ook omdat mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder (waar ik woon) totaal niet gelovig is en mijn vader reformatorisch. ik weet het dus niet goed. ik vind het echt heel knap van je dat je zoveel steun er aan kan hebben. het probleem bij mij is dat ik meestal als het om geloof gaat denk:

• wat nou als god niet bestaat, dan heb ik het voor niks gedaan
  • wat nou als bv. allah bestaat en die boos is dat ik niet voor hem heb gebeden en wel voor god?
  • wat nou als god bestaat en ik niks voor hem heb gedaan?

al geloofde ik in god (wat ik dus niet weet…) ik geloof niet in het rokken gedoe en geen tv enzo. dat vind ik wel onzin. die regels zijn harstikke lang geleden gemaakt en je hebt ook tvprogrammas die goed zijn.

Ik vroeg me af wat je hiermee bedoelde?

Heel veel sterkte verder.

Ik geloof niet trouwens.

wow, wat een drama! sterkte. ben zelf niet gelovig…

wauw, iemand die hetzelfde ‘probleem’ als ik heeft. :3

up

Sterkte met alles!
Ik wordt altijd blij als ik dit soort verhalen hoor. Van mensen die het heel moeilijk hebben en dan toch weer verder kunnen gaan met hun leven met behulp van God :]