Mijn leven lijkt wel op een film en ik kan niet beslissen. HELP!

Beste lieve meiden,

Ik heb jullie mening en advies heel hard nodig. Ik heb al vijfjaar lang een relatie met een heel lieve jongen. Maar de afgelopen maanden gaat het niet zo goed tussen ons. We zijn beiden 22, maar we zitten niet op één lijn. Ik wil graag niet nu, maar wel over een jaar samenwonen en hij wil dat niet. Hij vind 23 te jong en wil daar pas over nadenken als hij 30 is. Dat is zijn goed recht. Alleen ik ben er niet gelukkig mee.

Onlangs is er iets heel raars gebeurd. Ik woon in een studentenhotel en een paar weken kwam ik een aardige en knappe jongen tegen in de lift. Er is eigenlijk niks gebeurd. We zeiden alleen hoi, ik heet blabla en tot ziens. En eergisteren klopte hij op mijn deur. En kwam met een hele biecht dat hij mij leuk vind en dat hij mij speciaal en bijzonder vind. Ik was geshockeerd. Ik zei dat ik het heel aandoenelijk van hem vind maar dat ik al een vriendje heb. Hij vroeg mijn nummer en ik heb die gegeven met de medeling dat ik wel gewoon met hem kan praten als hij een vriend nodig heeft. Ik heb mijn vriendje dit alles verteld en hij vond het raar, maar hij vond dat ik daarop goed had gereageerd.

En nu komt het probleem, ik ben verliefd op hem geworden. Ik ben verliefd op iemand geworden die ik helemaal niet ken. Wat nu?

mensen groeien uit elkaar, of je het nu wilt of niet. Wat zijn de gevoelens voor je huidige vriend?

weet je zeker dat je verliefd bent?

Want zoals je zelf al zegt, je kent hem nog helemaal niet. Je hebt hem één keertje gezien in de lift, en daarna klopte hij bij je aan en kreeg je die biecht. Misschien voel je al die dingen wel omdat je ergens toch wel een beetje bang/boos bent op je vriendje omdat hij de komende acht jaar nog niet samen wil wonen. Ik zou nu niet alles wat je met je vriendje hebt weggooien om een of andere student uit je hotel…

Wow wat fijn dat mensen zo snel reageren. Dat waardeer ik heel erg. Ja ik ben inderdaad boos op mijn vriendje. Ik vind het lastig om te accepteren dat dat pas over 8 jaar gaat gebeuren. En ik wil graag iemand hebben die hetzelfde voor mij voelt.

Ik kan niet geloven dat je 22 bent, je komt over als een zestienjarige.

anyway,
he, wat rot voor je… als je al vijf jaar lang een relatie hebt en dan zoiets hoort van hem dan is het niet erg raar dat je “valt” voor de liftjongen.
vertel je vriend dat je er mee zit en misschien is er een oplossing?

Je kent hem nog niet zo goed, misschien als jullie elkaar wat beter leren kennen, en je wordt nog verliefder op hem, is hij misschien “the one”. En ja, zoals daar boven werd vermeld, mensen groeien uit elkaar. Ik had ook zo veel goede vriendinnen op school en we zijn uit elkaar gegroeid. Dit is wel heel cliché maar, luister naar je hart. Als je hem ECHT leuk vindt, moet je ervoor gaan.

Ik zou *ik ben niet DE expert hoor, ik denk dit gewoon* als ik jou was, het gewoon nog proberen met je vriend. En je kan gewoon contact houden met die jongen die jou leuk vindt.
Ik zeg ook; volg je hart. Als je gevoelens voor je huidige vriend minder worden je die jongen echt leuk vind na vet veel gesprekken. Ga voor die jongen.

Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!

Misschien voel je je aangetrokken tot iets leuks en nieuws, omdat je vriend dat heeft gezegd over het samenwonen. Ik denk dat je het moet afhouden/vrienden moet blijven en het moet blijven proberen met je vriend, want 5 jaar opgeven is zo’n zonde, voor misschien wel een ‘bevlieging’.