Mijn leerkracht haat mij.

Ik heb een probleem. Mijn leerkracht haat mij. Wat ik ook doe of zeg het is nooit goed. Het interesseerde me eerst niet, maar nu ben ik het echt zat. Altijd als ik iets zeg of doe bekijkt die mij scheef aan en begint hij te roepen tegen mij. Ik weet echt niet meer wat te doen?

Ten eerste: weet je waarom hij zo doet. Ben je nogal vervelend kind of juist niet? Misschien ligt het aan je zelf. En anders vraag het hem eens gewoon, kijken hoe die reageert

Haal er je mentor bij? En ga met hem erbij praten?

Mentor erbij halen, of gesprek met de leerkracht aangaan na de les. Dit heeft bij mij geholpen, een leraar/lerares vindt het meestal ook niet leuk op contact kwaad te zijn op een leerling.

Heb al eens een gesprek gehad met hem, maar het heeft niet geholpen. Hij heeft gewoon een hekel aan mij terwijl ik niets verkeerds doe. En hij geeft mij altijd slechte attitudepunten omdat hij mij haat.

Dat is juist het probleem, ik weet niet waarom hij zo doet voor mij. Ik heb nog nooit iets verkeerds gedaan of gezegd.

maar als je er een volwassene bij haalt dan?

Ze gaan hem toch gelijk geven, en ze gaan mij toch nooit geloven.

wel als je het gewoon normaal brengt. Als jij gewoon goed meedoet in de les, en er zit iemand naast je die dat benadrukt. Je legt een specifieke situatie voor waarin jij niks fouts doet en hij begint te schreeuwen zullen ze je best geloven.

als je binnen komt stormen en zegt ’ hij haat me wat ik ook doe’ zullen je idd minder snel geloven. ik heb het ook gehad, maar ik heb aan al mijn andere leraren laten zien dat ik gewoon wel goed mijn best deed en ook wel fouten maak maar dat de leraar onredelijk was. Dan moet je het gewoon zien op te lossen.

als jij volgens jezelf niks fout doet en de leraar geeft geen duidelijke argumenten waarom hij je vervelend vind, zullen ze jou geloven. Dat kan niet anders.

Ga met een mentor of vertrouwenspersoon op je school praten. Dan kun je daar je verhaal kwijt en kunnen jullie samen met die leraar een oplossing zoeken. Als die leraar er op aangesproken wordt door zijn eigen collega’s dan zal dat hem vast wel aan het denken zetten. Als jij tenminste echt niks doet in de les waardoor hij je irritant vind.

vertel het aan je mentor, maar ga eerst na of het probleem misschien bij jou zou kunnen liggen. desnoods vraag je het aan de leraar zelf, dat heb ik ook ooit gedaan. en dat pakte voor mij prima uit. die leraar vond het ook niet erg ofzo, hij had zelf niet door dat hij deed wat hij deed. maar toen is hij ermee op gehouden. (: