mijn konijn

hallo allemaal, eigenlijk heb een tip nodig voor mijn huisdier, mijn konijn, ik heb hem al 5,5 jaar samen met mijn ouders en broers, en sinds een half jaar isie van mij alleen, (het klinkt misschien dom) maar sinds die tijd isie veel trouwer geworden, ik kan hem nu ook zonder problemen oppakken ;-), alleen nu vind ik dat hij wel klaar is voor een volgend kunstje! Hij heeft zelf ook plezier als ik met hem werk, maar nu het probleem! Ik kan geen kunstjes verzinnen geschikt voor mijn konijn… Tips?
Alvast bedankt

Maak eerst het lettertype maar wat kleiner, dit is een beetje associaal groot.

Enneh, misschien kan je 'm leren springen, of leren op je schoot te gaan zitten, of op de achterpoten staan? Zolang het maar wel kunstjes blijven die het konijn zelf ook fijn vind. Als je merkt dat 'ie het eng of niet leuk vind, lijkt me het niet echt verantwoord om ermee door te gaan. Daar zijn konijnen niet helemaal voor bedoeld.

Misschien heb je het gemist, maar dit is geen forum voor slechtzienden.

Laat ´m door een brandende hoepel springen
Laat ´m het lettertype op het forum verkleinen
Stop ´m in de oven

als konijnen al zo oud zijn doen ze meestal geen kunstjes meer

Ik vraag me altijd af hoe mensen kunnen zien dat hun konijn plezier heeft in het ‘werken’…

Zo lekker klein de tekst, dat leest al veel beter.

Daarnaast kun je dit beter op een andere forum vragen aangezien wij geen konijn experts zijn, en waarom wil je perse kunstjes met hem doen?
Konijnen vinden het vaak heel fijn om gewoon konijn te zijn en niet een circus artiest.

Ik denk hij blijer wordt van een vriendje erbij dan van een nieuw kunstje.

Hoe kun je dat met eender welk dier zien? Wat een dier denkt zul je nooit weten, laten we dan ook niet met onze paarden, honden, enz. werken. Als baas moet jij zelf proberen in te schatten wat je dier denkt, maar zeker weet je dat nooit.

Een vriendje lijkt me inderdaad ook wel leuk voor hem, maar dan zou ik (gezien zijn leeftijd) wel langs gaan bij een opvang, die zoeken een vriendje uit die goed bij hem past. Konijnen zijn namelijk groepsdieren.

Op Youtube vind je volgens mij ook leuke filmpjes van mensen die hun konijn iets aangeleerd hebben!

Ik kon aan mijn konijnen wel degelijk zien of ze iets tegen hun zin deden of niet eerlijk gezegd. Dat voel je gewoon. Blijven ze hun gedragen zoals in hun dagelijks leven? Dan zal er wel niets aan de hand zijn. Wijken ze daarvan af? Dan stop je. Als baasje merk je zoiets wel. Trouwens, een konijn is op dat vlak bijna zoals een kat, wilt hij niet, dan doet hij het ook niet.