Mijn klas pest de leraar =(

Hahha, hij weet al dat ik hem mag… ^^
Narmate ik altijd beleefd tegen hem doet, ook als ik veel kritiek van hem krijg. ;’)

Wat verschrikkelijk zeg! Zoiets zou echt niet mogen gebeuren.
En inderdaad, zeker niet op een MBO waarbij je toch verwacht dat de leerlingen wat ‘volwassener’ zijn.
Goed dat jij hier niet aan meedoet.
Wat je kunt doen:

1. Laat de docent in kwestie merken dat je hem steunt. Dat geeft hem iniedergeval het gevoel dat niet iedereen het op hem gemunt heeft.
  2. Ga, zoals iemand anders ook al zei, in gesprek met de wat stillere mensen in je klas die wel willen werken. Verenig jezelf en zeg er iets van.
  3. Geen bericht sturen naar het hoofd van de school of afdelingsleider. Dat is heel awkward voor de docent. Benader eerder je mentor. Die kan het er met de docent zelf over hebben en eventueel besluiten nemen voor verdere stappen.
    Hopelijk heb je hier iets aan.

Nouja als je eerstejaars bent; die mensen vallen allemaal af, geloof mij maar. Ik bleef uiteindelijk met geloof ik 10 van de 40 mensen in het begin over (twee klassen) en die mensen hebben uiteindelijk allemaal netjes hun diploma gehaald.

En waarschijnlijk doe je het niet, maar niet sturen he. Laat ze lekker zelf hun werk doen. Of niet. Dan vallen ze eerder af.

Hmm nope, economisch ik stuur je anders wel een note, de naam ervan. Want wie weet of bekenden meekijken. Want je kan nooit zeggen dat klasgenoten nooit dit forum zullen bezoeken ;’)
En dit verhaal zullen ze misschien herkennen.

Nou, dat zal me dan niet verbazen als ze eruitvallen. Want bij ons zijn er al 4 uitgevallen dit jaar. Dus het zou me zeker niet verbazen als het er meer zou worden.
Zooww, als het eerst 40 was en nu 10 dan zijn er wel erg veel afgevallen! Ik zie ook zovaak dat de meeste leerlingen de leraren daarvan de schuld geven, terwijl ze het zelf doen. :bored:
Ahw, we zullen zien. ;’) M’n opleiding duurt nog 1 jaartje.
Maar ik ga daarna nog verder… ^^

Thnx voor de tips!
Hmm jaa ik had het met die stillere mensen ook over gehad. Alleen ik weet niet of zo ver durven te gaan. Want volgens mij ben ik gewoon echt de enige die hier nogal mee zit. Paar andere vinden het ook zielig, maar die denken ook af en toe van ‘’ het zijn mijn zaken niet’’

Ik had dit ook ooit, en ook mijn mond gehouden. Nu vind ik dat jammer van mezelf.
Die leraar kom ik nog wel eens tegen met de hond uitlaten en een keer zei hij tegen mij “Ach ja, ik ben nu met pensioen en zij moeten nog 50 jaar.” Ik vond dat wel een toffe opmerking, haha.

Misschien kun je naar hem zelf toe gaan, en vragen wat hij ervan vind dat hij zo behandeld wordt?

Ja, veel he. Je valt uiteindelijk toch zo goed als altijd door de mand als je je zo opstelt. Ik snap trouwens ook wel echt goed dat je je er druk/bezorgd om maakt. Van die leraren moet je het toch hebben en het zijn ook maar mensen. Ik had op de middelbare school een leraar die op Frans Bauer leek én Parkinson had. Was nog een wiskundeleraar uit en die kon op een gegeven moment geen normale cirkel meer tekenen. Iedereen kleineerde en pestte hem, maar ik denk dat niemand en ik ook niet volledig (al deed ik normaal tegen die man) echt besefte wat het betekende als je op je 26/27 al niet meer normaal iets kan tekenen. Ik vraag me soms nog weleens af hoe het nu met hem is tien jaar later.

Hahha ;’)
Ik heb nog nooit met hem hierover gesproken, want misschien zou ie er wel erg mee zitten. En wilt ie het er gewoon niet over hebben. (Denk ik dan…)
Hij geeft al 30 jaar les, ik denk wel dat ie zulke dingen vaker meegemaakt zou hebben en dit niet zijn eerste keer is. Dat vind ik ook nog het pijnlijkste.

Dit, haha ^^

Stomme is, ik weet zijn voornaam niet meer :cold_sweat: Maar ergens moet ik nog wel een klassengids hebben, daar zal hij vast ook wel in staan. Misschien inderdaad toch maar eens opzoeken dan :slightly_smiling_face:

Ja. Scheelt vast veel voor hem :slightly_smiling_face:

Leraren zijn ook gewoon mensen dus natuurlijk kun je eens naar hem toe gaan en vragen wat hij er van vindt.
Persoonlijk denk ik wel dat je even naar je coördinator toe moet gaan, neem desnoods iemand mee. In het eerste jaar op het mbo denken sommige leerlingen dat ze alles kunnen maken en moet er door een hoog iemand even streng opgetreden worden.
Ook kan je leraar meer voor zichzelf opkomen, maar dat kan heel lastig zijn. Vooral als deze situatie nieuw is. Iemand zei hier dat heeft hij vast vaker meegemaakt. Dat hoeft niet. Zelf sta ik ook voor de klas en er is een ongelofelijk drukke en onbeleefde klas bij. Collega’s zeggen ook dat ze dit in 10 jaar nog zo erg niet hebben meegemaakt.
Succes! Want jij hebt recht op goed onderwijs en jouw klasgenoten verzieken het nu flink.

Bedankt voor al jullie reacties!
Kheb hier echt heel veel aan ^^
Ik zal het volgend schooljaar ff kijken hoe het zal gaan, als ze alsmaar door blijven. (Ik neem aan van wel, helaas.) Dan zal ik het gewoon even met m’n mentor bespreken inderdaad, wat hij er zelf nou van vind.