Mijn klas pest de leraar =(

Heey meiden,

Ik zit nogal met iets, wat me nogal dwars zit. Of jaa ik vind het gewoon heel zielig, wat mijn klasgenoten doen.
Mijn klas mag onze leraar niet (Maar ik vind hem hartsikke aardig.) hij is ook mentor van ons klas. Maar onze klas ik keidruk, ze maken hem af en toe gek en beledigen hem zovaak en praten er steeds doorheen, terwijl hij wat uit probeerd te leggen. Je ziet gewoon aan zijn gezicht dat hij het moeilijk heeft. Ikzelf vind het gewoon onwijs zielig hem zo te zien. En niemand zegt er iets van, want niemand durft het ook. Omdat de meerderheid van de klas meedoet, en een klein deel doet niet mee en die tonen wat respect voor de leraar. Maar die durven ook niet voor hem op te komen. Ik wil er graag iets over zeggen, alleen het probleem is ik ben zelf een heel onzeker en stil meisje ik kan er heel moeilijk iets van zeggen en zij zijn ook met meerderheid. Dan word het gewoon 1 tegen 20 zowat. Maar ik kan hier gewoon helemaal niet tegen. Vooral dat hij zijn best probeerd te doen. Ik snap mijn klasgenoten gewoon niet, het is toch gewoon harstikke zielig als je zo’n oude meneer die alleen het beste voor je wilt doen pest. Ik vind dat de meerderheid van me klas empatie moet tonen voor de leraar.

Toevallig vorige week hadden ze ook een vuile streek uitgehaald. Toen de leraar even de klas uitliep hadden een paar jongens de tijd van de klok gewijzigd zodat ze eerder weg mogen. En een meisje (die nogal vaak een grote mond heeft) de laptop van de leraar afgesloten zodat hij de tijd ook niet zou zien.
En toen hij terugkwam keek ie echt zo verdrietig, hij had al door dat iemand zijn laptop afgesloten had. En toen zei hij ook van ‘’ Nee dit vind ik echt niet meer leuk hoor’’ En iedereen maar doorjoelen.
Ik werd er echt gek van, ik wou het liefst uitschreeuwen, maar ik heb gewoon het lef niet. =(

Iemand ook hiermee ervaringen gehad?
En tips dat ik die pesterijen wat kan verminderen?

Bedankt voor het lezen xxxx

Leuke klas heb je.

Stap naar de coördinator/decaan of waar je dan ook heen moet.

Misschien kan je naar je afdelingsleider gaan? Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij dit probleem zelf kunt oplossen door er iets van te zeggen. Je krijgt nooit de hele klas met je mee, al was je het populairste meisje van de klas. Iemand moet gewoon hard optreden en als je leraar dat zelf niet doet dan moet een ‘hoger’ iemand het maar doen.

Ik neem aan dat een leraar wel voor zichzelf op kan komen en dit zou hij ook moeten kunnen als leraar. Maar doet hij dit niet dan zou ik eens naar een andere leraar gaan om hierover te praten. Misschien kan je aangeven dat jij hiermee zit en dat je het niet leuk vindt.
Ik vind het wel heel lief van je dat je hier wat tegen wil doen maar probeer het je niet teveel aan te trekken. Jouw tijd op school moet natuurlijk niet verpest worden omdat een leraar zelf ook niet assertief genoeg is.

Misschien met je andere “stillere” klasgenoten over hebben?
Of anders met een afdelingsleider?

Zeg dat wel inderdaad.

Jaa, alleen als ik dat bijvoorbeeld zou doen dan zou de hele klas zowat mijn aanvallen weetje.
Het zou kunnen dat ik ruzie krijg met de hele klas dan.
Dus daarom…

Hmm, klopt
ik ben ook de enige in mijn klas die hierom zorgen maakt. De rest maakt het niet zoveel uit.
Jaa, maar die leraar kan inderdaad niet goed genoeg voor zichzelf opkomen. Hij is juist te zacht daarom pesten ze hem ook gemakkelijk. Maarja misschien heeft ie er gewoon moeite mee. Ik maak me ook zorgen doordat ik zelf ook gepest werd en weet hoe het voelt.
En voor zo’n oude vent, doet het nog pijnlijker.

Hmm, jaa je hebt gelijk.
Het probleem zit ook in de klas, en hoe de leerlingen zijn. Waarschijnlijk gewoon te weinig empathie, maar die moeten ze hebben.

Ik herken het een beetje. Vorig deden een aantal leerlingen uit mijn klas lullig tegen mijn mentor, terwijl het een hartstikke lieve man is. Maar gelukkig bleef het bij af en toe een opmerking, en kon hij enigszin een voor zich opkomen.
Dit zou jouw leraar eigenlijk ook moeten doen. Maar zoals hier boven is gezegd, moet je het eens proberen bij de afdeling coördinator. In je eentje kun je echt niet tegen een klas op. Dadelijk word jij nog een pispaal.

Dat kun je wel zo zeggen maar sommige klassen zijn gewoon echt onhandelbaar. Natuurlijk moet zo’n leraar het niet persoonlijk opvatten maar bijna iedereen zou dat doen, ook leraren.

Jaa, dat zeker inderdaad.
Naarmate mijn klas (De meeste) gewoon super arrogant zijn.
Ik zou het wel graag aan die afdeling coördinator willen zeggen. Zolang mijn klasgenoten niet achterkomen dat ik het gezegd had.
Volgend schooljaar is hij nogsteeds ons mentor. Maar ik wilde ff graag mijn hart luchten ;’)

Bij elk schooljaar had ik zowiezo een drukke klas gehad, en werd er wel altijd een leraar gepest. Dit is niet de eerste keer. Alleen nu raakt het me wat meer aan. Alleen bij de middelbare was het veel en veel erger. Toen werd er ook gescholden tegen leraren

Nu zit ik op het MBO, had echt verwacht dat de meeste wat volwassener zouden worden, en meer respect zouden tonen voor anderen + leraren.

Gelukkig is het jaar bijna voorbij. Ik ben heel blij dat ik naar het hbo ga en niet naar mbo…

Ga eens in je pauze naar je docent toe met iets lekkers om te laten zien dat jij hem wel aardig vindt :slightly_smiling_face: .

Ik zou een brief sturen naar de coördinator. Desnoods anoniem.

Ik zou aan een coördinator/afdelingsleider vragen of dit ook voorkomt bij zijn andere klassen. Zo ja, dan vind ik eigenlijk dat hij beter niet op deze school kan blijven. Als leraar moet je niet alleen goed uit kunnen leggen, maar je moet ook gezag kunnen tonen.
Als echt alleen jouw klas zo tegen hem doet, vind ik dat een “hoger” persoon wel even wat tegen jouw klas mag zeggen.

Helaas meid, daarin moet ik je echt teleurstellen, op het MBO was het bij mij erger dan op de middelbare school. Op de middelbare krijg je toch eerder straf, iemand van minstens 17/18 laat zich niet meer straffen en veel mensen op het MBO hebben eigenlijk helemaal geen zin in school. Daar worden mensen zoals jij die wel normaal en je leraar de dupe van.

Ah echt zielig.
Sorry, ik nergens op komen :frowning_face:

Woow ik dacht ook op de middelbare…
Wat een kleuters. Sorry maar ik heb geen idee hoe mensen op het mbo moet `straffen´.

Jaaa inderdaad.
Daarom is het ook zo moeilijk. Zowiezo zullen ze niet naar mij luisteren. Het probleem is ze hebben te weinig empathie. Volgens mij hebben ze zelf ook niet door dat ze iemand pijn doen. Daarom vinden ze het ook alleen maar leuk.
Maar ik wil ze gewoon wijs maken dat ze harstikke verkeerd bezig zijn… Ze behandelen hem ook helemaal niet als leraar.
Iedereen is gewoon zo gemeen. Ik vind het gewoon echt nergens op slaan! Vooral als iemand een grap over hem uithaald, dat (Bijna) de hele klas gewoon meelacht. Ik ben zowat de enige die dat irritant vind en niet meelacht… :pensive:

Hmmm, had ik helemaal niet gedacht… Dit is ook mijn eerste jaars ;’)
Het klopt ook zeker dat de meeste inderdaad geen zin hebben met school/leren, iedereen zit maar te klooien. We werken ook met de laptop, en bijna niemand doet ook wat. Ze vragen gewoon steeds aan leerling zoals mij de opdrachten toe te sturen, zodat zij niks hoeven te doen… :pensive: