Mijn kat vindt me niet aardig meer

Sorry voor de vele topics van mij de laatste tijd, maar sinds ik telkens 's avonds moet werken is mijn sociaal leven meuk.

Wij hebben thuis drie katten, waarvan eentje ‘mijn kat’ is. Ze lag altijd op mijn bed, ik was de enige die haar een aai-sessie mocht geven, ze knorde altijd als ik thuiskwam…

Nu ben ik een week op vakantie geweest en heb ik de dagen erna bijna alleen maar bij mijn vriend geslapen. Nu kwam ik vandaag weer thuis, en kwam tot de constatering dat mijn kat is overgelopen naar mijn moeder. Ze doet precies hetzelfde als eerst bij mij, maar dan nu bij haar. Mijn moeder vindt het sneu voor me en stuurt ‘mijn kat’ heel de tijd naar mijn kamer, maar daar vlucht ze weg zodra de deur open gaat.

Wat moet ik doen? Het klinkt misschien stom, maar ik zit er echt best wel mee. Heb al veel dingen geprobeerd, zoals ‘haar’ plekje weer opruimen, kommetje melk neerzetten, aai-over-de-bol-tijd… Niets lijkt te helpen.

Animaal in kwestie in beet’re tijden:

https://twitpic.com/show/iphone/7v112a

Het vertrouwen van je kat weer terugwinnen. Katten zijn regelmaat beesten en het feit dat jij lang bent weggeweest heeft haar regelmaat in de war gebracht waardoor ze dat bij iemand anders ging zoeken.

inderdaad, vertrouwen terugwinnen. begroet haar uitbundig als je thuiskomt, geef wat extra lekker eten of een snoepje. neem haar 's avonds mee naar je kamer en zet haar op je buik, lekker kroelen.

Hoe lang zou zoiets duren? Ik ben echt bummed haha

Je kan een kat niet overhalen jou weer leuker te vinden door snoepjes te geven of op je kamer te zetten. Dan wordt ie straks dik en verwend en alleen erger als je tegen de wil op je kamer zet. Gewoon lekker met rust laten en m laten lopen waar die wil, een kat hoort vrij te leven. Dan komt ie vanzelf wel weer een keer bij je zitten, een kat wil niet constant opgetild worden en verplaatst worden. Dat zit niet in de aard van zo’n beessie. Misschien werkt het met leuke speeltjes, een kat moet een uitdaging hebben in het leven. Die van ons zitten niet eens in huis, maar buiten en in de stallen. Ze kunnen overal klimmen, jagen (wonen bij het bos) en hebben veel speeltjes. Als wij in de buurt zijn rennen ze hard op ons af ( bij allemaal) en beginnen kopjes te geven en te spinnen. Als je hem/haar dan toch graag op jouw kamer wilt, moet je misschien je kamer spannender maken voor je kat, zodat ie zich daar prettig voelt en er graag uit zichzelf wilt zijn. Geen idee of je al zoiets heb met je kamer natuurlijk, maar het is een tip.

Wat een moppieeee! <3 Kijk ‘r nou liggen met d’r pootjes :’)

OT: Geen idee, sorry.

Ah joh, dat komt toch vanzelf wel weer goed :slightly_smiling_face: Je bent pas net terug! Hij is gewoon gewend om nu naar je moeder te gaan. Geef m een paar keer eten ipv je moeder, dan komt het heeeelemaal goed ; )

Ik had een kat (doodgegaan :frowning_face:) die altijd als ik weg was naar me aan t zoeken was en super uitzinnig blij was als ik terugkwam :stuck_out_tongue: Echt heel leuk ; ) Maar zo zijn er maar weinig hoor, de meeste zijn gewoon lief tegen degene die op dat moment het liefst tegen hen doen :stuck_out_tongue:

Haha, dat had onze vorige kat ook.

Ze zijn gewoon beledigd omdat je ze een week ‘in de steek’ hebt gelaten, maar als je gewoon tegen ze doet zoals altijd, komt 'ie echt wel weer naar je terug!

Ik denk dat ze na verloop van tijd, als ze zeker weet dat je niet weer ineens weg bent, wel bij jou terugkomt.

Mijn hond houdt meer van de tuinman dan van mij :’)
Maar je moet haar gewoon terug veel aandacht schenken.

cat-whisperer

Aw, wat sneu! Ik denk dat het best een tijdje kan duren eerlijk gezegd.
Stuur anders je moeder eens een week weg, haha.

(Ik vind jouw avatar echt geweldig trouwens)

hahahaha ik moest even lachen.
Mijn kat vind mij ook niet aardig ze houdt meer van m’n broertje, behalve toen ik alleen bij mijn vader was een weekje, toen kwam ze alleen maar bij mij kroelen. Komt wel weer goed denk ik. Geef het tijd haha.

awww

Zelfde probleem… :l

Waarschijnlijk heb je je vertrouwde geur niet meer omdat je op vakantie bent geweest en daarna naar je vriend bent geweest. Die geur moet weer een beetje terug komen maar dan moet je wel veel met de kat optrekken. Dus gewoon veel aaien en liefde geven.

Klinkt een beetje apart, maar katten geven echt veel om geuren :slightly_smiling_face:

Wij krijgen in oktober al een aantal jaar de kat van m’n moeders vriendin op bezoek. Omdat zij ieder jaar naar Curacao gaat. Bij ons is die kat dan heel lief. Altijd knuffelen enz. Maar als die kat dan weer terug gaat naar mijn moeders vriendin, kijkt die kat haar niet meer aan. Hij verstopt zich onder het bed als ze er is, hij komt nooit meer knuffelen. Terwijl hij daar echt van houdt. Hij komt zelfs niet meer, als er eten voor hem klaarstaat. Het lijkt wel dat katten dan gewoon boos zijn, dat je ze in de steek heb gelaten ofso.
Maar goed ieder jaar gebeurd dit dus met de kat van mijn moeders vriendin. Na een aantal weken wordt de kat weer zoals hij vroeger was. Dus ik denk dat het een kwestie van tijd is :wink:

Ik heb drie katten en altijd als ik terugkom van vakantie (3 weken, buurvrouw geeft ze eten enzo) negeren ze mij. Zo is het een week en dan komen ze weer naar mij toe. Helaas heb ik wel een beetje hetzelfde probleem met mijn nieuwe kat van 1 jaar, hij was eerst de hele tijd met mij en nu negeert ie me een beetje en is ie de hele tijd bij mijn moeder. Ik snap wel hoe je je voelt.

Dat komt vanzelf wel weer goed! Typisch katten gedrag. Na een week zoeken ze weer langzaam toenadering en na een poosje is de kat niet meer bij je weg te slaan.

Geweldige titel, maar het komt vanzelf wel weer goed. :slightly_smiling_face: