Mijn kat drinkt niet?

Oké het is echt heel raar maar ik zie mijn kat serieus nooit drinken. altijd staat er een bakje water naast haar eten en zo, maar ik heb haar serieus nog nooit zien drinken, ook gaat er niks uit het bakje… Kan het zijn dat ze alleen s’nachts drinkt en dan uit de bak van mijn hond of zo? Want ik vind het nogal weird… En is er misschien een manier om het water voor haar wat “lekkerder” te maken?

Drinkt ze niet gewoon buiten? Als mijn kat vroeger naar buiten ging, was het eerste wat die ging doen uit de vijver of een plas drinken.

Je moet dan even kijken of ze gelige ogen heeft(als ze die normaal niet heeft) en je moet even aan haar vel trekken als het vel weer terug valt is er niks aan de hand en betekend het dus dat ze goed drinkt als haar vacht even recht op blijft staan in ze uitgedroogd. Mijn kat was afgelopen jaar bijna dood gegaan omdat ze niet dronk toen heeft ze een hele week infuus gehad en ging het weer goed en wat ik net zei dat deed mijn dierenarts om te controleren of ze uitgedroogd was.

Eet je kat brokken of natvoer? Mijn kat dronk ook nooit echt hele liters water eigenlijk en anders uit rare dingen zoals de hondenbak of een vaas :’)
Wel inderdaad even checken met de tips van We’reAllMadHere of je kat niet uitgedroogd is, dat is een altijd een goede om na te kijken.

Komt je kat buiten? Op de een of andere manier vinden ze slootwater ofzo altijd lekkerder als schoon water :stuck_out_tongue:

Wij hadden dat probleem ook met onze kat, blijkt dat katten niet graag drinken waar ze eten :’) Nu hebben we ergens anders een bakje met water staan en hij drinkt daar nu wel van.

http://www.omg-facts.com/Animals/Domestic-Cats-Instinctively-Dont-Want-To/56305

Is dat echt zo?? Dan moet ik hun waterbak ook maar eens verplaatsen :stuck_out_tongue:

Mijn kat drinkt inderdaad ook niet als het drinkbakje naast het voer staat.
Sowieso is die verwend en drinkt ie het liefst uit de kraan of uit water nét uit de kraan, maar het scheelt inderdaad een hoop als je ze apart van elkaar zet. De bakjes.

Ze gaat eigenlijk alleen 's ochtends naar buiten, en na het eten even.

Thanksss, ik ga proberen ‘t bakje water bijvoorbeeld maar in de vensterbank te zetten. Daar zit ze toch altijd :’)

Krijgt ze natvoer? Daar zit ook veel vocht in. Katten drinken over het algemeen niet heel veel, in tegenstelling tot honden. En als ze buiten komt, zal ze daar wellicht regenwater of iets dergelijks drinken. Dit vinden katten lekkerder dan schoon water. Mijn kat heeft nu de gewoonte om in de badkamer te gaan zitten miauwen totdat ik de douche aan zet en er een plasje ontstaat waaruit hij kan drinken :’) Maar hij drinkt echt zelden uit zijn waterbakje hoor. En voordat hij deze gewoonte had, deed ie dat ook niet. Dus volgens mij is het niet raar of slecht, tenzij hij daarnaast nog ziek is of zo.

Je kan het misschien ook een keer uit een beker proberen, mijn katten drinken daar ook liever uit dan uit een bakje. Overigens zie ik ze ook bijna nooit drinken dit doen ze vooral s’nachts