Mijn kamer ruikt... niet lekker.

Hi,

Het is misschien een raar topic, maar ik vind dit mijn kamer heel muf ruiken. Als ik 's avonds of 's middags mijn kamer binnen loop ruik ik het niet echt, maar wanneer ik een paar dagen/één dag niet thuis ben geweest, ruik ik het meteen wanneer ik weer mijn kamer binnen loop. Dagelijks zet ik het raam open en ik heb geurstokjes in mijn kamer, maar blijkbaar helpt dat niet…

Heeft iemand tips voor een lekker ruikende kamer? Hahaha! :flushed:

Liefs, X.

Sorry, maar ik moest heel erg lachen om de topictitel. :’)

Wanneer je je ramen open hebt, heb je dan ook je deur open zodat de boel kan doorluchten? zo nee, doe dat dan, dan zal het al gauw minder muf ruiken. Verder kan je misschien ook je hele kamer een keer afstoffen en opruimen. Ook van veel stof kan het wel eens muf gaan ruiken.

Succes!

• grote(!) schoonmaakbeurt
  • dekbed regelmatig laten luchten/uit het raam hangen
  • raam snachts op een kier en niet potdicht
  • direct na het opstaan het raam even open om te luchten
  • wekelijks je bed verschonen
  • knuffels/kussen uitschudden/in de wasmachine doen

etc.

^ Alles wat hierboven staat. En ik zou ook niet teveel van die geurstokjes gebruiken want dan kan het ook niet zo lekker gaan ruiken.

Ik had altijd geurstokjes en een geurkaas (wel zelfde geur!) van airwick. Misschien moet je dat eens proberen.

Raam én deur open zodat het goed kan doorluchten. Doe dat vooral op de momenten dat je niet zelf in je kamer bent.

Ieh, dan komt er toch allemaal viezigheid op die in de lucht zit van auto’s en dergelijke?

mijn kamer gaat muf ruiken als ik het raam dicht hou, als ik het dan een uurtje laat doorluchten is het meestal weer fris.
dat helpt bij jou dus niet, heb je dieren op je kamer? die gaan ook stinken

Haha, dat ligt eraan waar je woont! En ik vind buitenlucht altijd een stuk frisser dan een stoffige, muffe lucht.

Nou, ik woon zo’n beetje op het platteland… en daar wil je je dekbed echt niet buiten hangen omdat er vaak gewoon zo’n vee- / mestlucht hangt :cold_sweat:
Maar mijn kamer ruikt ook altijd muf maar dat komt ook doordat hier een slechte lucht afvoer is ofzo. De lucht uit de keuken komt onder mijn raam naar buiten, dus als ik dan m’n raam open heb om te luchten komt dat m’n kamer in. Echt goor maar geen idee wat ik eraan kan doen.

Je kamer goed schoonmaken! Vaak ligt het probleem hierbij. Ook als je oude kleding op je kamer hebt sneller in de wasmand gooien. Voor de rest wat iedereen hier zegt ja. :slightly_smiling_face:

Weet je ook waaraan het ligt?
Mijn zusje heeft bijvoorbeeld een sterke zweetgeur en dat ruik je erg goed als je haar kamer binnen komt.

Misschien helpt het om je deur en je ramen open te laten staan als je weg bent en inderdaad gewoon dingetjes branden of spuiten dat lekker ruikt.
Als je kaarsjes op je kamer mag hebben koop dan geurkaarsjes! Die kun je heel goedkoop krijgen bij de action of blokker of bij een supermarkt!

Soms kun je er ook niet altijd zelf wat aan doen dat je kamer soms een beetje viezig ruikt. Zou kunnen komen door de ventilatie ofzo? :slightly_smiling_face:

Succes!! :slightly_smiling_face:

Elke dag beetje snel afstoffen en 1 keer in de week goed afdtoffen en vloer zuigen. Sinaasappel/mandarijn schillen op je kamer leggen (op een bordje) helpt ook. Of wasverzachter koken en het pannetje op je kamer zetten. Als je gordijnen hebt, was deze ook, hier gaat veel stof in zitten.

Ik vind het ook zo vies als het zo op je muur hangt. Die is toch ook niet schoon?

gatverdamme