Mijn idee

wat vinden jullie van dit verhaal, zal ik t gaan schrijven?
ps. HP staat voor hoofd persoon.

• Moeder van de hoofdpersoon gaat intrekken bij de vader van het stiefgezin, die werkt op het landgoed van rijke mensen. Stiefbroer is kok, stiefzus is het wasmeisje. De hoofdpersoon gaat als kindermeisje helpen. De hoofdpersoon gaat de kamer delen met het zusje van het stiefgezin. Eerst halen ze gemene streken tegen elkaar uit, maar als ze opgesloten zitten in de vrieskast kletsen de stiefbroer en HP het uit. Stiefzus, stiefbroer en HP zitten bij elkaar op school. Trap is heel lang en vermoeiend, de eerste keer komt ze uitgeput boven. De trap komt steeds terug in het verhaal. Ze valt met de wasmand en al naar beneden en neemt in haar val de stiefbroer mee. Die breekt een arm en been zodat hij niet meer kan koken voor 2 maanden. Het gezin zoekt een nieuwe kok, maar die komt alleen als hij zijn vrouw mee mag brengen voor de was, wat het stiefgezin dus overbodig maakt. Stiefzus krijgt ruzie met HP, die vervolgens met de oplossing komt dat zij wel voor hem wil gaan koken, zodat ze bij de stiefbroer kan blijven want ze is verliefd. Het probleem is alleen dat ze totaal niet kan koken en haar moeder probeert het dan met haar te doen, maar dat loopt uit op een ramp. Ze verzinnen dan als smoes dat de landgoed kinderen het gedaan hebben, en ze krijgen nog een kans. Op school hebben ze een project en de stiefzus schijnt best goed te kunnen koken, waarom heeft ze dat niet eerder gezegd? Ze leert HP koken, maar dan moet HP wel de was doen en de kinderen blijven verzorgen. Dit loopt natuurlijk uit op een ramp. Er komt ook nog een filmavondje en dan verteld ze alles en de kinderen besluiten elkaar allemaal te gaan helpen. Ze krijgt ook steeds een mooier lichaam en denkt dat het door de trap komt. In het begin van het boek sluipt ze de kamer van de landgoed vrouw binnen om jurken te passen en sieraden. Er hangt een hele mooie jurk, maar die past ze helaas niet. Door de trap steeds op en neer te lopen past de jurk. De jongen haalt het schoolbal waarschijnlijk niet door z’n arm en been. Maar uiteindelijk toch wel. En ze dansen samen en ze draagt de jurk. Dan krijgt ze haar eerste kus en als ze in de avond thuiskomt krijgt ze te horen dat de maaltijd die ze snel heeft gemaakt voor het bal, waar ze heel lang voor geoefend heeft, superlekker was. En dat ze mogen blijven, en als ze wil zelfs koken, samen met de stiefbroer. Ergens middenin het verhaal gaat ze naar d’r vader waar ze zo naar uitkeek, maar dan blijkt dat ze toch heel erg haar stiefgezin mist. Haar broertje word verliefd op het stiefzusje.

lijkt me wel leuk ! :grin:

Pfoe.

wow he… beetje verwarrend eigenlijk… en in welke tijd speelt het zich af? en welke land? want voor het hier en nu is het volgens mij een beetje onrealistisch… ofja,… vergezocht ofz… kweet het ook niet…
maar misschien als je het hoofdstuk voor hoofdstuk schrijft dat het dan duidelijker wordt en wel leuk…
kzou zeggen; post maar

ik heb t idee nu even helemaal uitgewerkt.
als ik een paar hoofdstukken heb zal ik wel wat posten. Het speelt zich trouwens gewoon af in Nederland in deze tijd, maar wel in een mooi landgoed van hele rijke mensen. (Iets wat misschien niet zo modern lijkt)

Dit is het verhaal helemaal uitgewerkt. Hopelijk is het nu iets beter.
Graag (opbouwende) kritiek.

Ivana, haar broertje Youri en haar moeder arriveren op het landgoed. Het is vakantie.
Haar ouders zijn gescheiden, en gaan nu bij de nieuwe vriend van haar moeder wonen, die op een landgoed woont, waar zijn zoon Dima werkt als kok, dochter Jade als wasmeisje en Bente is het kleine zusje.
Ivana zal als kindermeisje gaan helpen.
Ivana komt erachter dat ze bij Bente op de kamer slaapt, met rechts Dima en links Youri.
Hun eerste gezamenlijke diner op het landgoed. Dan ziet Ivana voor het eerst Dima en Jade.
Ze heeft haar broertje gezegd dat hij iets vies door het eten moest doen, dan zouden ze namelijk weer weggaan. Het helpt helaas niet. Dima doet het ook niet gelijk.
Dan loopt Ivana de trap op. Het is een superlange, zware trap. Hijgend komt ze boven en valt bijna neer bij de gedachte dat ze dit elke dag moet doen om bij haar kamer te komen.
Tijdens het tandenpoetsen met Dima merkt ze hoe ijdel hij is en walgt ervan,
De eerste nacht praat Bente de hele tijd door en maakt ze Ivana middenin de nacht wakker om assepoester te spelen.
De volgende ochtend gaat Ivana voor het eerst met de kinderen spelen. Ze laat ze klei maken en gaat met ze in het park wandelen en bloemetjes plukken. Bente gaat mee.
Maar op weg naar de kinderkamer verdwaalt ze en komt ze in de kastenkamer terecht. Daar trekt ze stiekem een paar jurken aan, totdat ze een supermooie ziet. Ze past er alleen niet in. Dan gaat ze de trap weer hijgend af en merkt dat het wel goed is voor haar conditie.
Als Jade hoort dat Bente mee is gegaan en met haar assepoester heeft gespeeld word ze boos, en ze halen samen Ivana’s kamer overhoop. Jade vertelt Bente dat ze moet zeggen dat het haar schuld is.
Ze vertelt dit tegen haar moeder die het goed probeert te praten, in de vakantie gaan ze naar hun vader.
Als Ivana haar vriendin wil sms’en hoe vervelend het is, is haar batterij leeg. Ze klopt bij Jade aan die net allerlei poses voor haar spiegel aan het oefenen is. Ze zegt dat het voor een optreden op school is.
Ivana wil gaan dansen op muziek, maar uit de kamer ernaast overheerst de gitaarmuziek.
Jade merkt dat Ivana dat vervelend vind en roept na het diner Dima bij zich. Samen spreken ze af dat hij het nog een keer gaat doen.
Dima speelt voor de tweede keer hard gitaar en dan trekt ze de stekker eruit maar die gaat kapot en dus moet ze een nieuwe kopen.
Die avond huilt Ivana. Ze had bijna het geld voor een nieuwe (dans?)broek bij elkaar, en nu moet ze een nieuwe stekker kopen. Kon ze maar weer terug naar haar vader. Alexander komt om het een beetje goed te praten.
Ze besluit om weer jurken te gaan passen, want de vrouw is weg voor een week.
Ze legt de jurken weer precies terug zoals het hoorde, maar als ze in haar kamer ineens een oorbel uit haar shirt ziet vallen en ze het terug wil gaan leggen, maar dan ziet ze dat de jurken anders liggen.
Voor de kinderen moet Ivana iets gaan halen in de vries voorraadkast, Dima heeft de playstation van Youri bij zich en word achtervolgd door hem. Hij rent de vrieskast in en trekt de deur achter zich dicht. Als hij Youri hoort weggaan voor een kinderfeestje wil hij eruit, maar dan breek het handvat. Ze zitten opgesloten en sluiten vrede.
Ivana en Bente gaan samen thee drinken.
Dan slaat Youri door, en Ivana gaat met hem praten. Dima ook. Het gesprek eindigt met Ivana die zegt: Nog eventjes Youri, nog eventjes.
Dan gaan ze naar hun vader. Ze gaan spelletjes spelen, maar ze voelt zich te groot. Ze bespreekt met Youri dat ze terug naar het landgoed wil en dat ze Dima wel leuk vind. Dan vertelt haar broertje dat hij ook een beetje verliefd is op Bente.
Als ze terug is wil ze weer haar conditie trainen en omdat ze weet dat Dima haar kan zien, rent ze de trap op, maar ze valt. Met wasmand en al neemt ze Dima in haar val mee. Hij breekt zijn arm en been.
In de avond zitten ze met z’n allen in de woonkamer en zeggen meneer en mevrouw Figueira dat het zo niet kan.
Ze hebben wel een andere kok, maar die wil zijn vrouw voor de was en dan worden de stiefkinderen overbodig en moeten ze weg.
Jade word woedend op Ivana die avond. Ivana bedenkt dat zij dan maar moet gaan koken en de hele avond is ze met haar moeder in de keuken. Haar moeder begrijpt niet waarom ze zo graag wil helpen, maar vind het wel heel lief. Het koken loopt uit op een ramp.
Ze verzinnen dat de kinderen van de eigenaren hebben geholpen en ze krijgen nog een kans.
De enige mogelijkheid is hulp vragen aan Dima. Samen brengen ze steeds tijd door in de keuken, maar ondertussen moet ze nog steeds voor de kinderen zorgen.
Er komt een meidenavond met Bente, Jade en Ivana. Compleet met maskers en popcorn en een kussengevecht.
Eerst zijn Dima en Youri er ook en ze besluiten allemaal elkaar te helpen. Later sturen de meiden hun weg en dan praten ze ook over de onzekerheden van Jade en hoe erg ze verliefd is op een jongen van school. Juan word boos op alle herrie.
Het gesprek eindigt wanneer Jade ineens zegt dat ze wel eens jurken past van Isabel.
Het volgende hoofdstuk begint met een dilemma voor Ivana, moet ze er iets van zeggen, maar dan verraad ze ook zichzelf. Stiekem past ze weer de jurk, hij zit niet meer zo strak. Ze denkt dat het door de trap komt en met haar iPod rent ze de trap helemaal af en op. Ondertussen denkt ze na over alles wat er gebeurt is.
Samen met Dima gaat ze oefenen voor een heel moeilijk recept en er ontstaat een food fight met veel gelach.
Voor het bal gaan Ivana en Jade samen opmaken, en dan word Jade weer onzeker.
Dima haalt het schoolbal waarschijnlijk niet door z’n arm en been. Maar uiteindelijk toch wel.
Ze zoekt samen met Jade naar Dima. En dan blijkt dat hij heel erg dronken is en overgeeft.
Dit maakt Ivana heel erg boos. Als ze Dima dan buiten tegen komt krijgen ze ruzie en hij vraagt zich af waarom het haar zoveel kan schelen.
Dan geeft ze toe dat ze om hem geeft en ze dansen samen in het maanlicht en op de muziek van binnen, ze draagt de jurk.
Dan krijgt ze haar eerste kus en als ze in de avond thuiskomt, krijgt ze te horen dat de maaltijd die ze snel heeft gemaakt voor het bal, waar ze heel lang voor geoefend heeft, superlekker was.
En dat ze mogen blijven en, als ze wil, zelfs koken samen met Dima.
Dima laat op de avond van het bal thuis een liedje horen die hij voor haar heeft geschreven.

Als je een stukje post,
zorg dan dat de mensen die het lezen al gelijk vanaf het begin in het verhaal zitten
bijv :
Roos sloeg woest de deur achter zich dicht.
dan ben je gelijk benieuwd waarom ze boos is en lees je dus verder.

opbouwende kritiek! :slightly_smiling_face:

Dit is een samenvatting van mij verhaal, dus nog niet de echte hoofdstukken. Wel bedankt voor de tip trouwens !

De samenvatting spreekt me erg aan, maar het eindigt zo abrupt en zo eh … walgelijk goed. Doordat ze zo hard moet werken, last heeft van haar stieffamilie en dan ook nog de jurk, maak je er eigenlijk een moderne versie van Assepoester van. Misschien iets triester einde? Dat is minder leuk om te schrijven (tenminste, dat vind ik zelf meestal), maar dat geeft wel iets meer waarde aan je verhaal.

Vind ik.

hee jaa, ik denk altijd wel gelijk aan een mooi einde, en dat van assepoester is idd waar, nog niet opgevallen haha. aan wat voor einde zit jij dan te denken? xx

Dit is geen samenvatting meer, maar een uitwerking van je hele verhaal…

Lastig. Ik zou haar denk ik van de trap laten vallen; gebroken nek, over en uit. Of je kan iemand haar van de trap laten duwen en dan niet een dronken Dima, maar eerder iemand van wie je het totaal niet verwacht. Een goede vriendin wellicht, dat ook de lezer aan het eind volledig verrast wordt door de ware aard van die persoon.

Succes!

ik heb het einde iets aangepast:

Hoofdstuk 11
Voor het bal gaan Ivana en Jade samen opmaken, en dan word Jade weer onzeker.
Dima haalt het schoolbal waarschijnlijk niet door z’n arm en been. Maar uiteindelijk toch wel.
Als Ivana met hem wil dansen weigert hij. Dan koppelt een vriend hem aan haar, maar hij weigert weer.
Dan vraagt ze het nog 1 keer en hij zegt ja. Als ze elkaar net vastpakken, komt Jade dronken aan en zegt dat ze moet overgeven. Ivana kiest ervoor om Jade te helpen, en als ze thuiskomen, ontstaat er ruzie tussen de ouders. De vader zegt dat ze oud genoeg is, maar Ivana’s moeder vind het niets. Zij vindt dat Jade een voorbeeld hoort te zijn voor de kinderen. Ze gaan uit elkaar. Als ze in de avond thuiskomt, krijgt ze te horen dat de maaltijd die ze snel heeft gemaakt voor het bal, waar ze heel lang voor geoefend heeft, superlekker was.
En dat ze mogen blijven en, als ze wil, zelfs koken samen met Dima, maar dat heeft al geen zin meer.
Hoofdstuk 12
Ivana is boos op Dima, omdat hij niet wilde dansen, en ook op Jade omdat ze het verpest heeft.
Jade voelt zich schuldig en wil het goedmaken door tegen Dima te zeggen wat Ivana van hem vind.
Hij fietst naar haar toe maar krijgt een lekke band op een afgelegen plek.
Hoofdstuk 13
Ivana gaat hardlopen en vind Dima. Hij zegt niets behalve: “mag ik deze dans van u?”
Ze pakken elkaar beet.

(nog een mini stukje)
Bente en Youri zijn samen en ze vraagt of hij haar prins wil zijn. En Youri zegt dan ja met een grote lach op zijn gezicht. (zo word het nog een luchtig einde)

:upside_down_face:

:dry:
Je weet toch wel dat dit topic uit 2008 is?