Mijn hond.

Hoi,

Ik heb sinds augustus een labrador die nu 1,5 jaar is. We hebben hem bij andere mensen vandaan die hem weg deden, omdat ze gewoon niet meer voor hem konden zorgen. Hij is hier dus nu al ruim 7 maanden en we zijn echt gek op hem.
Nu is het probleem dat hij heel erg angstig is. Als hij boven is en ik roep hem naar beneden en hij komt niet en ik loop vervolgens naar boven, kruipt hij helemaal in elkaar in een hoekje en als ik dan dichterbij komt, gaat hij er heel snel vandoor. Hij rent dan naar beneden en gaat in z’n mand liggen. Als ik dan ook weer naar beneden kom en richting zijn mand loop, duikt hij weer helemaal in elkaar. Ik vind dit echt heel erg zielig en ik wil helemaal niet dat hij bang voor ons is. Meestal als ik hem dan even een tijdje aai en knuffel, wordt hij weer rustig. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? We zijn al op cursus geweest etc. maar dat heeft allemaal niet geholpen… Ik heb gewoon echt medelijden met dat beestje…

Alvast bedankt!

Misschien ben ik te bevooroordeeld, maar het klinkt alsof ie een trauma heeft. Ik denk dat je nog een keer therapie moet proberen (er bestaat toch ook zoiets als hondenpsychologen?) en vooral heel veel geduld hebben met hem. Succes alleszins

Ja, dat idee heb ik ook. Misschien is hij wel mishandeld bij z’n vorige baasjes. Bedankt!

ik denk dat er iets gebeurd is bij zijn vorige baasjes ja!! misschien elke keer heel rustig reageren en steeds maar laten zien dat je hond helemaal niks verkeerd doet, ik denk dat het dan na een tijdje steeds minder wordt…succes:)

Ik hoop het echt! Vind het superzielig dat hij zo bang is… En bedankt!

Arme Tango. :frowning_face:

haha ja, hij is altijd zo blij buiten enzo en loopt jou altijd omver, maar soms doet ie echt heel angstig en vreemd. :frowning_face:

Dat komt door Pascal hoor, zeker weten… Daar zou ik namelijk ook heel bang van worden. :blush:

Ik zeg niks…

HAHA. Volgens mij weet ik al wat je wilde zeggen. xD

Denk het ook. :’)

.

Oh wacht Chantal, mijn moeder helpt ook dieren, misschien kun je haar even sms’en of zij kan helpen?

Misschien kan je hier je vraag stellen. http://www.hondenpage.com/hondenforum/index.php

Bedankt allemaal voor de reacties :slightly_smiling_face:

@SIENNAMILLER, ja, misschien helpt het… Kan het vragen!

@Angelique, haha jij was me voor. ;p

Kijk je wel eens naar dog whisperer? Daar komen heel vaak honden in voor die bang zijn voor dingen. Ik zou eens een paar afleveringen kijken en proberen de technieken exact toe te passen op jouw eigen hond. :slightly_smiling_face:

Zoals hierboven al gezegd, misschien is je hond mishandeld eerder. Dat had onze kat ook. Hij kwam uit het asiel en was mishandeld. Hij was echt heeeel bang en ook voor ons inderdaad. Heeft in het eerste jaar ook nooit echt bij ons op schoot gezeten, altijd bang voor hard geluid en ongverwachte bewegingen. En ook voor andere katten en dieren. Nu hebben we hem ongeveer 2 jaar of 3, ik weet het niet precies. Maar het is nu wel beter en hij komt ook uit zichzelf op schoot enzo.
Misschien dat jullie hond ook moet “wennen” zegmaar. En dat duurt best wel lang ja haha. Maar inderdaad laten zien dat jullie van hem houden, hem niks aandoen en ja rustig aaien. En ook voorzichtig zijn met harde geluiden en onverwachte bewegingen. Wie weet helpt het. Succes iniedergeval!

Ja onverwachte bewegingen is hij ook echt heeeeel bang voor! En the dog whisperer heb ik weleens gezien ja, maar nog nooit over hele bange honden. Misschien kan ik er een aflevering over vinden… Bedankt dames!

Ik weet zelf geen technieken ofzo om hem van die angst af te helpen hoor! Maar ik weet wel dat als hij angst-gedrag vertoont, je hem juist niet moet aaien. Honden zien aaien als een beloning, en dan beloon je hem als het ware voor het angst gedrag. Dan denkt hij dat dit goed is.
Misschien is wat je wel kunt doen, dat je hem roept en als hij dan komt, hem belonen met een aai. :slightly_smiling_face: zodat hij leert dat dat juist goed gedrag is. Ik studeer diergeneeskunde en heb dit op school geleerd.

En ze raden dus juist aan dit níet te doen, omdat elke hond anders is en je dus ook voor elke hond andere technieken nodig hebt.