Mijn Hobby

Hey,
Ik doe een heel erg competitieve sport als hobby waardoor ik 16 uren per week train (6 keer per week). En eigenlijk als ik er zo over nadenk doe ik het helemaal niet zo graag. Ik ga met tegenzin naar de trainingen en kijk al zeker tegen de wedstrijden op. maar het is wel zo dat ik dit jaar het allerhoogste niveau kan bereiken in mijn sport en als ik nu stop is alles voor niets geweest… wat denken jullie hierover ? :relieved:

Waarom zou alles voor niks zijn geweest dan? Heb je geen leuke mensen ontmoet, uitdagingen aangegaan en ervaring opgedaan? Of heb je zoveel ingeleverd?
Waar doe je het voor? Voor jezelf? Of voor iemand anders? Want waarom kijk je tegen je trainingen op.

Dat moet je jezelf afvragen.

Als je met tegenzin naar de trainingen en wedstrijden gaat lijkt het mij beter om te stoppen. En ja, je hebt dan misschien het hoogste niveua bereikt maar wat heb je er aan als je het toch niet leuk vind?

Maar het is een echte “Love Hate relationship”. de ene keer doe ik niet liever mar een week later kan ik het niet meer uitstaan… zoals nu. Ik doe het natuurlijk voor mezelf. ik denk dat ik tegen de trainingen opkijk omdat ik angst heb om bepaalde dingen te doen en ook geen zin heb om zoveel af te zien enzo… maar echt bedankt voor jullie antwoord !! :wink:

als dat je sport met een top niveau waarom ook niet
ik zou niet stoppen dat zal zonden zijn

Als je iets niet leuk vindt, moet je stoppen, dat is een ding wat me duidelijk lijkt.
Maar als je de ene keer wel zin hebt, en de andere keer niet, zou ik nog even nadenken. Als je niet naar de trainingen wil omdat je het ‘eng’ vindt, kan je het ook anders zien: Als je iets wat je eng vond gedaan hebt, kan je trots op jezelf zijn. Als je goed bent ergens in kan je steeds weer uitdagingen stellen en jezelf verbeteren!

Ik zou er even ontzettend goed over nadenken, ik zou er niet zomaar mee stoppen aangezien je het gewoon niet zeker weet. Misschien is het ook een knop die je moet omschakelen waardoor je er helemaal voor zal gaan in de lessen. Ik zou het echt nog even proberen en je proberen er aan over te geven. En als je dan merkt dat het echt niet lukt is het wel goed om na te denken of dit echt nog wel wat voor je is; je moet niet iets volledig tegen je zin in gaan doen (alhoewel je het wel geprobeerd moet hebben ^.^)