Mijn hele levensverhaal, ik heb behoefte aan goede raad

LaatMaar.

Wow heftig…

Ik herken je verhaal, alleen werd ik op de basisschool gepest waardoor ik me compleet afsloot van de andere en niet met ze durfde te praten. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Want als je nog niet op de hoge school zit, en je gaat daar heen. Zal je zien dat je wel weer wat bijdraait, je hebt nieuwe kansen, nieuwe mensen etc. Mijn moeder heeft me heel veel dingen zelf laten doen om me meer met mensen te laten praten. Ik moest solliciteren in een Restaurant, dus werken in de bediening dan word er van je verwacht dat je dus ook contact met je gasten maakt, dat zijn vrijwel vaak volwassen en ouderen die daar dan komen. Dus als je daar geen problemen mee hebt kan je misschien zoiets doen? Om jezelf ook wat op weg te helpen. Verder gewoon op straat dingen aan mensen vragen, de weg, de tijd, waar die en die winkel zit. Zo is het misschien veel makkelijker om mensen aan te spreken en krijg je op school ook wat meer zelfvertrouwen. Het feit dat mensen over je heen lopen zal er ook aan liggen dat je niets zegt, maar alles opkropt.

En wat die jongen betreft, het enige wat je kan doen is je erover heen zetten.
Iemand in deze wereld zou alles doen om iemand zoals jou te ontmoeten is mij altijd gezegd. Wacht op degene die echt om je geeft en je alle liefde wilt geven.
Dan heb je die jongen ook zo vergeten

Succes!

Dankjewel voor je comment Judalla.

Ik ben al 17 :blush: , Ja ik ben idd bezig met werk te zoeken maar heb nog geen reacties gehad. En gewoon dingen aan mensen vragen daar was ik vandaag mee bezig. Ik vroeg aan een oh zo aardige bus bestuurder waar ik uit moest stappen noemde die een halte die helemaal niet bestaat. haha maar oke ik heb het geprobeerd.
Jaa mensen lopen over me heen , omdat ik het gewoon gewend ben denk ik?
Ik ben idd me hele leven gepest vandaar dat geen ‘’ geen vrienden issue ‘’
Daarom ben ik ook best wel depressief. Maarja het komt wel goed met mij.

De zin :

Iemand in deze wereld zou alles doen om iemand zoals jou te ontmoeten.

Die zet me aan het denken +1

Dankjewel he :slightly_smiling_face:

Ik herken me er wel deels in, ik ben heel verlegen, zeg ook weinig en laat vaak over me heen lopen. Gelukkig heb ik wel altijd goede vriendinnen gehad, ondanks het feit dat ik dus echt heel stil en verlegen ben. Ik vind het zo vervelend voor je dat dit bij jou niet het geval is. Ik zou inderdaad proberen om met mensen een praatje te maken, misschien niet met de mensen die je al kennen (aangezien die dus niet echt aardig tegen je waren, zoals ik het nu lees) maar met anderen. Werk bijvoorbeeld, je vindt vast wel een baantje! Of ga op een sport, of op een studentenvereniging (als je nu studeert), kortom, alles waarbij je nieuwe mensen ontmoet!

Probeer alles gewoon stapje voor stapje te doen, ook al weet ik dat het moeilijk is (ik ben soms ook echt een hopeloos geval, een paar maanden geleden was ik bij de kapper, en ik zag dat ze het veel te kort knipte, maar ik durfde er niks van te zeggen).
Het lukt je vast wel! Blijf positief, en er is inderdaad altijd iemand (of misschien wel meerderen) die alles voor je over heeft.

Ik herken me er wel in, ik wordt ook altijd zenuwachtig als ik met mensen praat ! Zelfs bij vriendinnen ben ik zenuwachtig, ik haat het, maar ik voel me bijna nooit op mn gemak. Komt omdat ik totaal geen zelfvertrouwen heb, waardoor mensen meestal nooit lang bevriend met me blijven…

@ Quirrell
Jouw bericht stelt me echt gerust. Ik vind het ook heel naar voor jouw dat je weinig zegt en over je heen laat lopen. Maar we groeien nog. We leren het wel. Er komt een moment in ons leven dat dit niet meer het geval is. Ik ben nu ook een beetje bezig met praatjes maken maar dat komt ook niet verder dan van heey,hoe voel je je? t/m mag ik … lenen oke dankjewel ofzo iets :blush:
En als iemand me dan iets heel shockings verteld weet ik niet hoe ik die gene gerust kan stellen , omdat het mij op dat moment ook gewoon overvalt. Zoals ik al zei ik ben een hopeloos geval. Maar ik heb vandaag nog meer gesolliciteerd dus dat moet wel goed komen. En ik zit nog na te denken over een sport. Komt goed.

En die kapperactie van je :stuck_out_tongue: dat is ook typisch iets voor mij. Ik zou ook gewoon me mond hebben gehouden. Daarna nog zoveel spijt hebben. Dat doet me denken aan die dag dat ik een pony liet knippen en die kapper m’n haar ging styleren en daarna knippen? en nog fohnen. En ik kwam alleen voor die pony maar ze heeft me gewoon zo omgeluld. haha.

En dankjewel voor je positieve berichtje. Ik zal me best goed.

@ Dancelove

Dat is echt vervelend voor je. Ik weet hoe het is …
Maar gelukkig ben ik niet de enige die dit soort issues heeft.
Ik zou zeggen werk aan je vriendschappen. Onderhoudt ze goed , want ik denk dat het heel fijn is om vrienden te hebben.

Succes Dancelove.

Graag gedaan hoor! :slightly_smiling_face:
Goed van je dat je er al wel mee bezig bent, en het is natuurlijk ook goed dat je het zelf allemaal goed beseft, dat je er iets aan moet doen zodat je er daadwerkelijk ook echt iets aan kán doen. Blijf dat contact maken met mensen zo goed volhouden, dan gaat het echt makkelijker voor je worden, geloof me!
Je zit gewoon in een dip, wat goed te begrijpen is maar doe dingen waar je vrolijk van word. Hang foto’s op in je kamer die je aan leuke dingen herinneren zodat elke keer als je in je kamer bent en je ernaar kijkt, je toch vrolijk word. Doe dingen waarvan je dacht dat je het nooit zou doen (Leuke dingen dan hé, geen gekkigheid zoals blowen o.i.d haha) Daar krikt je zelfvertrouwen ook echt van omhoog, leg jezelf in de watten, koop wat voor jezelf etc etc

En dat zinnetje is goed he, heeft me toen die tijd ook enorm aan het denken gezet en eigenlijk is het wel waar, iedereen heeft iets aparts qua uiterlijk en innerlijk, en er is altijd een jongen die op deze aardbol rondloopt die nou net het gene zoekt wat jij hebt!

Mocht je er behoefte aan hebben om te praten, mag je me natuurlijk altijd een berichtje sturen!

veel dingen herken in ik weet ook niet wat te zeggen en heb daardoor ook maar 1 vriendin.