Mijn haar wordt niet lichter

Nouja ik maak maar even een topic aan, want ik word van google ook niet veel wijzer…
Waarschijnlijk krijg ik het advies om naar de kapper te gaan, en zodra ik daar geld voor heb wil ik dat ook wel gaan doen, maar op het moment heb ik geen bijbaantje en dus geen geld…

Ik heb mijn haar nu 2 jaar donker en wil weer terug naar blond, ik heb delor sos color remover gebruikt en daardoor is het al een stuk lichter (lichtgoudbruin/donkergoudblond) er zit een hele lichte rossige gloed in. Nu heb ik daarna geprobeerd om het op te lichten met Schwarzkopf die belooft het tot 4 tinten op te lichten, dit deed helemaal niks. Nu heb ik gister geprobeerd het te ontkleuren met Garnier ontkleurder, ook dit deed niks (ik heb alles maar op één plukje getest gelukkig)! Nu kan ik natuurlijk nog 12% waterstofperoxide gebruiken, maar dit staat me toch wel erg tegen, want dit is zo agressief! Wie heeft nog ideeën voor mij om het lichter te krijgen en hoe kan het dat mijn haar niet oplicht?

Sorry voor het lange verhaal, hopelijk kan iemand me helpen.

Nouja ik snap best dat je nog niet naar de kapper wil vanwege de prijs maar je kan daar toch informeren? Of juist bij zo een haarproducten-speciaalzaak zeg maar?
Gaat het per se om het rossige of om het lichter maken?

Blonderen lijkt me de enige optie. Ik vind 12 procent vrij heftig, ik zou dan eerder 9 nemen en ietsje langer wachten tot de blondering zijn werk doet. Je ontkomt bijna niet aan blondering als je het echt snel lichter wilt hebben. En anders gewoon naar de kapper gaan, weetje tenminste zeker dat het goed komt. Is wel even wat duurder, maar nu gooi je ook steeds geld weg :slightly_smiling_face:

Misschien moet ik volgende week inderdaad maar even bij de kapperszaak informeren, maar ik ben zo bang dat het dan nog niet oplicht en dan heb ik er alsnog een hoop geld tegenaan gegooid, dat is natuurlijk ook wel het risico. Het gaat er echt om dat ik weer blond wil, het meest rossige is er al uit gewassen en het is zeker niet lelijk hoor, ik wil alleen weer graag blond :wink:

Dit inderdaad! Maar zit 9% ook niet in die pakjes, ik kon namelijk niet vinden hoeveel daarin zat, maar er is mij wijsgemaakt dat daar 6 of 9% in zit. Ik wil best ontkleuren, maar inderdaad niet met 12%!

Ga je naar de groothandel, bij ons zit bijvoorbeeld kappersland. Je kan ook bestellen via internet, dan valt de prijs ook nog wel mee. Koop je peroxide van 9% en blondeerpoeder. De verhouding is 2 op 1 dacht ik, anders even navragen, schrijven ze precies voor je op. Zorg er wel voor dat je dit overal super goed aanbrengt, omdat je anders kleurverschil krijgt.

Ik had ook al even op de site gekeken, maar ik zou niet weten wat ik dan nodig heb en hoe dat werkt, even de site zoeken hoor: http://www.kappersshop.com/ deze zit dus bij mij, maar heb jij dan enig idee wat ik nodig heb? Anders vraag ik daar even!

Hoevaak heb je het al gekleurd?
Ik ben namelijk zelf kapsters en zou je niet adviseren om het nu in z’n geheel te gaan blonderen. De kans dat je haar gaat afbreken net als in de 4-uur cup-a-soup reclame is namelijk erg groot!
Als ik jou was zou ik wat highlights laten zetten bij een goeie kapsalon in de buurt en dan je haar echt wel 6 weken te laten rusten.
Daarna zou het evt heel veel highlights laten zetten zodat je dan echt in zn geheel ook een stuk lichter bent. Plus het mooie van highlights is is dat je een natuurlijke uitgroei hebt. Ook altijd wel fijn!

Succes ermee!

Als het niet oplicht (wat me sterk lijkt) bij een kapperszaak, zullen ze het kostenloos nog n keer moeten doen voor je.

Als het nu donker is kan je het beter die rossige kleur maken, en dan later door de kapper laten doen (heb je in elk geval een beetje een lichtere kleur)

Het is nu wat rossig :wink: maar lichter krijg ik het gewoon niet!